var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13219;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13219","0","לדעתן נבראו, ועוד","26/08/11 15:41","כו אב","תשע"א","15:41","המכריע","א. לדעתן. כן הוגה ע"פ רש"י דהיינו להסכמתן. וצ"ב קצת איך שאלוהו קודם שנברא. ואמנם לתוס' בשם הערוך כפה"נ הגירסה בדעתן כלפנינו, דהיינו בדעת גמורה.

ואגב אביא מה ששמעתי מהאדמו"ר ר' ישראל דן ממודז'יץ זצ"ל שיש שלשה שנאמר בהן "אשר חי" שנראה מיותר. אדם ואברהם (ואיני זוכר את השלישי). אדם י"ל לפי שנתן ע' משנותיו לדוד, נאמר בו אלה חיי אדם "אשר חי" 930, כלומר אלו אשר חי בפועל אבל היו לו יותר. ועוד י"ל לפי שנברא בקומתו, ואיתא במדרשים שנברא כבן עשרים, וכשחי 930 היה מקום לומר שחי רק 910 ונראה כבן 930, קמ"ל קרא דחי בפועל 930.
ולגבי אברהם י"ל דאיתא במדרש בראשית ומובא בילקוט על יהושע פרק ל שנאמר על אברהם האדם הגדול בענקים, ואמרו חז"ל דאמר הקב"ה ראוי היה אברהם להבראות הראשון, אבל אם יקלקל מי יוכל לתקנו, ייברא אדם הראשון ומה שיקלקל יבוא אברהם ויתקן, לפיכך נקרא אברהם האדם. ולפ"ז היה מקום לאברהם לבוא בטרוניה כלפי מעלה, שכל נברא יש לו תכלית לעצמו, והוא תכלית בריאתו לתקן קלקולי אחרים, ולימדה תורה אלה שני חיי אברהם "אשר חי", שחיים כאלו שענינם לתקן קלקולי אחרים אלו הם חיים אמיתיים, וכדאי לבלות כל ימי חייו בתיקון אחרים. (ונאים הדברים למי שאמרן).

ב. אם רצונו של הקב"ה בעירבוביא וכו'. מכאן יש ללמוד מוסר השכל שרצונו של הקב"ה בחיי סדר ללא עירבוביה, ולגבי האדם הוא ק"ו בן בנו של ק"ו.

ג. לפינת התחביב. ביום של הדף הזה (יום ה' ראה) שוב הופגזה אשדוד בטילים מעזה (יירא ה' בעניינו ויחוס על כל עמו ישראל שלא יידעו עוד חרב ומלחמה). והנה רמז - קניגי היה או בליסטרי היה וכו' זיל כתוב קניגי ובליסטרי וכו' העזתי והאשדודי. (אם במקרה היו טז טילים, טז שיתסרי דרי שיני והרואה אותם אוחזתו עוית).","199","","4633","True","True","False","","1066","95.86.85.225","0","0","חולין|ס ע"א",""),new Message("13221","13219","לכן","26/08/11 16:23","כו אב","תשע"א","16:23","דוד כוכב","נאמר וְאַבְרָהָם זָקֵן בָּא בַּיָּמִים, שכל ימים באו עמו, שמילא כל יום ויום משנות חייו בעבודת ה'.

אשר חי כתוב רק באדם ובאברהם.
בא בימים כתוב באברהם, ביהושע (פעמים), ובדוד.","125","","4633","True","True","False","","101","31.44.128.212","0","13219","חולין|ס ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);