var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11441;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11441","0","טמא ששוחט בסכין ארוכה","30/06/11 08:54","כח סיון","תשע"א","08:54","מתפעל","רבינו אפרים שואל: איך יתכן שתהא סכין ארוכה כל כך מהר הבית עד עזרת ישראל
ועונים: "וי"ל דלמאי דפיר"ת בעלמא דלא גזור היכא דנטמא בפנים ניחא".

מה הכוונה שלא גזרו היכא דנטמא בפנים? הרי אם משתהה שיעור מסויים עובר מדאורייתא. האם הכוונה שלא גזרו, כי דין טמא בעזרת נשים זה רק מדרבנן?

לעצם קושיית תוס', היה ניתן לתרץ שהולך מהצד הצפוני ולא בא ממזרח ובצפון יתכן והיה שם פישפש ואז יכול בעזרת סכין ארוכה לשחוט בצפון.

עוד תירוץ ניתן לומר, שמדובר בקרבן ציבור ואין מישהו שישחט רק הטמא הזה ולמ"ד טומאה דחויה בציבור, ודאי הדין שישחט בסכין ארוכה ושלא יטמא את הקרבן. אבל הכניסה לעזרה דחויה היא.","148","","4688","True","True","False","","1158","94.188.248.70","0","0","חולין|ב ע"ב",""),new Message("11444","11441","נכון","30/06/11 10:46","כח סיון","תשע"א","10:46","דוד כוכב","בעזרת נשים זה רק מדרבנן. וכך ניתן לראות בהמשך דברי התוספות: "וכן לפירוש ר"י דפירש דלא החמירו אלא בעזרת נשים...".

ככלל, כשהתוספות לא ברור כדאי לעיין בתוספות הרא"ש. הוא מעתיק מתוספות ר"י הזקן או תוספות הר"ש משאנץ, שהם מהדורות קדומות מתוספות טוך שקיצר אותם, והוא התוספות שלנו בחולין וברוב מסכתות.

לשון תוספות הרא"ש:
"ופר"ת דדוקא כשנטמא בחוץ גזרו שלא יכנס לפנים אבל כשנטמא בפנים לא החמירו עליו לצאת, ופירש כך משום דקשיא ליה מההיא דכלים דאמרינן דטבול יום אסור ליכנס לעזרת נשים וכן בפ"ק דיבמות קאמר שחדשו בה דברים ואמרו טבול יום לא יכנס למחנה לויה, פי' עזרת נשים...".

מה שכתבת 'היה ניתן לתרץ' זהו בערך תירוץ ר"י בהמשך התוספות.

התירוץ השלישי לא שייך, אומרת הגמרא "ובמוקדשים לא ישחוט, שמא יגע בבשר" הרי שממילא מדובר שיש אדם אחר היכול לשחוט, שאילולא כן החשש שמא יגע לא היה דוחה את חובת ההקרבה.","125","","4688","True","True","False","","134","95.86.101.33","0","11441","חולין|ב ע"ב",""),new Message("11447","11444","יישר כח, לגבי התירוץ השלישי","30/06/11 11:24","כח סיון","תשע"א","11:24","מתפעל","לא הבנתי דחייתך,
הסברתי שזה לשיטת המ"ד הסובר טומאה דחויה בציבור. שאומר כי מותר לטמא להיכנס לעזרה ולשחוט אבל עדיין אם ניתן שהטמא ישחט ולא יטמא את הבשר, בודאי עדיף. והנה יש לנו היכי תמצי שטמא נכנס לעזרה.","148","","4688","True","True","False","","156","94.188.248.70","0","11441","חולין|ב ע"ב",""),new Message("11448","11447","אז למה אומרת הגמרא שלא ישחוט","30/06/11 11:37","כח סיון","תשע"א","11:37","דוד כוכב","שמא יגע בבשר? בגלל חשש זה לא יקריבו היום קרבן תמיד?

בהכרח הכוונה שרק הוא לא ישחוט, אלא יביאו אדם טהור.
וכיוון שמדובר שיש שם אדם טהור, לפי האוקימתא שלך בלאו הכי צריך דוקא אותו טהור להכנס לעזרה ולשחוט, ולא הטמא, גם לולא החשש שמא יגע.","125","","4688","True","True","False","","149","95.86.101.33","0","11441","חולין|ב ע"ב",""),new Message("11451","11448","שלא ישחט כרגיל","30/06/11 12:19","כח סיון","תשע"א","12:19","מתפעל","שמא יגע בבשר אלא בסכין ארוכה.","148","","4688","True","True","False","","147","94.188.248.70","0","11441","חולין|ב ע"ב",""),new Message("11459","11451","ראה את לשון הגמרא","30/06/11 16:45","כח סיון","תשע"א","16:45","דוד כוכב",""חולין שנעשו על טהרת הקדש כקדש דמו, כיצד הוא עושה? מביא סכין ארוכה ושוחט בה, כדי שלא יגע בבשר ובמוקדשים לא ישחוט, שמא יגע בבשר ".

בסכין ארוכה מותר דוקא בחולין שנעשו על טהרת הקדש, אבל בקודשים עצמם גם זה אסור.

מכאן קצת מקור לדברי הש"ך יורה דעה סימן קצה ס"ק ג:
"ולא יושיט מידו [לידה שום דבר] - אפילו בדבר שהוא ארוך".","125","","4688","True","True","False","","114","95.86.101.33","0","11441","חולין|ב ע"ב",""),new Message("11503","11459","אתה צודק","03/07/11 07:14","א תמוז","תשע"א","07:14","מתפעל","בציור שלי יכול לשחוט לכתחילה ואילו הגמרא מעמידה רק בדיעבד.

יישר כח.","148","","4685","True","True","False","","167","94.188.248.70","0","11441","חולין|ב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);