var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11155;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11155","0","רואין את העליונה כאינה","19/06/11 10:37","יז סיון","תשע"א","10:37","מתפעל","במקרה ושמו 7 חלות בכל מערכה.

ראיתי מובא בשם הספר קרן אורה וכן בספר זבח תודה, שאמנם הכהן ששם 7 חלות יעבור על לאו דבל תוסיף אבל המצוה קויימה.
כמדומני שיש באמת חקירה בענין של בל תוסיף, האם האדם עובר על לאו אבל את המצוה קיים או שהבל תוסיף מוריד לו את המצוה.
לפי הק"א והז"ת, מוכח מכאן כצד הזה שהמצוה לא נפגמת.

אבל לכאורה יש לדון מצד מצוה הבאה בעבירה. הרי בזמן קיום המצוה הכהן עובר על בל תוסיף.","148","","4703","True","True","False","","910","94.188.248.70","0","0","מנחות|צח ע"א",""),new Message("11157","11155","המצווה קוימה עם שימת הככר ה-12","19/06/11 10:39","יז סיון","תשע"א","10:39","Almuaddib","הזוג השביעי הושם רק לאחר הזוג השישי.

לפיכך המצווה קוימה עם שימת הזוג השישי. לאחר מכן - לאחר שקוימה המצווה - מגיעה התוספת, ועמה הבעיה של בל תוסיף.","107","","4703","True","True","False","","153","81.218.141.168","0","11155","מנחות|צח ע"א",""),new Message("11160","11157","האם אכן קוימה המצוה","19/06/11 10:43","יז סיון","תשע"א","10:43","מתפעל","בשימה בלבד?
הרי המצוה איננה רק להניח אלא מצוה מתמשכת שתהיה 'לפני תמיד' במשך שבוע ואחר כך להקטיר הבזיכין.
ומלבד, מנין למר שכך עשו? אולי כבר הניחו 7 חלות בחוץ וכך הכניסו אותם?","148","","4703","True","True","False","","166","94.188.248.70","0","11155","מנחות|צח ע"א",""),new Message("11162","11160","מהתיאור","19/06/11 10:48","יז סיון","תשע"א","10:48","המכריע","של המשנה על כהנים הנכנסים ובידם מערכה, נראה שהיו מניחין וגם נוטלין מערכה שלימה.
ובכל זאת יסוד דברי אלמואדיב מסתברים, שכן חילקו בפוסקים (כמדומני) לגבי בל תוסיף בין מצוות שההוספה מצטרפת כמו ה' בתים בתפילין או עוד מינים בתוך אגד הלולב, לבין אופנים שאפשר לראות את המצוה בפני עצמה ואין צירוף בעצם, מעין לאחר זמנו שעובר רק בכוונה להוסיף על המצוה, עי' פוסקים גבי סוכה בשמיני עצרת, וביאור הלכה ריש חלק ב' לגבי ברכת כהנים.","199","","4703","True","True","False","","139","213.151.52.112","0","11155","מנחות|צח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);