var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12360;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","74"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12360","0","בסוגיא דרוב אחד בעוף","26/07/11 01:05","כד תמוז","תשע"א","01:05","המכריע","א. הכש פשח סימן. מה זו הח' האחרונה. תחילת הסימן הוא; הושעיא, כהנא, שימי, פפא, אשי. אחר כך מובאים ר' יוסף ור' כהנא, אבל אינם שלב בסוגיא אלא חלק מהמהלך של ר' אשי. ובלאו הכי זה לא מסתדר. וצ"ב.

ב. בחולין לדם לא צריך. לכ' צ"ב כמדומה שכל הדם זב מהורידין, הקנה והושט אינם מגירים דם כל כך. לפי רבנן דא"צ לשחוט הורידין, מאי ס"ד דישחוט רוב בשביל דם, שצריך לומר דלא צריך לדם ולכן ס"ד דסגי חצי, מאי נפ"מ חצי או רוב כשאין שוחט ורידין.

ג. בקדשים לא פליגי רבנן. מכאן חידוש לדינא דבקדשים חייבים לשחוט הורידין ובשעת שחיטה. וזה נפסק ברמב"ם. כמדומה שכל המקור הוא מכאן ואינו במס' זבחים. בחינת דברי תורה עניים במקומן ועשירים במק"א.","199","","4667","True","True","False","","1035","213.151.57.103","0","0","חולין|כט ע"א",""),new Message("12364","12360","הכש פש","26/07/11 10:19","כד תמוז","תשע"א","10:19","יהודי_קדום","הספר "דקדוקי סופרים" אומר" שה "ח" אינה מופיעה בכל כתבי היד. ולכן הסימן הוא רק הכש פש.
כך שמעתי משיעורו של הרב יהודה אליהו על דף כט באתר.","233","","4667","True","True","False","","138","109.67.194.123","0","12360","חולין|כט ע"א",""),new Message("12372","12360","הי בחולין הי בקדשים, והתשובות (הכ"ש פ"ש)","26/07/11 17:37","כד תמוז","תשע"א","17:37","איתן","היו לי שתי שאלות בסוגיא:
(א) למאי נפקא מינה מה שהגמרא מבררת "הי בחולין והי בקדשים"?
(ב) מדוע יש כל כך הרבה תשובות?
(אני מזכיר מה שכתבתי באשכול אחר, את הפארפרזה על דברי הירושלמי - "אם אתה רואה הוכחות רבות - סימן שזו מילתא דלא מחוורא".)

לשתי השאלות קיבלתי תשובה מהרמב"ן, האומר (במילים שלי) ברישא מוזכר שיטת ר' יהודה על חיתוך ורידין, בסיפא (בתחילת המשנה הבאה) - שהשוחט שני ראשים כאחד - רק בדיעבד שחיטתו כשרה. א"כ ודאי שחשוב לדעת היכן דיברו על חולין והיכן על קדשים, וברור גם שיש כמה נ"מ.

ההשלכות שהרמב"ן מציין הן
(א) - של רב פפא, לגבי חיתוך ורידין, שרבנן חולקים על ר' יהודה רק בחולין (כפי שהזכיר הרב המכריע)
לגבי הורידין המדוברים - ע' בעיונים בשטיינזלץ בתחילת הפרק, שהאחרונים דנו אם הכוונה לשני הורידים הסמוכים לעור, או למה שקרוי בלשונינו עורקים, והם פנימיים יותר סביב הוושט.
(ב) - של רב אשי, שרק בקדשים אין לשחוט לכתחילה שתי בהמות כאחד
(ג) ברישא כתוב "רובו של אחד כמוהו", ולא כתוב על זה "שחיטתו כשרה" שהיה משמע שרק בדיעבד, ואילו בסיפא כן כתוב "רוב שניים בבהמה שחיטתו כשרה", א"כ אם רישא בחולין וסיפא בקדשים אז בקדשים באמת צריך לכתחילה שניים מלאים ובחולין די ברוב. אבל בסוף הוא דוחה אפשרות זו. ע"ש","123","jpg","4667","True","True","False","","347","95.86.78.179","0","12360","חולין|כט ע"א","0-jpg"),new Message("12409","12360","לגבי סעיף ג'","27/07/11 07:41","כה תמוז","תשע"א","07:41","מתפעל","היכן זה נפסק ברמב"ם?

