var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12613;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","45"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12613","0","ודילמא היינו נבילה היינו מסוכנת","03/08/11 11:32","ג אב","תשע"א","11:32","המכריע","בפעם הראשונה בסוגיא הכוונה ממש כפשוטו, דכל מסוכנת מחיים כבר נקראת נבילה. אבל בפעם השניה, למרות שהלשון שוה, ע"כ אין זו הכוונה, שהרי כבר הוכחנו מקרא דכי ימות דנבילה היינו רק לאחר מיתה, ולכן באמת רש"י מפרש כלומר וכו', דהיינו שבאמת מסוכנת הוא מחיים ונבילה היא לאחר מיתה, אבל היינו מסוכנת כלומר דמיירי בנבילה כזו שהיתה מסוכנת (לאפוקי ממאי דמסקי' דמשכח"ל בכגון גיסטרא). וזו כוונת התוס' הקצר ד"ה דלמא.
ועי"ש (בד"ה דלמא השני) דבסמוך היינו טריפה היינו מסוכנת, הכוונה כל מסוכנת נקראת טריפה וכמו דפירש"י. ובפעם הרביעית היינו נבלה היינו טריפה היינו מסוכנת, זה שילוב של שניהם כדפירש"י, דמחיים הוי מסוכנת דהיינו טריפה אף בלא חסרון, והיינו נבילה, כלומר זו שהיתה מסוכנת, מתה, וזו הנבילה שדיברה עליה תורה.
ואגב. מאי דאמרי' מחיים אין הכוונה שיאכל את המסוכנת בחייה, דאז הוי גם אבר מן החי, אלא הכוונה שישחטנה, ורק האיסור מסוכנת חייל כבר בחייה, ועובר על זה כששוחט ואוכל.","199","","4653","True","True","False","","952","95.86.67.30","0","0","חולין|לז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);