var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12272;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","36"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12272","0","תוקע ומריע מתוך תקיעה","22/07/11 05:51","כ תמוז","תשע"א","05:51","דוד כוכב","כיון שלרב אסי מפסיק בין התקיעה לתרועה, כיצד ניכר שאין זו תקיעה כבחול? כיצד ניכר שלא נשם באותו זמן?

על כך כאן.","125","","4665","True","True","False","","1078","95.86.111.183","0","0","חולין|כו ע"ב",""),new Message("12284","12272","כמה שאלות בענין התקיעות","24/07/11 07:16","כב תמוז","תשע"א","07:16","מתפעל","א: למה זה לא נהוג כיום? אמנם בשכונות דתיות רבות משמיעים מנגינה ברמקולים לפני שבת אבל הענין של שלוש תקיעות לא קיים. עושים רק את האחרונה.
ב: למה היו חייבים לעשות שינוי בתקיעה כשמבדילים מיו"ט לשבת?
ג: במה בדיוק נחלקו התנאים, למה אחד אומר כך והשני אחרת? זו רק סברא שכל אחד חושב שהדרך שלו טובה יותר?
ד: האם חייבים להיצמד לתקיעה ולתרועה של ראש השנה? למה אי אפשר היה לעשות משהו אחר לגמרי?","148","","4663","True","True","False","","188","94.188.248.70","0","12272","חולין|כו ע"ב",""),new Message("12285","12284","תיקון - נחלקו אמוראים ולא תנאים","24/07/11 07:26","כב תמוז","תשע"א","07:26","מתפעל","ועוד שאלה,
למה בנוסח הבדלה לא אומרים גם בין הטמא ובין הטהור כפי המשך הפסוק בפרשת שמיני: "ולהבדיל בין הקדש ובין החול, ובין הטמא ובין הטהור".","148","","4663","True","True","False","","175","94.188.248.70","0","12272","חולין|כו ע"ב",""),new Message("12293","12284","כמה תשובות","24/07/11 10:54","כב תמוז","תשע"א","10:54","המכריע","לשאלה א' . כי לפי סגנון החיים היום לא צריך לקרוא לעם מהשדה וכן הלאה. זה לא מתאים. חוץ מזה התקיעות בטלו כשחיו בין הגויים, ופשוט לא חידשו אותם ממש. הסתפקו במינימום. כי גם אנחנו בין אחינו שלא אוהבים יותר מדי הפרעות.

לשאלה ב. רש"י כותב שהיה ברור לגמרא שחייבים לשנות משום שההבדל בין הקדושה היוצאת לנכנסת אינו גדול כמו כל יום ששי. בעוז והדר יש גירסה ברש"י שזה משום שהתקיעה ביו"ט שבות ובעי שינוי.
אגב. יש לומר שאין זה צריך היכר, לפי הטעם השני השיוני הוא לתוקע בתקיעתו. ואולי אף לשיטה א' כוונת רש"י שהתוקע עצמו לא יבוא לזלזל ביו"ט, והשינוי בשבילו עצמו ואל איכפת לן דלא מינכר. ומכאן אולי תשובה לשאלת ר' דוד כוכב. (אולי הוא עונה על זה במאמרו, אבל איני מעיין באחרונים).

