var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13368;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13368","0","בסוגיא דסימני ביצים","30/08/11 00:53","ל אב","תשע"א","00:53","המכריע","א. (סג:) ולא משום נבילה וטריפה. היינו משום דהוו מיעוט. ולכן הק' תוס' דגם עוף טמא הוי מיעוט.

ב. (סד.) כודרת ועגולגולת. שאלוני לפי רש"י מדוע לא יספיק רק כודרת.

ג. ריקמה וניקבה. התוס' מביאים דמתני' היא להלן דדוקא ניקבה מטמאה. ועי"ש קכו: דילפינן לה מקרא.

ד. בההיא דריקמה לס"ד לטומאה ולמסק' לאכילה, לכ' לא ברור הציור. שהרי באים ליישב אמאי חילק התנא בין חלמון מבחוץ לבין מעורבין, ומיישבים דבבא בתרייתא באה לייחד דין ריקמה, והרי אם ריקמה ונוצר השרץ הרי כבר לא רואים את מצב החלבון והחלמון, ואיך משכחת לה שראה את המצב שלהם ובכל זאת ריקמה. (עדיין לא היתה אז אפשרות לשיקוף). ולפי מש"כ רש"י דנפ"מ משום מה להתרות, יש לומר דאה"נ הכוונה לא לביצה מסויימת זו, אלא לבירור המין, אם רואה שחלמון מבחוץ הרי זה שרץ העוף וכשיאכל מאותו המין מביצה אחרת בריקמה, יתרוהו משום עוף, ואם רואה שמעורבין, יתרוהו על אותו המין משום שרץ הארץ. אבל זה תמוה דא"כ נפ"מ באוכל מוולדות אותו המין שיצאו לאויר העולם כדרכן ולמה לומר ריקמה. (לא עיינתי כראוי בתוס' ד"ה שאם השני).

ה. (סד:) אפרוחים. תוס' כתבו דלא גרסינן דברי ראב"י. אמנם ברש"י שנדפס בסוף עמ' א' מוכח דגרס כן.

ו. וכי בת יש ליענה. לכ' אם גוזלה אינו ראוי ליקרא בת כ"ש ביצתה. ובפשטות כוונת חזקיה דע"כ נכתב לדרשא. ובסמוך מיישבים על ואבל כבנות יענה שמתאבלת על בניה. ותמוה א"כ סו"ס קורא לגוזליה בנות ומה הועיל חזקיה. וכן לגבי ושכנו ששוכנת עם בניה. ואולי כוונתו דשם מתאבלת על ושוכנת עם ביציה. וא"כ משמע דבאמת לביצה ראוי טפי ליקרא בת מאשר לגוזל.

