var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13855;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13855","0",""הרי זה זריז ונשכר" - קושיה ודיוק","15/09/11 20:25","טז אלול","תשע"א","20:25","שאינו יודע לשאול","מתני' שנים שלקחו פרה ובנה איזה שלקח ראשון ישחוט ראשון ואם קדם השני זכה:
גמ' אמר רב יוסף לענין דינא תנן תנא אם קדם השני הרי זה זריז ונשכר זריז דלא עבד איסורא ונשכר דקאכיל בשרא:


קושיה:
מהמשנה משמע שמעיקר הדין ישחוט זה שלקח ראשון,
אז מדוע הברייתא - במקרה שקדם השני - מציינת שהוא "זריז ונשכר" - ולא מותחת שום ביקורת על מעשיו ומציינת שהוא עבר על הדין?

דיוק:
"ונשכר דקאכיל בשרא" - משמע מכך שמי שעובר על איסור אותו ואת בנו (היינו: השוחט/השחיטה השניה) הרי שהבשר אסור באכילה, וזה בנוסף ללאו שעבר עליו השוחט.","48","","4613","True","True","False","","1038","84.111.90.134","0","0","חולין|פב ע"א",""),new Message("13856","13855","איסור אכילה באותו ואת בנו","15/09/11 20:39","טז אלול","תשע"א","20:39","המכריע","במשנתינו כתוב שניהם חולין בחוץ שניהם כשרים. כלומר אין חלות אסור אכילה על השני.
אלא שהבה"ג כתב (מובא ברא"ש ור"ן) שיש איסור אכילה וכתבו הפוסקים שגם לדעתו זה רק קנס מדרבנן ורק בו ביום ורק לו עצמו. וזה מובא בשו"ע בלשון יש מי שאוסר, אבל סתימת ההלכה שאין איסור כלל. עי' סימן טז.","199","","4613","True","True","False","","156","95.86.85.116","0","13855","חולין|פב ע"א",""),new Message("13858","13856","יגעתי וטרחתי ולא הבנתי דבריך כלל","15/09/11 20:48","טז אלול","תשע"א","20:48","שאינו יודע לשאול","אודה לך שתבאר באר היטב מה כוונתך,
ואף כיצד זה סותר/מחזק את הדיוק שכתבתי.
תודה!","48","","4613","True","True","False","","238","84.111.90.134","0","13855","חולין|פב ע"א",""),new Message("13859","13858","ביאור","15/09/11 21:29","טז אלול","תשע"א","21:29","המכריע","הדיוק שלך בא להוציא דין להלכה, שהבהמה שנשחטה השניה אסורה באכילה.

על זה הבאתי שלהלכה ולמעשה נפסק שזה מותר. רק עוברים על לאו.

הבאתי גם שכך בפשטות מבואר במשנתינו בריש הפרק, שניהם כשרים, כלומר לאכילה, עי"ש.

הוספתי שישנה שיטת הבה"ג (בעל הלכות גדולות) שמובאת ברא"ש ובר"ן שהבין שיש איסור אכילה.

סייגתי את דבריו בכמה הסתייגויות.
א. הוא רק דעה משנית בשו"ע , לא הדעה הנפסקת בסתמא.
ב. זה רק קנס מדרבנן, לא מן התורה.
ג. רק באותו יום של השחיטה.
ד. רק לשוחט עצמו.

מקוה שהובנתי. ואז אשמח ואגיל בלבבי בראותי כי לציון גואל תביא","199","","4613","True","True","False","","147","95.86.85.116","0","13855","חולין|פב ע"א",""),new Message("13860","13859","תודה","15/09/11 22:02","טז אלול","תשע"א","22:02","שאינו יודע לשאול","אבל - כעת איך תתמודד עם הדיוק שלי שנראה די משכנע, לא?

ואשמח להבין את ההוכחה שהבאת ממשנתינו בריש הפרק. אודה לך שתבאר גם הוכחה זו באר היטב כפי שעשית בהודעתך האחרונה לגבי כל יתר הדברים.

ישר כח!","48","","4613","True","True","False","","286","84.111.90.134","0","13855","חולין|פב ע"א",""),new Message("13871","13859","שוב ביאור","16/09/11 04:13","יז אלול","תשע"א","04:13","המכריע","פירוש המילות שניהם כשרים, שני הנשחטים, גם אותו וגם בנו, שהיו חולין ונשחטו בחוץ, שניהם כשרים.
מה זה כשרים?
מותרים באכילה (גם השני).

הדיוק - הכוונה אילו היה השני לא זריז והיה ממתין לראשון שישחוט, הרי אז השני בודאי לא היה עובר על איסור אותו ואת בנו ולא היה שוחט ואז ממילא לא היה אוכל, מכיון שלא שחט.
אבל עכשיו שהוא נזדרז ושחט הראשון שפיר יכול הוא לאכול כבר היום.","199","","4612","True","True","False","","162","212.76.124.54","0","13855","חולין|פב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);