var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12625;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","41"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12625","0","אמר להם קשה בעיניכם שדחיתי את אויבי בקש","03/08/11 15:19","ג אב","תשע"א","15:19","הודו_כי_טוב","מעניין שלפעמים הוא אויב לפעמים הוא אח
לא תתעב אדומי כי אחיך הוא","207","","4652","True","True","False","","1104","46.117.14.249","0","0","חולין|כז ע"ב",""),new Message("12627","12625","אחיך - באדומי מארץ אדום שמדרום למואב","03/08/11 16:59","ג אב","תשע"א","16:59","Almuaddib","לא ברומאי.","107","","4652","True","True","False","","148","81.218.141.168","0","12625","חולין|כז ע"ב",""),new Message("12631","12625","זו חלק מהטרגדיה","03/08/11 23:36","ג אב","תשע"א","23:36","שלמה שטרסברג","שאנו נהגנו בו כאח והוא רואה באנו אויב "הלכה עשיו שונא ליעקב"

עוד עיין בדברי הרב זולדן להפטרת פרשת תולדות על הפסוק הלוא אח עשיו ליעקב" כאן להרחבה ביחסי עשיו ויעקב","205","","4652","True","True","False","","318","31.44.128.55","0","12625","חולין|כז ע"ב",""),new Message("12628","12627","מה ההבדל? זה לא אותו עם?","03/08/11 18:32","ג אב","תשע"א","18:32","הודו_כי_טוב","האם הכנענים בארץ צרפת לא גלו מכנען ? ( ספר עובדיה כמדומני )","207","","4652","True","True","False","","178","46.117.14.249","0","12625","חולין|כז ע"ב",""),new Message("12629","12628","כבר עלה סנחריב ובלבל את האומות","03/08/11 20:11","ג אב","תשע"א","20:11","קותי","תלמוד בבלי מסכת ברכות דף כח עמוד א

תנא: עדיות בו ביום נשנית, וכל היכא דאמרינן בו ביום - ההוא יומא הוה. ולא היתה הלכה שהיתה תלויה בבית המדרש שלא פירשוה. ואף רבן גמליאל לא מנע עצמו מבית המדרש אפילו שעה אחת, דתנן: בו ביום בא יהודה גר עמוני לפניהם בבית המדרש, אמר להם: מה אני לבא בקהל? אמר לו רבן גמליאל: אסור אתה לבא בקהל; אמר לו רבי יהושע: מותר אתה לבא בקהל. אמר לו רבן גמליאל: והלא כבר נאמר: +דברים כ"ג+ לא יבא עמוני ומואבי בקהל ה'! אמר לו רבי יהושע: וכי עמון ומואב במקומן הן יושבין? כבר עלה סנחריב מלך אשור ובלבל את כל האומות, שנאמר: +ישעיהו י'+ ואסיר גבלות עמים ועתודותיהם שושתי ואוריד כאביר יושבים, וכל דפריש - מרובא פריש. אמר לו רבן גמליאל: והלא כבר נאמר: +ירמיהו מ"ט+ ואחרי כן אשיב את שבות בני עמון נאם ה' - וכבר שבו. אמר לו רבי יהושע: והלא כבר נאמר: +עמוס ט'+ ושבתי את שבות עמי ישראל - ועדיין לא שבו. מיד התירוהו לבא בקהל.

הדברים נאמרו דרך השאלה
כמו הרבה התייחסויות לרומא תחת השם של עשו","217","","4652","True","True","False","","243","85.250.166.65","0","12625","חולין|כז ע"ב",""),new Message("12634","12628","אחד אחד:","04/08/11 08:00","ד אב","תשע"א","08:00","Almuaddib","הבה נתחיל דוקא מהסוף, כדי להדגים:

ארץ צרפת, זו לא הארץ המכונה כך הכיום - ארץ הפראנקים. השם "צרפת" לארץ האירופית כלל לא היה קיים אז.
שים לב, גם אליהו הנביא הלך לצרפת - אלא שזו צרפת שנמצאת באיזור צידון, בחוף הלבנון.

הסיבה, כנראה, לקישור האמור, הוא פירוש רש"י כי צרפת היא פרנצ"א - שהוא מביא בשם "האומרים".

וראה על אתר את פירושי המצודות והמלבי"ם, והבן מדוע א"א לפרש על מקום כלשהו באירופה.




לגבי אדום, אני מבקש ממך לשים לב לנקודות הבאות:

1. לא תתעב אדומי - נאמר יחד עם המואבי והמצרי.

2. "ויפשע אדום מתחת יד יהודה" - האם יהודה כבש את רומי

3. יואב בן צרויה הכרית כל זכר באדום.

4. "ואלה המלכים אשר מלכו בארץ אדום" - האם שמת לבך אלו מלכים הם, והיכן מלכו?



על כרחך, אל תתבלבל בין פשט המקרא לבין מדרשי חז"ל מאוחרים, שהוצרכו לכתוב על רומי ועל הנצרות בשמות קוד, פן יבולע.

על כרחך, אל תערב מדרשי חז"ל - על גבריאל שנעץ קנה ביום וכו' - לבין אדום, שהיוחסין שלו ידועים לנו, שאחרוני מלכי בית חשמונאי גיירום, וכידוע.","107","","4651","True","True","False","","179","77.126.72.247","0","12625","חולין|כז ע"ב",""),new Message("12633","12631","אכן זאת טרגדיה כיצד סיסמאות","04/08/11 05:23","ד אב","תשע"א","05:23","קותי","משני הצדדים הזינו את השנאה ההדדית
האמירה הידועה מובאת כהתייחסות פרטית ליחסי יעקב ועשו עצמם ולא כתחזית הסטורית ראה להלן
ספרי במדבר פרשת בהעלותך פיסקא סט

וישקהו (שם /בראשית/ לג ד) נקוד עליו שלא נשקו בכל לבו ר"ש בן יוחי אומר הלכה בידוע שעשו שונא ליעקב אלא נהפכו רחמיו באותה שעה ונשקו בכל לבו
כלומר בכל מקום במקרא בו מדובר על היחסים בין האחים יעקב ועשו רבי שמעון מפרש את יחס עשו ליעקב באופן שלילי

ראה כיצד מפרש רשב"ם את יחסי יעקב ועשו ותראה תמונה שונה לחלוטין","217","","4651","True","True","False","","234","85.250.166.65","0","12625","חולין|כז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);