לגבי חיתוך וורידים, שאל אותי ת"ח אחד, מצינו בזבחים (לא זכר היכן בדיוק) שאם אדם הטיל מום בבהמה לאחר שחיטה ולפני קבלת הדם, אזי הקרבן נפסל ונחשב לבעל מום אף שהבהמה כבר נשחטה.
ואם כן, מדוע חיתוך הורידים בקדשים לא יחשב כהטלת מום.","148","","4666","True","True","False","","177","94.188.248.70","0","12360","חולין|כט ע"א",""),new Message("12366","12364","יישר כחך","26/07/11 10:39","כד תמוז","תשע"א","10:39","המכריע","זה בעמוד 507. לחסוך טירחה למחפשים. ולמען האמת זה רק בהערה (א), ושם נאמר שכל הסימן ליתא ולא שח' ליתא.","199","","4667","True","True","False","","166","213.151.57.103","0","12360","חולין|כט ע"א",""),new Message("12367","12366","ברוך הבא !","26/07/11 10:42","כד תמוז","תשע"א","10:42","המכריע","עכשיו שמתי לב שזה עתה הצטרפת וזו לך ההודעה הראשונה. ברוך הבא. המשך להחכים אותנו. דומני שאתה מזקני החבורה, וקדום תרתי משמע, אין לך בקדשים אלא מקומו ושעתו.","199","","4667","True","True","False","","168","213.151.57.103","0","12360","חולין|כט ע"א",""),new Message("12373","12366","המשך מסקרן ואולי מדהים","26/07/11 17:42","כד תמוז","תשע"א","17:42","יהודי_קדום","אכן תודה על דבריך המכריעים. עיינתי שם ולתדהמתי אני מגלה שה"דקדוקי סופרים" כותב "הקש פשח סימן" [שתי שורות מלמטה בעמודה הימנית] מצורף קובץ תמונה!.
מריחת דיו?

מעניין...

לחץ כאן לקישור לספר.","233","jpg","4667","True","True","False","","163","109.67.194.123","0","12360","חולין|כט ע"א","0-jpg"),new Message("12376","12373","ברוך בואך, ולכבודך אפנה אותך","26/07/11 18:55","כד תמוז","תשע"א","18:55","לינקוש","לאשכול הודעות קדום בעניין הסימנים שבש"ס.","58","","4667","True","True","False","","161","77.126.196.199","0","12360","חולין|כט ע"א",""),new Message("12377","12373","לגבי "הקש" במקום "הכש"","26/07/11 19:01","כד תמוז","תשע"א","19:01","לינקוש","אולי כדאי לבדוק בכתבי יד אחרים מה הגירסה.

וניתן להעזר גם במובא פה.

אך על פניו בפשטות כפי שהצעת יש כאן ט"ס.","58","","4667","True","True","False","","181","77.126.196.199","0","12360","חולין|כט ע"א",""),new Message("12380","12376","מסימן לסימן","26/07/11 19:23","כד תמוז","תשע"א","19:23","יהודי_קדום","הצירוף "עשה חד" יזכיר לנו את: עיקור, שהייה, הגרמה, חלדה ודרסה. נכון שאין זה הסדר המקובל אך כך העליתי אצלנו בלימוד הדף היומי למען יזכרו ויזכרו....","233","","4667","True","True","False","","151","109.67.194.123","0","12360","חולין|כט ע"א",""),new Message("12382","12380","ומסימן לתמונה","26/07/11 19:50","כד תמוז","תשע"א","19:50","לינקוש","ראה כאן תמונות של 5 פסולים אלו.
[אחרי שתלחץ על התמונות (ותתקין את התוכנה) תוכל לראות סדרת תמונות תלת מימד]","58","","4667","True","True","False","","207","77.126.196.199","0","12360","חולין|כט ע"א",""),new Message("12417","12409","מאותה הסיבה שהשחיטה אינה הטלת מום","27/07/11 08:30","כה תמוז","תשע"א","08:30","דוד כוכב","כבר שאלת שאלה דומה, באותו המקום שבזבחים שהזכרת.","125","","4666","True","True","False","","112","95.86.89.221","0","12360","חולין|כט ע"א",""),new Message("12418","12417","האם אין הבדל גדול","27/07/11 08:38","כה תמוז","תשע"א","08:38","מתפעל","בין השחיטה ולבין חיתוך הורידים עבור דם?
נשאל כך, אם ישחט אדם קדשים בלי חיתוך ורידים, האם הקרבן פסול?
חיתוך הורידים לעיכובא? לכן רציתי לראות לשון הרמב"ם.

