var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13773;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","43"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13773","0","בסוגיא דצומת הגידין","12/09/11 13:17","יג אלול","תשע"א","13:17","המכריע","א. לפסקי רש"י. בד"ה ופרכינן. פוסק כדרכו להחמיר בטריפות כל"ק דרב (אע"פ דיש בזה לישנא בתרא, ואף לל"ק עולא בשם ר' אושעיא פליג), דבכל מקום שנשבר למעלה מארכובה תחתונה טריפה, וכן להטריף בניטלה הצומת אף בלא נשברה העצם.
בעמ' ב' אחרי ד"ה הסרבל. פוסק כמר בר רב אשי להקל דסגי להכשיר או רוב בנין או רוב מנין. מענין שעד שרש"י פוסק באופן יוצא מהכלל להקל, התוס' חולקים עליו בזה. ועוד שם לגבי שיעור צומת הגידים פוסק להחמיר מעילוי ערקומא, ושגם בלא ארכובה ועצם נטרפת בחיתוך הגידים.

ב. (עו:) איכא דאמרי וכו' הא איכא "תילתא" דכל חד. כצ"ל. אחרת אין מובן לדבריו. ועי' בסוגיא זו ברא"ש שהאריך הרבה להשוות דברי האמוראים זה לזה.

ג. אמר רב למעלה מן הארכובה. יל"ע אי שיטת רב משום דס"ל דנשבר הוי כנחתך ומדינא מטריף בנשבר מעל הארוכבה ואין רוב חופה, או דבאמת מדינא מודה לשמואל רק אסר מדרבנן כטענת ר' נחמן יאמרו מוטל באשפה וכו'.

ד. עוביו והיקיפו. רש"י ממציא כאן דבר שאין לו שרש בגמרא, דעוביו מתייחס למקום השבירה והיקיפו לכלל העצם. ומתוס' רואים דמה שהכריחו לזה דאחרת לא משכח"ל זה בלא זה.","199","","4611","True","True","False","","995","31.44.133.19","0","0","חולין|עו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);