var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11778;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11778","0","סכין בומרנג","08/07/11 18:28","ו תמוז","תשע"א","18:28","student","דתני אושעיא זעירא דמן חבריא זרק סכין לנועצה בכותל והלכה ושחטה כדרכה רבי נתן מכשיר וחכמים פוסלין הוא תני לה והוא אמר לה הלכה כרבי נתן והא בעינן מוליך ומביא שהלכה ובאה כדרכה:

איך סכין מנתרת כך ?","177","","4680","True","True","False","","1312","77.127.102.101","0","0","חולין|יב ע"ב",""),new Message("11781","11778","אולי לא כל כך משנה?","09/07/11 21:31","ז תמוז","תשע"א","21:31","לינקוש","ראה כאן.

ובנוסף:
ייתכן שטמון כאן עיקרון חשוב עבור מקרים אחרים - ראה פה על בעיות מוזרות ורחוקות.","58","","4679","True","True","False","","194","77.127.125.214","0","11778","חולין|יב ע"ב",""),new Message("11782","11778","כגון דיסקוס","09/07/11 21:36","ז תמוז","תשע"א","21:36","דוד כוכב","בכל אופן הגמרא אינה נצרכת לדוגמא שכיחה דוקא, וראה את דברי רש"י ד"ה שהלכה:
"והוא הדין נמי דמצי לתרוצי בסכין שיש בו חוץ לצואר כמלא צואר דסגי ליה בהליכתו לחודא כדלקמן (דף ל) אלא בכל דהו מהדר לאוקומי אפילו באיזמל".","125","","4679","True","True","False","","134","212.76.114.146","0","11778","חולין|יב ע"ב",""),new Message("11818","11778","מה לגבי בעיית שהיה?","11/07/11 09:30","ט תמוז","תשע"א","09:30","מתפעל","האם אין בעית שהיה בין ההולכה להבאה?
ואולי מדובר כאן בציור שצוואר הבהמה היה קרוב לקיר ובין ההולכה להבאה היה רק שניה וזה פחות משיעור שהיה.","148","","4677","True","True","False","","191","94.188.248.70","0","11778","חולין|יב ע"ב",""),new Message("11783","11781","אכן כך, במקרה של אוקימתא בגמרא","09/07/11 21:43","ז תמוז","תשע"א","21:43","דוד כוכב","אבל בעניין העיקר בתלמוד תורה, ראה את דברי בעל הטורים כאן.","125","","4679","True","True","False","","164","212.76.114.146","0","11778","חולין|יב ע"ב",""),new Message("11786","11781","תודה למשיבים","09/07/11 22:24","ז תמוז","תשע"א","22:24","student","אהבתי את המאמר של הרב שטיינזלץ ואת הדיון המעניין, החכים אותי מאוד.
עם האפשרות החדשה פה בפורום לסמן הודעות נבחרות, אדאג לסמן את הדיון שם.","177","","4679","True","True","False","","380","77.127.102.101","0","11778","חולין|יב ע"ב",""),new Message("11785","11783","דבריך אינם ברורים","09/07/11 22:07","ז תמוז","תשע"א","22:07","לינקוש","וגם לא הבנתי מה הקשר בין דברי בעל הטורים לענייננו?","58","","4679","True","True","False","","173","77.127.125.214","0","11778","חולין|יב ע"ב",""),new Message("11791","11785","בירורם","10/07/11 00:27","ח תמוז","תשע"א","00:27","דוד כוכב","הבאת קישור בעניין שיטת בריסק.
ולשון בעל הטורים:
והוי זהיר להאריך ולהעמיק ולחפש אחר כל הספרים בדבר פסק הלכה הצריך לעולם,
ולא תאריך ולא תעמיק בדברי קושיות שלא לצורך.

כלומר שתכלית הלימוד הוא לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, ובמיוחד בדברים הנצרכים הלכה למעשה. וזה היפך שיטת בריסק.

אבל לכל השיטות, תיתכן בברייתא אוקימתא שאינה מצויה. כי העקרונות שנלמדים ממנה הם עבור הלכות מצויות.","125","","4678","True","True","False","","120","212.76.114.146","0","11778","חולין|יב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);