var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13195;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13195","0","פרשת השבוע: הגמל והחזיר, ישמעאל ועשו","26/08/11 06:13","כו אב","תשע"א","06:13","דוד כוכב","בקישור זה.","125","","4630","True","True","False","","854","31.44.128.212","0","0","חולין|נט ע"א",""),new Message("13199","13195","כל מי שהיה קשור לבית אברהם","26/08/11 11:34","כו אב","תשע"א","11:34","קותי","זכה לרשת ארץ לפי ציווי ה' עמון ומואב ועשו-שעיר
היחיד שלא קיבל ארץ על פי ה' היה ישמעאל
לכן כל כך רבה קנאותם בושא אדמה
ואין מרשים לזרים לדרוך על אדמתם ערב הסעודית פלישתינאים וכו'","217","","4630","True","True","False","","221","85.250.134.38","0","13195","חולין|נט ע"א",""),new Message("13203","13199","נעשה ונשמע - עשו וישמעאל","26/08/11 12:27","כו אב","תשע"א","12:27","המכריע","ברוח דברי האגדה והרז הנושבת במאמר הנ"ל, נאמר אף אנו (ויהא נא העיסוק בזה תיקון לפראותו של ישמעאל בימים אלו), איתא באדרת אליהו תחילת ברכה, ה' מסיני בא וזרח משעיר למו הופיע מהר פארן (ישמעאל). וכבר דרשו חז"ל שכהקדמה למתן תורה הציע התורה לעשו וישמעאל וסירובן סלל את הדרך לנתינת התורה ישראל.

ובסוד הענין כ' הגר"א דנטלו נשמע מישמעאל ונעשה מעשו ומזה אמרו נעשה ונשמע וקיבלו התורה. אמרו על כך בעלי מחשבה בכוונת דברי הגר"א הסתומים (מלבד שישמעאל משרש שמיעה ועשו מלשון עשייה), שעם ישראל הוא עם הגיוני, ולפי טבעו הוא מסוגל לעשות רק אחרי שהוא מבין, ולעיין בדברים רק מתוך גישה מעשית, ואילו בתורה נדרשים גם לעיין בה לשמה בעניינים שלא יבאו לעולם לידי מעשה, דרוש וקבל שכר, ומאידך התורה דורשת קיום וציות גם ללא הבנה, וזה לא היה לישראל בשרשם.

לעומתם ב' ראשי האומין "נתברכו" בתכונות אלו. ישמעאל עם של דמיונות ודיבורים ללא גבול, ללא כושר ביצוע מינימלי, ועשו איש ציד (ראה גרמניה למשל) ביצועיסטים על פי פקודה ללא כל חשיבה. היעילות והסדר מתבצעים ללא כל נתינת דעת על משמעות הדברים, כידוע.

כלומר לישמעאל יש שמיעה (ודיבור) ללא עשייה ולעשו עשייה ללא דיבור ועיון.
רק אחרי ההצעה להם לקבל תורה ולהשתמש בתכונותיהם המיוחדות לתועלת, וסירובם, הרי תכונות אלו לא ייתקנו ברשותן ונטלום ישראל מהן ואמרו נעשה ונשמע דייקא, עשייה קודמת לשמיעה, כי שמיעה שלפני עשייה, משמעותה שמיעה לשם עשייה ועשייה כתוצאה משמיעה, אבל ההיפוך מורה על עשייה ללא הבנה, ושמיעה לאחר מעשה לצורך העיון בלבד.

מי יתן ויקויים בנו מהרה כלה שעיר וחותנו ויעלו לציון מושעים.","199","","4630","True","True","False","","492","213.151.55.99","0","13195","חולין|נט ע"א",""),new Message("13220","13199","לדברי הזהר יש לישמעאל זכות זמנית בארץ","26/08/11 16:09","כו אב","תשע"א","16:09","דוד כוכב","זוהר פרשת וארא דף לב ע"א

תרגום חפשי

ואברהם אמר: 'לו ישמעאל יחיה לפניך'!...
הקדוש ברוך הוא השיב לו 'ולישמעאל שמעתיך וגו'
אח"כ הוא נימול ונכנס בברית הקדושה לפני שנולד יצחק,
ובא וראה,
ארבע מאות שנים עומד המלאך הממונה של בני ישמעאל ומבקש לפני הקדוש ברוך הוא,
אומר לו: מי שנימול, יש לו חלק בשמך?
אומר לו: כן,
אומר לו: והרי ישמעאל שנימול (ולא עוד אלא שנימול בן שלש עשרה שנין) למה אין לו חלק בך כמו יצחק?
אומר לו: זה נימול כמו שצריך עם כל הפרטים, וזה לא כך!
ולא עוד, אלא שאלו מתדבקים בי כראוי, אחר שמונה ימים,
ואלו רחוקים ממני עד כמה ימים,
אומר לו: ועם כל זה, כיון שנימול, וכי לא יהא לו שכר טוב בשל כך??

אוי על הזמן ההוא שנולד ישמעאל בעולם ונימול..
מה עשה הקדוש ברוך הוא?
הרחיק את בני ישמעאל מהדבקות העליונה,
ונתן להם חלק למטה בארץ הקדושה,
משום הברית ההיא שבהם,

ועתידים בני ישמעאל לשלוט בארץ הקודש כאשר היא ריקנית מכל, זמן רב,
- כשם שהברית שלהם היא ריקנית -בלא שלימות,
והם יעכבו את בני ישראל לשוב למקומם,
עד שתגמר הזכות ההיא של בני ישמעאל (ויקרא סט א).

