var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13753;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13753","0","ספר כריתות = גט פטורין אונקלוס","10/09/11 23:01","יא אלול","תשע"א","23:01","קותי","לפי רש"י גט זה לשון בני אדם
רש"י מסכת גיטין דף סה עמוד ב

מתני'.
כתבו גט ותנו לאשתי - לשון בני אדם הוא כבר החזיקו בו לקרות לספר כריתות אשה גט.
(למה חיכה רש"י עד כאן בדבריו אלו? לדעתי חשוב לקבל תשובה על זה)

ואין פלא כי מוצא המילה מאשורית כל מסמך ועדות נקראו גִטטו וכן בארמית וסורית לפי מילון השפה העברית של בן יהודה

אותיות גט
מצ"ב מספר קהלת יעקב מאביו של מהרי"ט אלגאזי שמצטט מהתשבי שהיה קדום לו ולגר"א
מצ"ב הקטע מהספר קהלת יעקב
חיפשתי קצת בתשבי אך לא מצאתי פשוט לא נוח לחיפוש

ובא לציון גואל","217","doc","4618","True","True","False","","1032","89.139.174.221","0","0","חולין|ס ע"א","0-doc"),new Message("13759","13753","לגבי המתנת רש"י","11/09/11 01:31","יב אלול","תשע"א","01:31","המכריע","עד עכשיו זה היה לשון תנאים והכוונה היתה ברורה. אבל כשאתה הולך לכתוב ספר כריתות ולתת לאשה על סמך ציווי הבעל, היה מקום לטעון שציווי בלשון גט לא יספיק, אולי כוונתו שיתנו לה שטר אחר כלשהו. ולכן כאן ביאר רש"י מה שביאר.","199","","4617","True","True","False","","156","31.44.133.19","0","13753","חולין|ס ע"א",""),new Message("13760","13753","דברי התשבי","11/09/11 01:38","יב אלול","תשע"א","01:38","המכריע","למען העמד דברים על דיוקם הקהלת יעקב מביא בשם התשבי רק את הקושיא, אבל את התשובה כותב הקהלת יעקב ששמע. ואמנם זה מקור יפה שקדם להגר"א מעט, ולעומת זאת גם הגר"א כנראה לא היה יכול לשמוע מקהלת יעקב, ושני נביאים ניבאו בזה בסגנון אחד.
בשעת כתיבתי במוצאי שבת, אני מכוון לקיים בזה את המנהג המובא ברמ"א להזכיר את התשבי במוצאי שבתות.","199","","4617","True","True","False","","179","31.44.133.19","0","13753","חולין|ס ע"א",""),new Message("13763","13759","כאשר שאלתי לא היתה לי תשובה","11/09/11 04:56","יב אלול","תשע"א","04:56","קותי","עכשיו יש לי הצעה לתשובה
הקושיה הראשונה בגמרא היא
תלמוד בבלי מסכת ברכות דף ב עמוד א
תנא היכא קאי דקתני מאימתי? ותו, מאי שנא דתני בערבית ברישא? לתני דשחרית ברישא! - תנא אקרא קאי!
וזה יסוד בעריכת המשנה (וגם של משנה תורה לרמב"ם) המשנה היא המשך של התורה ולכן מה שמוזכר בתורה המשנה לא חוזרת על זה ולכן המשנה הראשונה חייבת להתחיל מאימתי כי החיוב כבר ישנו בתורה.
למעשה הקושיה תנא היכא קאי דקתני XXXX?
היא קושיה תמידית אבל אנחנו יודעים את התשובה מראש ולכן לא דנים בדבר

הקושיא הזאת תלויה מתחילת מסכת גיטין "המביא גט ממדינת הים....?
במיוחד שהמלה גט איננה בתורה אז על מה נתלה התנא שהוא אומר המביא?
רש"י מסב את ליבנו שלפי כלל העריכה הנ"ל מסכת גיטין היתה צריכה להתחיל במשנה זו שהיא המשך של הפסוק

(א) ....וְכָתַב לָהּ סֵפֶר כְּרִיתֻת וְנָתַן בְּיָדָהּ וְשִׁלְּחָהּ מִבֵּיתוֹ:

שאינו חייב לכתוב בעצמו אלא אפשר גם

האומר כתבו גט ותנו לאשתי, גרשוה
ובכך מתרץ את הקושיה התמידית

רבי יהודה הנשיא משיקולי עריכה נוספים שינה את הסדר","217","","4617","True","True","False","","189","89.139.174.221","0","13753","חולין|ס ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);