var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1280;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","43"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1280","0","ההוא דהוה מוחזק דלית ליה אחי..","03/01/10 13:28","יז טבת","תש"ע","13:28","אבי","למסקנה רבא פוסק כי יש לחוש לעדים הנמצאים במדינת הים שיודעים שיש לו אחים.
כיצד יתכן שמעגנים אישה כל כך בקלות? האם די בחצי שמועה כדי לאסור את האישה לעולמים? האם מישהו מכיר פסקים בשו"תים בנושא?","119","","5228","True","True","False","","762","82.81.129.210","0","0","בבא בתרא|קלה ע"א",""),new Message("1281","1280","מגבלות החשש לעדות שאינה בפנינו","03/01/10 14:41","יז טבת","תש"ע","14:41","ברוך","לגוף שאלתך - ביביע אומר (חלק ב אבן העזר סימן יב) כתב הרב עובדיה יוסף שליט"א, שאם המתינו זמן הראוי ועדיין לא באו עדים מתירים אותה.
ויש להעיר כי החשש לעדים הנמצאים במדינת הים אינה גורמת לפסיקה כמותם, שסוף סוף הם לא העידו, ועל כן גם האשה אינה נאסרת. מה שיש כאן הוא עיכוב בנתינת ההיתר, בשל החשש שהוא אינו צודק.
(לתוספת העמקה ניתן להסביר, שההיתר במקרה זה מתבסס על חזקות וכדומה, שהם אמצעים המועילים דווקא בספיקות. כאשר ישנם עדים, אין המקרה מוגדר כספק אלא כמקרה מבורר, אלא שאנחנו עדיין לא בררנוהו, ועל כן לא ניתן להסתמך על החזקות הנ"ל)
הרחבה נוספת בנושא זה ניתן למצוא בדבריו של הרב אודי שוורץ.","86","","5228","True","True","False","","265","77.125.248.40","0","1280","בבא בתרא|קלה ע"א",""),new Message("1283","1280","פירוש אחד לגמרא ברבינו גרשום","03/01/10 16:03","יז טבת","תש"ע","16:03","אבינועם","רבינו גרשום הביא שיש מפרשים "חוש לה" להתירה להנשא לשוק, כי אין חוששים לעדים במדינת הים.
ולפירושו כמובן שאין מקום לשאלתך.","45","","5228","True","True","False","","216","192.115.90.150","0","1280","בבא בתרא|קלה ע"א",""),new Message("1284","1281","לגבי הערתך..","03/01/10 21:54","יז טבת","תש"ע","21:54","אבי","מה כוונתך כי החשש אינו גורם לפסיקה כמותם? אם אכן ממתינים זמן ראוי זה דבר אחד , אולם אם משתהים עד לפסק האישה יכולה להיות עגונה כל חייה!
אין מדובר רק בעיכוב בנתינת ההיתר - אי פסיקה הינה גם כן פסיקה.","119","","5228","True","True","False","","116","94.159.236.22","0","1280","בבא בתרא|קלה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);