var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1191;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1191","0","מדוע הקב"ה מלא עברה על מי שמת בלא בן?","15/12/09 15:35","כח כסלו","תש"ע","15:35","בבא רגל","מה זה אשמתו?","51","","5253","True","True","False","","808","77.126.67.157","0","0","בבא בתרא|קטז ע"א",""),new Message("1192","1191","מסברה נראה לתרץ כך:","15/12/09 21:56","כח כסלו","תש"ע","21:56","אבינועם","אפשרות אחת:
מדובר במי שהשתמט מפריה ורביה, ולא במי שהתאמץ אך לא צלח בידו.

אפשרות שניה - קצת מחודשת:
אולי לקרוא את המשפט באופן קצת שונה - אדם שהקב"ה מלא עליו עברה בגלל חטאיו אז הקב"ה מעניש אותו שימות בלא בן.","45","","5253","True","True","False","","200","77.126.67.157","0","1191","בבא בתרא|קטז ע"א",""),new Message("1193","1192","מי שאין לו בנים ומי שבניו מתו","16/12/09 17:25","כט כסלו","תש"ע","17:25","ברוך","ניתן לבסס את האפשרות אותה הצעת, לחלק בין מי שלא התאמץ להוליד בנים לבין מי שהתאמץ אך לא צלח בידו, מן הגמרא בברכות ה ע"ב:
"תני תנא קמיה דרבי יוחנן כל העוסק בתורה ובגמילות חסדים וקובר את בניו מוחלין לו על כל עונותיו... קובר את בניו מנין תנא ליה ההוא סבא משום רבי שמעון בן יוחאי אתיא עון עון כתיב הכא בחסד ואמת יכפר עון וכתיב התם +ירמיהו ל"ב+ ומשלם עון אבות אל חיק בניהם
אמר רבי יוחנן נגעים ובנים אינן יסורין של אהבה... ובנים לא? היכי דמי אילימא דהוו להו ומתו והא אמר רבי יוחנן דין גרמא דעשיראה ביר אלא הא דלא הוו ליה כלל והא דהוו ליה ומתו"
שים לב כי בקטע הראשון מוזכר כי זוהי גם סברת רשב"י, כך שמוכח שמי שקובר את בניו נמחלים לו עוונותיו, ואם כן העברה היא על מי שלא הוליד (כי לא התאמץ?), ומן הקטע השני יוצא שאם אין בנים כלל אלו לא יסורים של אהבה.
בנוסף, הדברים מפורשים ביד רמ"ה על אתר.

אלא שצריך קצת עיון למה הגמרא אצלנו לא תירצה כך את הסתירה מרבי יוחנן על רבי יוחנן.","86","","5252","True","True","False","","495","84.228.119.242","0","1191","בבא בתרא|קטז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);