var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11913;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11913","0","תירוץ לקושית התוס' ד"ה וכל שכן הכא","13/07/11 00:54","יא תמוז","תשע"א","00:54","איתן","תוס' הקשו איך אומר רב יוסף שכעת לאחר חורבן התרחקו יותר, הרי לדעת ר' ישמעאל, לפי גירסת רש"י במכות י"ט - הותרו הבמות לאחר החורבן, א"כ מדוע אומר רב יוסף שהתרחקו, אדרבא התקרבו שהרי יכולים להקריב בבמות.
אגב, אותה סוגיא, עם אותה מחלוקת רש"י ותוס' - גם בזבחים ס' ע"ב.

יש בידי ספר "תולדות אדם" פירוש על הספרי, מאת הרב משה דוד אברהם טרויש אשכנזי, בעל "מרכבת המשנה" על המכילתא. הספר יצא לאור לראשונה בהוצאת מוסד הרב קוק בשנת תשל"ד.
ולדעתו אין כאן קושיא, כיון שכדי לאכול בשר קדשים - צריכים להיות טהורים, א"א לאכול בשר שלמים בטומאה, וכדי להיות טהורים יש שני תנאים: (א) זבים זבות ויולדות צריכים להביא שני תורים או שני בני יונה אחד לעולה ואחד לחטאת, וקרבנות אלו אינם קרבים בבמה כי בבמה קרבים רק נדרים ונדבות ולא חובות, (ב) התנאי השני - טהרה מטומאת מת, שהיא טומאה מצויה ואין אפר פרה, כך שאם היה חוזר לאיסורו, שיהיה מותר לאכול בשר רק ע"י שחיטתו כקרבן שלמים - מהר מאוד רובנו ככולנו לא היינו יכולים לאכול בשר בקר וצאן.

לא בדקתי בספרים אחרים, כגון מהרש"א וכו' שנמצאים על הש"ס, הבאתי רק מספר זה כיון שאינו מצוי.","123","","4677","True","True","False","","1110","95.86.94.131","0","0","חולין|יז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);