ועתידים בני ישמעאל לעורר מלחמות קשות בעולם... וכו'
","125","","4630","True","True","False","","487","31.44.128.212","0","13195","חולין|נט ע"א",""),new Message("13217","13203","אהבתי","26/08/11 15:37","כו אב","תשע"א","15:37","דוד כוכב","","125","","4630","False","True","False","","77","31.44.128.212","0","13195","חולין|נט ע"א",""),new Message("13242","13220","לפחות לכאורה זה מנוגד לגמרא בנדרים","27/08/11 23:41","כז אב","תשע"א","23:41","קותי","שמילת עכו"ם אינה כלום
תלמוד בבלי מסכת נדרים דף לא עמוד ב

מתני'. קונם שאני נהנה לערלים - מותר בערלי ישראל ואסור במולי עובדי כוכבים, שאני נהנה למולים - אסור בערלי ישראל ומותר במולי עובדי כוכבים, שאין הערלה קרויה אלא לשם עובדי כוכבים, שנא': +ירמיהו ט+ כי כל הגוים ערלים וכל בית ישראל ערלי לב, ואומר: +שמואל א' יז+ והיה הפלשתי הערל הזה, ואומר: +שמואל ב' א+ פן תשמחנה בנות פלשתים פן תעלוזנה בנות הערלים. רבי אלעזר בן עזריה אומר: מאוסה היא הערלה - שנתגנו בה רשעים, שנא': כי כל הגוים ערלים.

ומדוע שמילת ישמעאל יהיה לה טענת מצווה מול הקב"ה?
ומדוע שיזכה לבניו בגינה? הרי הם אינם נימולים לשם מצווה","217","","4629","True","True","False","","238","85.250.186.100","0","13195","חולין|נט ע"א",""),new Message("13249","13242","אינו סותר","28/08/11 02:02","כח אב","תשע"א","02:02","דוד כוכב","מילתם אינה כלום לענין לשון בני אדם, לענין נדרים.
וגם לענין שישראל לא יוצא בזה ידי חובת מילה.

ועדין יש בזה צד רוחני מסוים.
למה אינם נימולים לשם מצוה? הרי הם ממשיכים את מורשת אברהם שנצטוה.
ואפילו קרבנות בלק לשם קללת ישראל נחשבות לזכות ושכרם בצידם (בד' מקומות בש"ס).","125","","4628","True","True","False","","123","213.151.47.133","0","13195","חולין|נט ע"א",""),new Message("13255","13249","במקרה זה הולכים אחרי לשון הכתוב ולא","28/08/11 07:18","כח אב","תשע"א","07:18","קותי","אחרי לשון בני אדם כי המשנה מביאה פסוק כנקודת ההכרעה מה זה ערלים

מהמנחת חינוך משמע שרק בני קטורה חייבים במילה ולא בני ישמעאל

איני יודע מדוע הבחינו בין השנים אולי בגלל שישמעאל נימול גם כמקנת כספו של אברהם ולא רק כבנו שהרי היה בן שפחה

נכון שאין הקב"ה מקפח שכר כל בריה
אבל ישנו הבדל בין דברי הגמרא לבין דברי הזוהר
הגמרא מקשרת בין פסוקים ומוכיחה את את הטענה שאין הקב"ה מקפח שכר בל בריה

הזוהר מכניס כאן טיעון שאין לא מקור בגמרא
"אומר לו: מי שנימול, יש לו חלק בשמך?
אומר לו: כן, "???????????
מי אמר שכן? הרי ההלכה אומרת שלא

אולי אפשר לתרץ לשיטתך שאת ישמעאל דנים קצת אחרת
"באשר הוא שם" למרות העתיד
רש"י בראשית פרק כא פסוק יז

באשר הוא שם - לפי מעשים שהוא עושה עכשיו הוא נדון ולא לפי מה שהוא עתיד לעשות, לפי שהיו מלאכי השרת מקטרגים ואומרים רבונו של עולם, מי שעתיד זרעו להמית בניך בצמא אתה מעלה לו באר. והוא משיבם עכשיו מה הוא, צדיק או רשע, אמרו לו צדיק, אמר להם לפי מעשיו של עכשיו אני דנו וזהו באשר הוא שם. והיכן המית את ישראל בצמא, כשהגלם נבוכדנצר, שנאמר (ישעיה כא יג - יד) משא בערב וגו' לקראת צמא התיו מים וגו' כשהיו מוליכין אותם אצל ערביים היו ישראל אומרים לשוביהם בבקשה מכם, הוליכונו אצל בני דודנו ישמעאל וירחמו עלינו, שנאמר (שם שם) אורחות דודנים [אל תקרי דודנים אלא דודים] ואלו יוצאים לקראתם ומביאין להם בשר ודג מלוח ונודות נפוחים, כסבורים ישראל שמלאים מים, וכשמכניסו לתוך פיו ופותחו, הרוח נכנס בגופו ומת:","217","","4628","True","True","False","","222","85.250.186.100","0","13195","חולין|נט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);