לשאלה ג. כבר תיקנת לבד. אולי יש לומר דנחלקו בב' לישני דרש"י. מ"ד מריע מתוך התקיעה, סובר שזה כדי שהעם לא יזלזל (לא כמו שכתבתי קודם) צריך באופן שניכר. ומ"ד נשימה אחת סובר שזה שבות וא"צ באופן שניכר לאחרים. ויש כאן גם משהו סמלי, ההצמדה של סוגי התקיעות, מזכירה את הצמדת הקדושות.","199","","4663","True","True","False","","149","95.86.79.85","0","12272","חולין|כו ע"ב",""),new Message("12308","12284","ואגב אורחא","24/07/11 14:14","כב תמוז","תשע"א","14:14","לינקוש","בנוגע להגיון שבסידור סדר ההבדלות המוזכרות בברכה - ראה כאן.","58","","4663","True","True","False","","154","84.228.68.85","0","12272","חולין|כו ע"ב",""),new Message("12294","12285","סדר הבדלות","24/07/11 10:56","כב תמוז","תשע"א","10:56","המכריע","יכולת לשאול מעוד הבדלות. וכדאי לך לעיין במס' פסחים קד.","199","","4663","True","True","False","","109","95.86.79.85","0","12272","חולין|כו ע"ב",""),new Message("12298","12294","אלו עוד הבדלות יש בתורה?","24/07/11 12:27","כב תמוז","תשע"א","12:27","מתפעל","","148","","4663","False","True","False","","136","94.188.248.70","0","12272","חולין|כו ע"ב",""),new Message("12306","12298","קשה לך להשיג פסחים?","24/07/11 13:54","כב תמוז","תשע"א","13:54","המכריע","","199","","4663","False","True","False","","113","95.86.79.85","0","12272","חולין|כו ע"ב",""),new Message("12311","12306","חחחחחחח","24/07/11 15:00","כב תמוז","תשע"א","15:00","מתפעל","אתה יודע שאני אלוף העצלנים ...

נו בחיאתק, הנותן בעין יפה נותן","148","","4663","True","True","False","","148","94.188.248.70","0","12272","חולין|כו ע"ב",""),new Message("12362","12308","תודה נהניתי","26/07/11 05:35","כד תמוז","תשע"א","05:35","קותי","","217","","4661","False","True","False","","120","82.166.218.194","0","12272","חולין|כו ע"ב",""),new Message("12322","12311","רצוף בזה חמש הבדלות","24/07/11 16:30","כב תמוז","תשע"א","16:30","המכריע",""בין טמא לטהור בין הים לחרבה בין מים העליונים למים התחתונים בין כהנים לישראלים ובין לוויים לישראלים" את הפסוקים עצמם תצטרך כבר לעיין שם","199","","4663","True","True","False","","130","212.76.100.206","0","12272","חולין|כו ע"ב",""),new Message("12369","12322","אז למה לא אומרים אותם?","26/07/11 13:22","כד תמוז","תשע"א","13:22","מתפעל","לגבי הבדלת ים לחרבה ומים עליונים, אולי יש לומר שלא שייך כלל לבני אדם. הקב"ה כך ברא את העולם.
אבל יתר ההבדלות, בין ישראל לעמים, יש נ"מ הלכתית.
אור וחושך, יש נ"מ הלכתיות.
קדש לחול, בודאי שיש נ"מ הלכתית.
והנה גם בין הטמא לטהור גם יש נ"מ וכן כהנים לישראלים.","148","","4661","True","True","False","","165","213.8.188.152","0","12272","חולין|כו ע"ב",""),new Message("12392","12369","חוזר ומציע - יעויין בסוגיא בפסחים","26/07/11 21:08","כד תמוז","תשע"א","21:08","המכריע","","199","","4661","False","True","False","","113","95.86.84.51","0","12272","חולין|כו ע"ב",""),new Message("12436","12392","אתה לא מותיר לי ברירה","27/07/11 16:04","כה תמוז","תשע"א","16:04","מתפעל","אצטרך למצוא זמן לדפדף לשם...

מייבי טומורו

איים גואינג הום נאו

בי וול","148","","4660","True","True","False","","240","94.188.248.70","0","12272","חולין|כו ע"ב",""),new Message("12438","12436","עברית קשה שפה ק"ו אינגליש","27/07/11 16:11","כה תמוז","תשע"א","16:11","המכריע","","199","","4660","False","True","False","","124","212.76.100.97","0","12272","חולין|כו ע"ב",""),new Message("12451","12436","לגמרא בפסחים, כאן.","28/07/11 01:48","כו תמוז","תשע"א","01:48","דוד כוכב","בקישור זה.
ניתן להגיע לכל עמוד בש"ס דרך עמוד השער של הפורטל.
הוראות ניווט:
לחץ על הכותרת הגדולה פורטל הדף היומי שבראש הפורום פה. הגעת לעמוד השער.
לחץ עתה על התאריך של היום, שבמרכז ראש עמוד השער.
בחר את העמוד הרצוי.
לחץ על שליחה.
לימוד פורה!
תן לאצבעות ללכת במקומך.","125","","4659","True","True","False","","111","95.86.97.19","0","12272","חולין|כו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);