var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1172;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1172","0","רשב"ם - 8.5???????","07/12/09 19:14","כ כסלו","תש"ע","19:14","עומר","בס"ד

הבנתי את הסוגיה, ואסביר לכם אותה בקצרה כפי הבנתי (מי שזוכר יכול לדלג לפסקה הבאה):
במצב של אם חסר אם יתר - אם טעה עד 7.5 קבין לכור, הוי מחילה.
מ-7.5 עד 9 - יעשה חשבון.
9 ומעלה - מחזיר הכל.


הבעיה שלי נמצאת ברשב"ם (ד"ה שאם שייר בשדה ט' קבין וכו', לקראת המשנה, בסופו):
"והשתא שמעינן ממתניתין ז' קבין ומחצה לכור הוי מחילה, ח' ומחצה או יותר עד ט' קבין ולא עד בכלל יעשה חשבון, ט' קבין יחזיר קרקע."

לא ברור לי למה בחלק השני של המשפט ברשב"ם זה 8.5 ולא 7.5.

מקווה שמישהו יאיר את עיני! המשך יום נעים!","59","","5255","True","True","False","","916","79.176.19.198","0","0","בבא בתרא|קג ע"ב",""),new Message("1173","1172","השערה","07/12/09 21:11","כ כסלו","תש"ע","21:11","חיים","אני מסופק שזאת התשובה, אבל יכול להיות שהיה כתוב "וז' ומחצה " והאות וא"ו נצמדה לאות זי"ן ונוצחה האות ח' [אגב, כך גם כותבים ח בספר תורה]","111","","5255","True","True","False","","102","84.109.224.240","0","1172","בבא בתרא|קג ע"ב",""),new Message("1175","1172","ברע"ב הגירסה אכן "ז' ומחצה"","08/12/09 10:38","כא כסלו","תש"ע","10:38","הראל","הברטנורא נוהג לצטט רבות את פירוש רש"י (ועל בבא בתרא - את הרשב"ם)
והגירסה אצלו היא "ז' ומחצה".","46","","5254","True","True","False","","204","77.126.148.164","0","1172","בבא בתרא|קג ע"ב",""),new Message("1176","1175","גם לחיים וגם להראל...","08/12/09 18:47","כא כסלו","תש"ע","18:47","עומר","בס"ד
יכול להיות...נחמד, גם אני חשבתי בכיוון.
אבל אם במקרה למישהו יש תירוץ אחר, אני אשמח לשמוע...
(לא שחלילה אני מזלזל בתירוצכם, אבל בשביל הגיוון...)","59","","5254","True","True","False","","87","79.176.19.198","0","1172","בבא בתרא|קג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);