ז. אלא כתיב יענה וכו'. משמע דלמסק' תרי מיני נינהו, יש יענה ויש בת יענה, ובכל ג' המקומות בנביא היינו בת יענה ושם צריך להקפיד לכותבן בשיטה אחת, אבל בתורה דמותר בשני שיטין על כרחך זה מין היענה ובת היינו ביצתה. ולפ"ז דינא דחזקיה הוא נפ"מ גם לזיהוי העוף עצמו, שלא בת היענה היא העוף האסור אלא דוקא היענה. וצל"ע בזה.","199","","4631","True","True","False","","840","95.86.85.225","0","0","חולין|סד ע"א",""),new Message("13371","13368","ז. יענה=בת יענה ?","30/08/11 01:40","ל אב","תשע"א","01:40","amdavid","בשטייזלץ הביא גרסה "אלא קרו לה הכי וקרו לה הכי" ואם אני מבין נכון הכוונה שנקראת בשני האופנים אך מדובר באותו המין.
ולכאורה גם בגרסה שלנו "כתיב וכתיב הכי" הכוונה הפשוטה שזה אותו המין רק פעם כותבים כך ופעם כך.
ובעיונים הביא את הסבר התפארת יעקב את מסקנת הגמ' (ומניסוחו של שטיינזלץ לכאורה משמע שדעת הנ"ל שמדובר בשני מינים אך מעיון בדבריו לא משמע כן אלא כנ"ל).","175","","4631","True","True","False","","197","79.181.198.154","0","13368","חולין|סד ע"א",""),new Message("13376","13371","יישר כח בינתיים","30/08/11 09:12","ל אב","תשע"א","09:12","המכריע","באמת לזה חיכיתי האם הלומדים יצביעו על האפשרות הזו שכוונת הגמרא שזה אותו מין והשינוי הוא רק באופן הקריאה, ולענ"ד א"א ללמוד כך, אבל בל"נ קודם אעיין בזה שוב ואח"כ אנמק. בינתיים יישר כח.","199","","4631","True","True","False","","210","95.86.85.225","0","13368","חולין|סד ע"א",""),new Message("13378","13376","לפי מקורות "זרים" ( - קרי האינטרנט )","30/08/11 09:25","ל אב","תשע"א","09:25","הודו_כי_טוב","בן יענה זה עוף אחר - אחד מדורסי הלילה","207","","4631","True","True","False","","179","46.117.14.249","0","13368","חולין|סד ע"א",""),new Message("13382","13376","בסוגיית יען - בת יענה","30/08/11 10:48","ל אב","תשע"א","10:48","student","מצאתי הרחבה יפה - כאן","177","","4631","True","True","False","","592","77.127.50.55","0","13368","חולין|סד ע"א",""),new Message("13385","13378","לפי הגמרא זה בוודאות אותו העוף","30/08/11 11:25","ל אב","תשע"א","11:25","Almuaddib","יש להבחין היטב בין השימוש בעברית המודרנית, לבין השימוש בלשון חכמים.","107","","4631","True","True","False","","127","81.218.141.168","0","13368","חולין|סד ע"א",""),new Message("13391","13385","יואיל נא כבודו לעיין במה ששלח student","30/08/11 12:48","ל אב","תשע"א","12:48","הודו_כי_טוב",""אמר ר' יצחק: עוף טהור נאכל במסורת. נאמן הצייד לומר עוף זה טהור מסר לי רבי, אמר ר' יוחנן, והוא שבקי בהם ובשמותיהם. שאל ר' זירא: רבו חכם או רבו צייד? אם תאמר רבו חכם, וכי בקי הוא בהם. את שמותיהם הוא אמנם מכיר, אבל לא את העופות גופא. אלא הכונה היא לרבו צייד, כדברי ר' יוחנן, שהוא צריך להיות בקי בהם ובשמותיהם." (תלמוד בבלי: חולין סג ע"ב)

כבר הבנתי מנסיון אחרים שציטוטים לא נראה , התוכל לפחות לאמר את מקורותיך לגבי ציפור זו שנוכל לעיין בהם","207","","4631","True","True","False","","194","46.117.14.249","0","13368","חולין|סד ע"א",""),new Message("13630","13385","חיפשתי במנוע החיפוש ששלח לינקוש","06/09/11 14:46","ז אלול","תשע"א","14:46","הודו_כי_טוב","שקיים בפורטל ולא מצאתי את העוף יען .
יענה ובת יענה כן מצאתי .
בוא נסה כבוד הרב","207","","4624","True","True","False","","158","46.117.14.249","0","13368","חולין|סד ע"א",""),new Message("13396","13391","עיינתי. יש לי לא מעט מחלוקות עם הכתוב שם","30/08/11 14:19","ל אב","תשע"א","14:19","Almuaddib","אני הייתי מפרש את חלק מהפסוקים הללו בצורה קלה ופשוטה יותר:

מספד כתנים - כפי שהתנים מייללים.

אבל כבנות יענה - שמרכינות את ראשיהן (היען מוריד את ראשו עד הקרקע כדי לחפש אוכל, וזה המקור לאמונה העממית שהוא טומן את ראשו בחול).

אמת, יש פסוקים המצמידים אותן לשעירים, אבל מכאן ועד להחליט באופן גורף שמדובר בשדים - תמוה.


ולגבי דברי לעיל, אם נתעלם מהעקיצה שלך, המקור נמצא בדך הגמרא האמור. חולין דס:, בדרשתו של חזקיה ובדיון שאחריה.","107","","4631","True","True","False","","195","81.218.141.168","0","13368","חולין|סד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);