var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1412;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1412","0",""לעולם אל יספר אדם בטובתו של חבירו"","01/02/10 06:54","יז שבט","תש"ע","06:54","דוד כוכב",""תני רב דימי אחוה דרב ספרא: לעולם אל יספר אדם בטובתו של חבירו, שמתוך טובתו בא לידי רעתו".

הקשו המפרשים, הרי מצינו שחכמים סיפרו בשבח חבריהם, כגון רבן יוחנן בן זכאי שהיה מונה שבחן של חמשת תלמידיו (אבות ב, ח).

על כך נאמרו מספר ישובים.

א) רמב"ם (הלכות דעות ז, ד) :
מדובר רק בפני שונאיו.
אם כן לכאורה לפני רבי ישבו גם שונאיו של ר' יהודה חייטא.
וקשה למה לא הזכירו זאת בגמרא, הרי בזה תלוי עיקר האיסור.

ב) רי"ף (פ"ב דשבת) רש"י (ערכין טז.) רשב"ם והמאירי:
מדובר כשמרבין בשבחו יותר מדאי.
לשיטה זו קשה למה כתב מיושר הוא שבח רב מדאי.

ג) שיטה לא נודעת למי (הובא בשיטה מקובצת) :
מדובר דוקא באדם שמקצת מעשיו מתוקנים ומקצתם לא.
לשיטה זו מבואר, שהשבח שסיפר רבי שמעון ברבי לאביו הזכיר את הגנאי בדבר הגט המקושר. וכתב המהרש"א שכך הביאור כאן לכו"ע.","125","","5205","True","True","False","","846","77.127.160.200","0","0","בבא בתרא|קסד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);