var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13684;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","44"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13684","0","חתך יד העובר – המשך","08/09/11 01:49","ט אלול","תשע"א","01:49","המכריע","א. אבר המדולדל בה. פירש"י בשום בהמה. כוונתו דלא קאי אטריפה שפתח בה. ומש"כ רש"י דאסורין באכילה כדלקמן בשמעתין, כוונתו לסוף עמ' ב' דדרשינן ליה מקרא דבשר בשדה, ועי"ש דהוי רק אסמכתא, כלומר דמן התורה הוי חיבור גמור בשעת שחיטה והשחיטה מתרת באכילה ורבנן גזרו שהשחיטה אינה מתירתה לאכול, ולכן שפיר יש לדון דמטהרת מטומאה. וק"ק לפ"ז שמדמים זאת לאבר דעובר, הא התם במדולדל בלאו הכי אינו מן התורה, והניחא טריפה דמה"ת אין שחיטה מתירה אבל מטהרת, וכן יוצא דעובר דיש בו איסור יוצא, שייך שיישאר אסור מדין יוצא אע"ג דהשחיטה פועלת בו, ולכן יש צד שטהור, אבל מה יש לדמות לאבר מדולדל דמדרבנן הוא. וצל"ע. (יל"ע דאולי לר"ל לתרי לישנותיו דמח' באברין מדולדלין כמו בעוברין, אולי באמת ס"ל דמדולדל הוא באיסור יוצא מה"ת, ולכן דמי לגמרי, ורק ריו"ח הוא דקאמר להלן דהוי אסמכתא ולכן הוא באמת מחלק בין אברים לעוברין).

ב. (עג:) בשלמא לר"ל לדבריהם קאמר להו וכו'. לולא דמיסתפינא הוה אמינא דנחסרו כמה תיבות מפני טעות הדומות, וכך בערך צ"ל לדבריהם קאמר להו, לדידי לא שנא אבר דעובר ולא שנא אבר דבהמה כי הדדי נינהו אלא [לדידכו אודו לי מיהת בעובר דלאו גופה הוא, אלא] לר' יוחנן וכו'.

ג. מיתה עושה ניפול ושחיטה לא. לכאורה הסברא באמת צ"ב אם האבר נחשב לא מחובר לענין שלא נטמא טומאת נבילה יחד עם הבהמה שמתה כעת, מדוע לגבי שחיטה כן נחשב מחובר. ונראה דאבר מדולדל עניינו מוות חלקי, ולגבי מיתה שהבהמה עומדת למות לגמרי, אין זה מצרף את האבר, אדרבא, אם למות הוא כבר מת בתהליך נפרד משלו. אבל שחיטה שאינה מוות טבעי יש לה כח לצרף את האבר ולהחיל גם בו את דין השחיטה. ומתבאר בזה הלשון מיתה עושה ניפול, דלא שבשעת המיתה הוא נפול, אלא המיתה היא עושה אותו נפול, ודוק. ועדיין צ"ב ועיון.

*****

בשולי ההודעה. הבוקר גיליתי לתדהמתי הרבה שאני כבר בהודעה 1499, (למרות שאני מחבר כל יום הרבה הערות להודעה אחת משותפת, אחרת ה' ירחם..) וכשם שקיבלתי (אני מקוה) שכר על הדרישה, כך וכו', והשתדלתי לשתוק במשך היום, שמרתי את ההודעה ה1500 להערות העיקריות שרציתי להכניס כדרכי בסוף היום בשעת החזרה על הדף הנלמד.
וזו ההזדמנות להכיר טובה להנהלת הפורום ולכל החברים על המשוב היפה. אני מרגיש שאולי לא הייתי מתאמץ לחזור ולרשום הערות אילו הן היו נשארות רק במחשבי, ונמצא שהבמה הזו היא הגורמת לכך שחזרתי ורשמתי מעט.
ורק אגב גררא, אני קופץ ומגיב על כל מה שעולה כאן, אקוה ל"תענית מקלדת" כהגדרת מתפעל, באופן חלקי, ולהתכנס כראוי לג' השבועות האחרונים של השנה.

אגב היום לפני 88 שנה (באדיבות ויקיפדיה) הוכרז בכנסיה הגדולה על רעיון הדף היומי ונקבע להתחילו בר"ה תרפ"ד.","199","","4615","True","True","False","","1011","95.86.112.68","0","0","חולין|עג ע"א",""),new Message("13701","13684","כל הכבוד","08/09/11 09:09","ט אלול","תשע"א","09:09","עציוני","כהצעתך באות ב,
כך הוא נוסח כת"י הותיקן:
בשלמ' לר' שמע' בן לקיש לדבריהם ק'א להו לדידי לא שנא אבר דעובר לא שנא דבהמ' כהדדי נינהו אלא לדידכו אודו לי מיהת בעובר דלאו גופיה הוא אלא לר' יוח' קשיא

ובכת"י מינכן נשמר זכר לכך, אף שגם כאן נראה הנוסח קצת משובש:
בשלמ' לריש לקיש לדבריהם קא' להו לדידי לא שנא אבר דבהמה כי הדדי נינהו אלא לדידכו בשלמ' אבר דבהמ' דבר שהוא גופה תטהר את העובר דבר שאינו גופה אלא לר' יוחנן קשיא

ותודה למאגר עדי הנוסח","159","","4615","True","True","False","","308","132.70.40.183","0","13684","חולין|עג ע"א",""),new Message("13731","13684","ניפול - הגמרא להלן לומדת זאת מפסוק","08/09/11 21:57","ט אלול","תשע"א","21:57","איתן","לסעיף ג - ראה מה שכתבתי באשכול אחר","123","","4615","True","True","False","","165","95.86.73.232","0","13684","חולין|עג ע"א",""),new Message("13741","13701","צילומי כת"י אלו","09/09/11 04:16","י אלול","תשע"א","04:16","דוד כוכב","נמצאים אגב גם ברשת.","125","","4614","True","True","False","","92","212.76.100.74","0","13684","חולין|עג ע"א",""),new Message("13735","13731","אכן","08/09/11 23:46","ט אלול","תשע"א","23:46","המכריע","בינתיים למדתי דף עד ורשמתי על כך בהערותיי לדף זה.","199","","4615","True","True","False","","106","95.86.112.68","0","13684","חולין|עג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);