ותודה על המראה מקום.","148","","4666","True","True","False","","199","94.188.248.70","0","12360","חולין|כט ע"א",""),new Message("12425","12418","מקום הרמב"ם","27/07/11 12:46","כה תמוז","תשע"א","12:46","המכריע","בפ"ד ממעשה הקרבנות ה"ח. יכול להיות שבאותו בית מדרש שקשה להשיג פסחים, גם רמב"ם לא מצוי, על כן אעתיקו, כיצד הוא עושה אוחז הסימנין בידו ומוציא הסימנין "והורידין" לתוך המזרק ושוחט וכו'.

אמנם הנו"כ הזכירני שבזבחים כה כבר נאמרה מימרא השוחט צריך שיתן ורידין לתוך כלי. וזה דלא כמו שכ' שמוכרחים להגיע לחולין לידיעה זו.","199","","4666","True","True","False","","188","95.86.84.51","0","12360","חולין|כט ע"א",""),new Message("12450","12418","עיין שם","28/07/11 01:37","כו תמוז","תשע"א","01:37","דוד כוכב","בקישור שהפנתי אליו הסברתי את הדמיון שבין השחיטה לצרימת אוזן הקרבן. וה"ה לחיתוך הורידים.
עוד מושגים מהגמרא הקרובים לעניין 'הקריבהו' שהבאתי שם:
"דרך שירות בכך".
"לפני מלך בשר ודם אין עושין כן, לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא לא כל שכן?".","125","","4665","True","True","False","","101","95.86.97.19","0","12360","חולין|כט ע"א",""),new Message("12431","12425","ראה גדולתם של ישראל","27/07/11 14:52","כה תמוז","תשע"א","14:52","עציוני","שאף במקום ציה ושממה שאין כל ספר בהישג יד שוקדים על לימוד התורה...","159","","4666","True","True","False","","224","132.70.40.183","0","12360","חולין|כט ע"א",""),new Message("12434","12425","יישר כח - מעניין הרמב"ם הזה","27/07/11 15:59","כה תמוז","תשע"א","15:59","מתפעל","הנה הוא במלואו:
"וכל הזבחין שקיבל מדמם פחות מכדי הזייה לא נתקדש הדם. וצריך להתכוין לקבל כל הדם. כיצד הוא עושה אוחז הסימנים בידו ומוציאן עם הורידין לתוך המזרק. ושוחט שנים או רוב שנים כדי שיתקבל הדם כולו בכלי. ומגביה הסכין למעלה כדי שלא ירד הדם מעליה אלא מן הצואר. ודם שבסכין מקנחו בשפת המזרק:

אוחז הסימנים בידו ומוציאן עם הורידין לתוך המזרק,
זה ניתן לעשות לפני השחיטה? להכניסם במזרק?

ולמה לא אמר הרמב"ם את דין שחיטת הורידים בהמשך:
ושוחט שנים או רוב שנים - למה לא כתב ששוחט גם את הורידים?

גם רוב שנים פלא שכרכם יחדיו, הרי שחיטת רוב זה רק בדיעבד כשר.","148","","4666","True","True","False","","198","94.188.248.70","0","12360","חולין|כט ע"א",""),new Message("12437","12431"," ","27/07/11 16:06","כה תמוז","תשע"א","16:06","מתפעל","","148","","4666","False","True","False","","130","94.188.248.70","0","12360","חולין|כט ע"א",""),new Message("12458","12450","לא מצאתי שם כל זאת אבל","28/07/11 10:54","כו תמוז","תשע"א","10:54","מתפעל","אני לא מבין משהו בסיסי,

האם שחיטת הוורידים זה חלק מהשחיטה? כלומר, התורה מצוה אותנו לשחוט 2 סימנים פלוס וורידים מצד השחיטה?
או שיש כאן 2 עניינים, שחיטה זה רק 2 הסימנים כמו בכל השחיטות. אחר כך יש דין נוסף לחתוך את הוורידים כדי שיהיה לנו הרבה דם.וזה רק בקדשים.
נפקא מינא למשל לענין פיגול, שאם חשב בזמן שחיטת הוורידים אין זה פיגול כי זו לא עבודת השחיטה.","148","","4665","True","True","False","","205","94.188.248.70","0","12360","חולין|כט ע"א",""),new Message("12472","12458","אכן פציעת הוורידים אינה חלק מהשחיטה","28/07/11 16:16","כו תמוז","תשע"א","16:16","דוד כוכב","ואעפ"כ, לטענתי, כיון שזה נעשה כחלק מהשחיטה, אין זה מום הפוסל בקדשים. הרי גם לפני מלך בשר ודם ולפני פחתיך אין שום גנאי שייעשה מום כזה באמצע השחיטה.","125","","4665","True","True","False","","107","213.151.62.163","0","12360","חולין|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);