var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1311;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","36"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1311","0","גמרא מבדרת...","08/01/10 11:44","כב טבת","תש"ע","11:44","עומר","בס"ד

בדף קלט: הגמ' שאלה מה הדין של אישה במקרה שלוותה ואכלה ונישאה, האם בעלה הוא לוקח או יורש, והגמ' הביאה מספר ת"ש להוכיח מהו, ותירצה שבכל מקרה ישנו דין אחר - לפעמים לוקח ולפעמים יורש (עיינו שם), והביאה את הדין לגבי כל מקרה.

בכל אופן, הגמ' 'שכחה' לומר לגבי מקרה אחד בלבד מה הדין - המקרה שבגללו נשאלה השאלה:
מה קורה כאשר לוותה ואכלה ונישאה - האם הבעל יורש או לוקח?

הרשב"ם והר"ח כותבים שהוא יורש, ואז בע"ח טורף ממנו את הכסף,(רשב"ם מוסיף) משום פסידא דמלווה (או הפסד לווה עתידי, שלא יסגרו דלתות בפני הלווים, שאם המלווים יראו שאין הם מקבלים את כספם בחזרה, יש חשש שהם לא ילוו עוד, ולכן החשש הוא מפני הלווה העתידי).
ואילו הרי"ף כותב שהוא ספק, ולפיכך לא מוציאים.
יש האומרים שהכסף של המלווה בוודאות כי המלווה הפסיד בעצמו בכך שהלווה אותה בע"פ ולא בשטר.

השו"ע לכתחילה פוסק כמו הרי"ף, אך בדיעבד (שהוציא המלווה את כספו כבר) - אין מוציאין אותו מידו (שיש לסמוך על רשב"ם ור"ח).
רמ"א והרמב"ם כותבים כי אם המעות עדיין בעין, מוציאין אותם מיד האישה.
הוסיף הרמ"א, שאף שלא הגיע זמן הפירעון, יכול המלווה למחות באישה שלא תתחתן עד שתחזיר לו החוב...

שבת שלום!","59","","5225","True","True","False","","814","79.176.118.207","0","0","בבא בתרא|קלט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);