var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13942;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","30"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","0")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13942","0","כיסוי הדם במוקדשין בהמה ומזומן","19/09/11 17:31","כ אלול","תשע"א","17:31","המכריע","א. (פג:) בקדשי מזבח הכי נמי. ברש"י כגון חטאת העוף. והיינו דהוי ראויה לכהנים כמ"ש בסמוך. ולפ"ז מצי לאוקמי למתני' לא רק בקדשי בדק הבית ואז צ"ל רבי אליבא דתנאי, אלא יש להעמיד בעולת העוף וסגי כר"ש דאינה ראויה ולכ"ע היו בכלל העמדה והערכה. וכנראה הוי דוחק להש"ס להעמיד מתני' דאבל לא במוקדשין רק בעולת העוף.

ב. (פד.) וליפרקינהו . יש לעיין דלכ' בשעת שחיטה היה אינה ראויה, והפדיון מתיר רק מכאן ולהבא, ומדוע זה מחייב כיסוי. ואמנם כשפודה הרי על כרחך מותר באכילה מכח השחיטה ההיא. ושחיטה מתרת רק בשעתה. ועל כרחך זה כעין למפרע, כלומר השחיטה יש לה כח להתיר, אלא כל זמן שלא נפדה אסור בהנאה, אבל ברגע שנפדה הרי השחיטה היא המתרת ומתברר שהיתה ראויה ומחייבת כיסוי. ודוק.

ג. שפיכה גרירה וכיסוי. בתוס' תמהו מדם הניתז. לכ' רש"י שם פי' דהקושיא רק מסכין, דניתז מצי לכסותו בכל מקום שהוא. כנראה דלא משמע לפרש ניתז לא למקום עפר. ובפשטות באמת התוס' מק' מסכין, ונקטו תחילת הלשון. וא"כ היו יכולים ליישב בפשטות דסכין מצי לכסותו עם הסכין, ומדוע הוצרכו ליישב אם לא הי ניתז וכו'. ושמעתי די"ל דלא סגי בלא גרירה, דהרי הדם מצד אחד דבוק לסכין וכשמכסה ע"כ יחסר עפר או מלמטה או מלמעלה.

ד. זוחלין ומכונסין, יל"ע אי אחד יותר פשיטא מחבירו. קצת נראה מתחילת רש"י דזוחלין עדיפי דיש להם כח להתיר שאובין. אבל אח"כ כתב לשון אפילו על שניהם, משמע דצריכי.

ה. ציד מ"מ. קצ"ב דמתיבת ציד ילפינן דא"צ ניצוד. ואפשר דגם אווזין הן ניצודין כל הזמן בביתו וגם זה נקרא "ציד" אע"פ שאין כעת פעולת צידה. ויל"ע.","199","","4605","True","True","False","","700","212.76.103.233","0","0","חולין|פד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);