var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=106841;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","76"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","61"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","40")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("106841","0","מנין ומדוע","31/01/24 12:16","כא שבט","תשפ"ד","12:16","עלי","ששור תם משלם רק מגופו, והאם ניתן להסביר הלכה זו באופן הגיוני או שזו גזירת הכתוב ואין הגיון מסויים מאחוריה ?","209","","102","True","True","False","","124","172.71.115.29","0","0","בבא קמא|צ ע"א",""),new Message("106843","106841",""ומכרו את השור החי וחצו את כספו".","31/01/24 14:09","כא שבט","תשפ"ד","14:09","אבי גרינבלט","","539","","102","False","True","False","","36","162.158.254.142","0","106841","בבא קמא|צ ע"א",""),new Message("106844","106843","וכי אתה עושה","31/01/24 15:47","כא שבט","תשפ"ד","15:47","עלי","'ראש קטן' ואינך עונה אלא כדי לדחותני ?
שאלתי היתה משום שאם שור תם הרג וגם הזיק, הרי הוא נסקל ואינו נידון בדיני ממונות.
הרי יוצא שאין מקיימים כלל את הכתוב שציטטת ומה הועיל הציטוט, הרי לא מוכרים את השור החי ( ובאמת מדוע מרגע שנפסק דינו לסקילה הריהו נחשב כמת, מדוע ששור הנסקל לא יימכר או לפחות יעבוד זמנית כדי לקיים את הכתוב בפסוקנו במקום לבטלו לגמרי והיכן כתוב שדין סקילה דוחה את דין מכירה ? ) והניזק יוצא קרח.
ובכלל קשה, מדוע אין התיחסות למקרה שהרג אדם והרג שור, שאז לפחות מהשור המת היה צריך לקיים 'וגם את המת יחצון'.
וגם כאמור התעלמת מהחלק השני של שאלתי - מדוע ? מה ההיגיון בהלכה שכזו ? וכי שור כאדם הוא ש'קים ליה בדרבה מיניה' ( ומזה עצמו עולה השאלה הכפולה - מה מקור דין 'קים ליה בדרבה מיניה' באדם ומה מקור הדין אם ישנו - בשור )?","209","","102","True","True","False","","34","172.71.114.39","0","106841","בבא קמא|צ ע"א",""),new Message("106845","106844","התייחסתי אכן למקרה של נזק","31/01/24 18:02","כא שבט","תשפ"ד","18:02","אבי גרינבלט","כך הבנתי את שאלתך (כל השאר, ממש לא עלה על דעתי, מחילה)
בודאי שקלב"מ שייך רק באדם ("כדי רשעתו").
יסוד הדברים הוא אכן גזה"כ אבל יש בזה גם היגיון שהרי מדובר בשור תם שלא נגח מעולם.","539","","102","True","True","False","","35","172.71.250.69","0","106841","בבא קמא|צ ע"א",""),new Message("106847","106845","עדיין לא ענית","01/02/24 10:55","כב שבט","תשפ"ד","10:55","עלי","מה מקור הדין של קלב"מ בבהמה. וגם לא ברור לי מה ההיגיון בכך ששור תם שנגח והרג והזיק לא ידון על הנזק בגלל קלב"מ, וכי בגלל תמותו הניזק לא צריך צריך פיצוי, הרי אילו רק הזיק היה מקבל פיצוי מגופו, מה ההיגיון בכך שאם גם הרג לא ישלם מגופו, וכי מדוע שלא יעבוד תחילה וישלם ואח"כ ייהרג ? האם צריך לרחם על השור שכבר נענש סקילה שלא יעבוד תחילה ג"כ ?
האמת היא שלא ברור לי מדוע אסור ליהנות משור הנסקל לאחר סקילתו - וכי השור הוא ע"ז שאסור ליהנות ממנה ? מדוע אי אפשר לפשוט את עורו ולהשתמש בו ?","209","","101","True","True","False","","29","162.158.130.50","0","106841","בבא קמא|צ ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82739);