var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1072;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","55"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1072","0","קושיות על "שטר לספינה למה לי..."","05/11/09 11:25","יח חשון","תש"ע","11:25","שאינו יודע לשאול","בתחילת דף עו ע"א נאמר:
"שטר לספינה למה לי מטלטלי היא"

מהלשון משמע לכאורה ששטר עשוי להועיל לספינה אלא שאין צורך בו [בגלל הטעם המובא ברשב"ם: "מכי משכה קנייה כדין מטלטלין"].

וקשה לי שהרי שטר לא מועיל למטלטלין! אז הגמרא היתה צריכה להקשות ששטר לא מועיל לספינה!

ובהזדמנות זו אשמח גם לדעת - מדוע באמת שטר לא מועיל למטלטלין??","48","","5291","True","True","False","","899","84.229.236.148","0","0","בבא בתרא|עו ע"א",""),new Message("1073","1072","תירוצים ","05/11/09 17:00","יח חשון","תש"ע","17:00","הראל","ראה כאן בריטב"א שכתב לתרץ [קצת בדוחק?] את קושייתך הראשונה:
הריטב"א מבאר שאין הכי נמי הגמרא מקשה למה שטר הוזכר לגבי ספינה שהרי לא צריך אותו (כי ספינה זה מטלטלין ומספיק משיכה), ומוסיף הריטב"א (לבאר את דברי הגמרא) שאין הכי נמי שגם אם היה שטר בספינה אז הוא לא היה מועיל - ולכל זה התכוונה ורמזה הגמרא בקושייתה.

ולגבי שאלתך השניה, הריטב"א מבאר שהטעם ששטר לא מועיל למטלטלין הוא כי"אי אפשר לסיימם כמו קרקע במצריו או עבד בשמו".

הרשב"א מביא טעם נוסף: קניין שטר נלמד מהפסוק "וכתוב בספר וחתום", והפסוק עוסק רק בקרקע ולא במיטלטלין.","46","","5291","True","True","False","","243","84.228.51.170","0","1072","בבא בתרא|עו ע"א",""),new Message("1074","1072","תירוץ נוסף","05/11/09 19:46","יח חשון","תש"ע","19:46","ברוך","התוספות בכתובות קב. ד"ה אליבא מעלה אפשרות שניתן יהיה לקנות מטלטלין על ידי שטר, אך לא בקניין שטר:
"ואין לתמוה היכי משתעבד בשטר זה הא אין מטלטלין נקנין בשטר דיש לומר דהואיל וטרח למכתב שטרא גמר ומשעבד נפשיה שהרי אפילו באמירה בעלמא יש דברים שנקנים כדקאמר בסמוך... דגמר ומקני הכא נמי מתוך שטרח ליתנם בשטר בכה"ג גמר ומקנה"
ואם כן לשון הגמרא מדוייקת להפליא - קניין שטר ודאי שאינו מועיל במטלטלין (מהטעמים אותם הביא הרב הראל), ואם תאמר שכתיבת השטר נעשית לחיזוק הקניין, הלא הספינה היא מטלטלין וכבר נקנתה במשיכה, ואם כן כתיבת השטר מיותרת.","86","","5291","True","True","False","","250","77.126.244.222","0","1072","בבא בתרא|עו ע"א",""),new Message("49459","1072","מהות קנין שטר","13/04/17 05:52","יז ניסן","תשע"ז","05:52","דוד כוכב","קנין נעשה כאשר הקונה לוקח לתוך ידו את החפץ הנקנה, או מגביהו ממקום הנחתו.

דומה לכך קנין משיכה, שהוא לרוב בדברים גדולים יותר שקשה להגביהם, ואז לוקח הקונה את החפץ לתוך רשותו - לתוך השטח שתפס לעצמו. וכן הוא בקנין חצר שהחפץ נמצא/הובא לרשותו.

יש דברים שקשה לקחתם, בהם קיים קנין מסירה - לא כל החפץ עובר לרשות הקונה, אלא רק האפסר = המושכות, או המשכוכית (ב"ק נב.), או ההגה, או המפתח.

דומה לזה קנין שטר, כי שטר אפסירא דארעא הוא (מסכת קידושין דף כז ע"א). וקנין זה הוא לקרקע ולאדם, כי אינם נלקחים בידים.


יותר הרחבה כאן.","125","","2575","True","True","False","","173","213.151.40.151","0","1072","בבא בתרא|עו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);