var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11765;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11765","0","ממכה אביו ואמו","08/07/11 09:06","ו תמוז","תשע"א","09:06","המכריע","מקשינן דלמא בבית האסורין. וכ' תוס' דהוי מצי לאקשויי משום חזקת האם. ולכ' צ"ב
דעל קושיית הגמ' תירצו, ועל האי קושיא דתןס' לא נתפרש שום תירוץ. ובתוס' נראה
כאילו היא הערה קטנה דכמו שהקשה הש"ס מבית האסורין הוי מצי להק' מחזקת האם.","199","","4683","True","True","False","","1086","77.127.123.98","0","0","חולין|יא ע"ב",""),new Message("11769","11765","[ללא נושא]","08/07/11 14:23","ו תמוז","תשע"א","14:23","דוד כוכב","תשובת הגמרא דאין אפוטרופוס לעריות היא תשובה גם לדברי התוספות, כלומר שבענייני עריות לא סומכים על שום חזקת צדקות. וכ"כ המהר"ם מלובלין, והמהרש"א, ע' צל"ח.

עוד תירץ בתוספות הרא"ש:
"כגון שהיו אביו ואמו חבושין וכו', וכי תימא אמאי לא משני משום דאזלינן בתר חזקה דהעמד האם בחזקת צדקת י"ל משום דאיכא חזקה אחרת כנגדה דאדרבה העמד המכה בחזקת צדיק ולא הכה את אביו".
וקצת קשה הרי ודאי הכה, רק שבעצמו לא יודע מי הוא.","125","","4683","True","True","False","","110","212.76.114.81","0","11765","חולין|יא ע"ב",""),new Message("11788","11769","יישר כח.","09/07/11 23:25","ז תמוז","תשע"א","23:25","המכריע","ראשית אני רואה שזו קושיית המהרש"א והמהר"ם. מה שכתבת הוא תי' המהר"ם. המהרש"א עונה תי' אחר אם הבנתיו נכון. ולענ"ד דברי רבינו המהר"ם צ"ב דהרי כן מצינו חזקת כשרות לדינא בענייני עריות ול"א דאין אפוט' דוחה חזקת כשרות וצדקות.","199","","4682","True","True","False","","129","213.151.58.9","0","11765","חולין|יא ע"ב",""),new Message("11790","11788","תירוץ נוסף לקושיית התוספות","10/07/11 00:16","ח תמוז","תשע"א","00:16","דוד כוכב","דברי הגמרא הם אפילו "למ"ד לדברי המכשיר בה פוסל בבתה" (מסכת כתובות דף יג ע"א). לכן אינו מועיל להעמיד האם בחזקת צדקת.

לגבי הקושיה על המהר"ם.
גם מי שאינה צדקת יש לה חזקת כשרות שלא נאסרה, כי היתה מותרת בתחילה. לכן 'אין אפוטרופוס לעריות' אינו מבטל חזקה זו (אא"כ יצא עליה קול לפחות, שו"ע אה"ע סימן ד, טו).
חזקת צדקת זה עניין אחר. ולכאורה קשה מנין לתוספות שאת"ל דלא אזלינן בתר רובא שיש 'חזקה צדקת', הרי יתכן שמעולם היתה זו מרשעת? כנראה משום (קהלת ז, כט) אֲשֶׁר עָשָׂה הָאֱלֹהִים אֶת הָאָדָם יָשָׁר. לכן 'אין אפוטרופוס לעריות' מבטל חזקה קלישתא זו, כי בענייני עריות בודאי (שם) הֵמָּה בִקְשׁוּ חִשְּׁבֹנוֹת רַבִּים.","125","","4681","True","True","False","","103","212.76.114.146","0","11765","חולין|יא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);