var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11070;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11070","0","בעניין "אפילו לא שנה אלא פרק אחד"","15/06/11 23:20","יג סיון","תשע"א","23:20","שאינו יודע לשאול","א''ר אמי מדבריו של ר' יוסי נלמוד
אפילו לא שנה אדם אלא
פרק אחד שחרית ופרק אחד ערבית קיים מצות לא ימוש (את) ספר התורה הזה מפיך

אמר רבי יוחנן משום ר''ש בן יוחי
אפי' לא קרא אדם אלא
קרית שמע שחרית וערבית קיים לא ימוש


האם יש הבדל בין שתי הדעות הללו?","48","","4700","True","True","False","","1183","77.124.182.101","0","0","מנחות|צט ע"ב",""),new Message("11077","11070","כן","16/06/11 02:51","יד סיון","תשע"א","02:51","דוד כוכב","לדברי ר' אמי יוצאים ידי חובה רק בהלכות. שנה פרק - של משנה.","125","","4699","True","True","False","","130","95.86.82.138","0","11070","מנחות|צט ע"ב",""),new Message("11078","11077","מה זה "פרק"?","16/06/11 08:23","יד סיון","תשע"א","08:23","לינקוש","האם רק מה שהבאת?
ושמא נשתכחה ממך דברי המשנה "היה קורא בתורה והגיע זמן המקרא אם כוון לבו יצא בפרקים שואל מפני הכבוד ומשיב"?

ולגבי שאלת "שאינו יודע לשאול":
המהרש"א בח"א כתב: ור"י משום רשב"י הוסיף בזה דאפי' לא שנה פרק א' כו' אלא קרא ק"ש שהוא חיוב מצוה בלאו לימודה של תורה יצא נמי מצות לא ימוש גו'.","58","","4699","True","True","False","","208","77.126.129.179","0","11070","מנחות|צט ע"ב",""),new Message("11209","11077","חילוק הפוך","20/06/11 16:24","יח סיון","תשע"א","16:24","שלמה שטרסברג","עיין במנורת המאור חלק ב' בעניין ק"ש שאימץ את שיטת ר' יוסי ורשב"י אומנם הוא מדגיש כי פתרון זה טוב רק לאדם שאינו יכול להתייגע בתורה, והדברים אמורים לדעתו דווקא על ק"ש , הכוללת את עשרת הדיברות","205","","4695","True","True","False","","341","95.86.71.132","0","11070","מנחות|צט ע"ב",""),new Message("11080","11078","הדיוק הוא מ"שנה" ולא מ"פרק".","16/06/11 09:29","יד סיון","תשע"א","09:29","דוד כוכב","גם בלשון המהרש"א: דאפי' "לא שנה פרק א' כו' אלא קרא". אבל נראה שלדעתו אין בכך הבדל לדינא, שכן סוף סוף גם בפסוקי קריית שמע כתובים הלכות.","125","","4699","True","True","False","","144","95.86.113.15","0","11070","מנחות|צט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);