var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=10783;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("10783","0","אם אתה מרבה כל היום איני שומע לך","07/06/11 11:06","ה סיון","תשע"א","11:06","המכריע","מדוע נקט ראב"ע דוקא ג' אלו, חצי לוג דתודה ורביעית דנזיר ויא יום דנדה. האין עוד הלכות למשה מסיני. אולי היה אפשר לומר דומיא דערבה וניסוך המים וכו' דאמרו שם דנמסרו בהדי הדדי וילפינן להו בהיקישא, וכעין זה שיעורין חציצין ומחיצין, הוא הדין הכא קיבל ראב"ע ג' אלו כאחד. (ואז באמת מענין לנסות ליצור קשר מהותי ביניהם, או מצד דשלשתן שיעורין ובפרט נזיר ותודה ממש באותו ענין. ואולי נדה עניינה משום דהיא גרמה חטא אדם הראשון כדאיתא בגמרא, וזה ענין חלה והדלקת הנר גם כן. אם כן יתכן דכאן בלחמי תודה ונזיר יש ענין של שמן שיכול להאיר שנכנס לחלות הכי קדושות ונדה היא הצלע המשלימה. ועוד יל"ע בכל זה).

אבל יתכן שבג' אלו נחלק ר"ע עם ראב"ע, ואכן לגבי נדה מצינו בסוגיא האחרונה בש"ס שר"ע יליף לה מקראי כדאיתא שם ברייתא ארוכה, וראב"ע פליג. וכנראה גם לגבי רביעית דנזיר יליף לה ר"ע מקראי. ויש לחפש אולי זה נתפרש באיזה מקום שבו דנים רביעית שמן לנזיר מנא לן.","199","","4716","True","True","False","","877","77.127.26.216","0","0","מנחות|פט ע"א",""),new Message("10787","10783","רביעית דנזיר","07/06/11 11:31","ה סיון","תשע"א","11:31","שלמה שטרסברג","עיין רש"י פ"ח עמוד א במשנה ד"ה "שמן" וז"ל "שמן לנזיר משום דנזיר היתה באה ב' ידות כמצה שבתודה חלות ורקיקין ולא הוה צריך אלא רביעית הלוג"

כלומר שרביעית הלוג שמן לנזיר הוא משום שמ'קריב לנזיר רק שני סוגי לחמים במקום ארבעה שבתודה ולכן מביא חצי מכמות השמן של לחמי תודה

וכנראה כך יסביר ר"ע","205","","4716","True","True","False","","207","212.143.128.12","0","10783","מנחות|פט ע"א",""),new Message("10804","10787","מקורו של רש"י","09/06/11 00:25","ז סיון","תשע"א","00:25","המכריע","רש"י נטל זאת מסתם משנה בדף עח. ובגמרא שם מביאה ברייתא שלמדה את זה משלמיו לרבות שלמי נזיר לרביעית שמן. וברייתא זו מובאת עוד ג' פעמים במכילתין (באדיבות מסורת הש"ס). אני הייתי שמח למצוא מקום שבו ר' עקיבא חתום על דרשא זו. אמנם סתם משנה היא גם אליבא דר' עקיבא סתימתאה, אבל אולי נתפרש יותר.","199","","4714","True","True","False","","137","95.86.66.135","0","10783","מנחות|פט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);