var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13843;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13843","0","בסוגיא דשחיטה שאינה ראויה","15/09/11 10:16","טז אלול","תשע"א","10:16","המכריע","א. קמא מיקטל קטליה. לענ"ד פשוט דאף לר' שמעון אין מתחייב על קדשים בחוץ אלא בשחיטתן ולא בשאר אופני המתה, והגזיה"כ המיוחדת של שחוטי חוץ הוא דלמרות דהשחיטה אינה ראויה תיחשב שחיטה בשונה משאר מקומות, אבל עדיין החיוב דחוץ הוא רק על שחיטה. וכוונתו כאן דחשיב קטלא לגבי אותו ואת בנו וממילא לא חל איסור שחיטה על השני ואינו מחוס"ז וממילא ראוי להתקבל בפנים ויתחייב עלין בחוץ. עי' היטב בלשון רש"י דמשמע כן, וכמדומה דזה פשוט. (ראיתי למי שהבין דלר' שמעון כיון דחשיטה שאינה ראויה הוי קטלא ואעפ"כ מיחייב עלה בחוץ, א"כ ה"ה על כל הריגה, ולכן כתבתי את הנ"ל)

ב. הנח למחוסר זמן דהכתוב נתקו לעשה. עי' מח' רש"י ותס'. ולתוס' לכ' פשוט דעל שאר הפסולין באמת ילקה. ויוצא דבר מענין דהפשטא דקרא דלא ירצה הוא על מחוס"ז, אלא דמרבינן שאר פסולין, ולמעשה לוקה רק על שאר פסולין. ולרש"י יל"ע אי אחרי דזה ניתק לעשה, אמנם רק לגבי מחוס"ז, אבל כיון דהלאו ניתק לעשה, אולי לא לוקים גם על שאר פסולין הכלולין בלאו זה. ויל"ע.","199","","4608","True","True","False","","883","95.86.85.116","0","0","חולין|פ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);