var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13451;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13451","0","מחפש מקור בעניין "רובו ואינו מקפיד עליו"","31/08/11 17:41","א אלול","תשע"א","17:41","לינקוש","אמר ר' יצחק דבר תורה רובו המקפיד עליו חוצץ רובו ואינו מקפיד עליו אינו חוצץ וגזרו על רובו שאינו מקפיד משום רובו המקפיד וגזרו על מיעוטו המקפיד משום רובו המקפיד ולגזור נמי על מיעוטו שאינו מקפיד משום מיעוטו המקפיד היא גופה גזרה ואנן ניקום ונגזור גזרה לגזרה

פעם שמעתי דיש אומרים דכיון שרובו ואינו מקפיד עליו חוצץ מדרבנן >> הרי שהאדם מקפיד על כך (כדי שלא תהיה חציצה מדרבנן) >> ולכן סוף סוף בגלל גזירה זו דרבנן הוי חציצה מדאורייתא (דסוף סוף הוי רובו ומקפיד עליו).

האם מישהו יודע מי בעל הסברא הזאת והאם יש חולקים?

בתודה מראש.","58","","4631","True","True","False","","1255","77.124.125.5","0","0","נידה|סז ע"ב",""),new Message("13456","13451","הגר"ח מבריסק","31/08/11 21:32","א אלול","תשע"א","21:32","המכריע","ידוע שהגר"ח היה שואל את זה בבואו לבחון את ילדי התלמוד תורה בבריסק.

ובזכרוני שיש בקובץ שיעורים באיזה מקום שמביא זאת ומסביר למה זה לא נכון (אולי אין זו קפידה אמיתית). יש מפתח לקוב"ש בשם בהיקבץ.

דומני שהגר"ח רצה שיענו שהוא לא מקפיד על כל הרוב אלא רק על היותר מחצי וממילא זה נשאר רק מיעוטו המקפיד.","199","","4631","True","True","False","","155","212.76.96.60","0","13451","נידה|סז ע"ב",""),new Message("13460","13456","נמצא בקובץ הערות","01/09/11 00:29","ב אלול","תשע"א","00:29","נחמן","בסופו בהוספות אות ד'.","182","","4630","True","True","False","","115","82.242.204.206","0","13451","נידה|סז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);