var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=10795;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("10795","0","הבריתא שהגמ' מביאה לר' יוחנן קשה ","07/06/11 17:16","ה סיון","תשע"א","17:16","דוד שפירא","לכאורה מהבריתא הזאת: "תניא כוותיה דרבי יוחנן המקבל עליו לספק סלתות מארבע ועמדו משלש מספק מארבע משלש ועמדו מארבע מספק מארבע שיד הקדש על העליונה וזהו ששנינו מותר נסכים לקיץ המזבח" קשה על ר' חייא בר יוסף שהרי כתוב פה בפרוש שבמה שאמרו מותר נסכים לקיץ המזבח הכוונה למה שר' יוחנן אמר, בבריתא שמביאים לר' חייא בר יוסף רק כתוב הדין ולא כתוב שזה הדין של מותר נסכים לקיץ המזבח.","180","","4714","True","True","False","","1047","31.44.128.188","0","0","מנחות|צ ע"ב",""),new Message("10807","10795","צודק מאד","09/06/11 00:30","ז סיון","תשע"א","00:30","המכריע","תניא כוותיה דר' חייא רק לענין שעצם דבריו נכונים לדינא, אבל תניא כוותיה דריו"ח שזו אכן גם כוונת משנתינו.","199","","4712","True","True","False","","143","95.86.66.135","0","10795","מנחות|צ ע"ב",""),new Message("10835","10795","לאור סוגיית הירושלמי","10/06/11 01:27","ח סיון","תשע"א","01:27","ברוך","המשנה אשר בפירושה נחלקו רבי חייא בר יוסף ורבי יוחנן היא משנה בשקלים, פרק ד משנה ד:
מותר תרומה מה היו עושין בה רקועי זהב צפוי לבית קדשי הקדשים רבי ישמעאל אומר מותר הפירות לקיץ המזבח ומותר התרומה לכלי שרת רבי עקיבא אומר מותר התרומה לקיץ המזבח ומותר נסכים לכלי שרת רבי חנניה סגן הכהנים אומר מותר נסכים לקיץ המזבח ומותר התרומה לכלי שרת זה וזה לא היו מודים בפירות

וכך שנינו בירושלמי שקלים פרק סוף הלכה ב:
רבי חייה בר יוסף פתר מתניתא מותר פירות שכר להקדש מותר נסכים זו סאה רביעית רבי יוחנן פתר מתני' מותר פירות זו סאה רביעית מותר נסכים לבירוצים
כלומר, רבי חייא בר יוסף הבין שה'פירות' עליהם מדובר במשנה הם פירות בהם עשה ההקדש מסחר (ורבי ישמעאל נחלק עם שאר התנאים האם הדבר מותר). את 'מותר נסכים' הוא הסביר כפי שרבי יוחנן מסביר אצלנו - כסאה הרביעית אצל מי שהתחייב לספק שלש וכו'.
רבי יוחנן חולק עליו, ולדעתו 'פירות' הם סאה רביעית, ואילו 'מותר נסכים' הוא בירוצי מידות.

על כך שואל הירושלמי:
ולית ליה לרבי חייה בר יוסף לבירוצים
כלומר, האם רבי חייא בר יוסף חולק לגמרי על דין בירוצי מידות?

ומתרץ:
אמר רבי חזקיה מה דנפל לסאה רביעית נפל לבירוצים
כלומר, לדעת רבבי חייא בר יוסף עיקר החידוש ב'מותר נסכים', הוא שאף בירוצי מידות נחשב כסאה רביעית.
והביאור בזה, שאף על פי שלכאורה נתקדש בקדושת הגוף, ולא ניתן לפדותן, בכל זאת הרי הוא כ'לב בית דין מתנה עליהן', וכעין סאה רביעית שלב בית דין מתנה עליה שאם אין צורך בה הולכת לקיץ המזבח (וראה תוספות לעיל פח ע"א ד"ה בירוצי מידות).

ואף ששיטת רבי יוחנן בסוגייתנו שונה משיטתו בירושלמי, הרי שלגבי רבי חייא בר יוסף יש לומר אותו דבר. שאין הוא חולק על מה ששנינו שהמקבל עליו לספק סלתות מארבע וכו' הוא דין מותר נסכים לקיץ המזבח. אלא שעיקר עניינו היה לחדש, שאף בירוצים ניתנים להפדות והולכים לקיץ המזבח.
ועל כן אין עליו קושיה מן הברייתא כלל.","86","","4711","True","True","False","","656","77.127.227.50","0","10795","מנחות|צ ע"ב",""),new Message("10832","10807","יש לך תירוץ? ","09/06/11 14:47","ז סיון","תשע"א","14:47","דוד שפירא","הרי זה קשה על ריו"ח, והגמ' לא מתיחסת לזה.
האם יש מישהו שכן מתיחס לזה?","180","","4712","True","True","False","","204","212.76.101.245","0","10795","מנחות|צ ע"ב",""),new Message("10844","10835","תודה רבה. ","10/06/11 09:52","ח סיון","תשע"א","09:52","דוד שפירא","","180","","4711","False","True","False","","155","95.86.92.250","0","10795","מנחות|צ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);