var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=106803;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("106803","0","אין קשר לרוח רעה","22/01/24 21:34","יב שבט","תשפ"ד","21:34","דניאלראובן","הגמרא מונה רשימה של דברים שאין לגעת בהם לפני נטילת ידיים של שחרית.
הגמרא גם מזכירה שם שאין לגעת באמה ובפי הטבעת.
ראיתי הסבר שאומר, שהכוונה היא, שבשני דברים אלו הכוונה היא שאסור לגעת בהם כל היום (חשש קרי וחשש תחתוניות).
השאלה היא,
האם זה פשט נכון ואפשר ללמוד כך (ואז יוצא שבעצם אין לזה כל קשר לרוח רעה)?
בנוסף לכך רציתי לשאול:

ידוע לי שמותר לאחוז באמה כדי להשתין בבוקר (אף לפני נטילת ידיים שחרית).

האם יש כאן סתירה לדברי הגמרא?
זאת אומרת, לפי ההסבר שאוסר לגעת באמה כל היום, איך זה שעל פי ההלכה (לפי מה שנאמר לי) מותר?","1298","","116","True","True","False","","164","172.70.46.139","0","0","שבת|קח ע"ב",""),new Message("106804","106803","מה הפירוש ראיתי הסבר? רש"י מפורש!","22/01/24 22:02","יב שבט","תשפ"ד","22:02","אלף בית רשי","מעלה פוליפוס. ריח החוטם והפה ול''נ דיד לאמה לאו לענין שחרית נקט לה אלא משום דמביא לידי קרי ובמסכת נדה (דף יג:) אמרינן בה תקצץ משום האי טעמא ומשום דתניא בה נמי לטותא דתיקצץ תנייה נמי גבי הנך וכן יד לפי טבעת למשמש בה תדיר מביאתו לידי תחתוניות:
ויש הבדל בין נגיעה העלולה קרי לאוחז באמה להשתין ויש גם דרך איך כפי הנאמר בגמרא ובהלכה","278","","116","True","True","False","","48","162.158.155.155","0","106803","שבת|קח ע"ב",""),new Message("106812","106803","תשובה","24/01/24 17:08","יד שבט","תשפ"ד","17:08","ברכה עד בלי די","שולחן ערוך אורח חיים הלכות הנהגת אדם בבוקר סימן ד סעיף ג לא יגע בידו, קודם נטילה, לפה ולא לחוטם ולא לאזנים ולא לעינים.
סעיף ד אפילו מי שנטל ידיו לא ימשמש בפי הטבעת תמיד, מפני שמביאתו לידי תחתוניות; לא יגע במקום הקזה, שמשמוש היד מזיק לחבורה.
משנה ברורה סימן ד ס"ק יג: אפילו וכו' - וקודם נטילה יש אוסרין מליגע בפי הטבעת אפילו במקרה וכן לאמה במקום הנקב אפילו אם הוא נשוי וכן כה"ג במקום נקב הקזה כי אז יוכל הרוח רעה להזיק לכל נקב שבגוף:
שולחן ערוך אורח חיים הלכות הנהגת אדם בבוקר סימן ג סעיף יד יזהר שלא יאחוז באמה וישתין, אם לא מעטרה ולמטה, מפני שמוציא שכבת זרע לבטלה, אא"כ הוא נשוי. ומדת חסידות ליזהר אפילו הנשוי.
סעיף טו אפילו מי שאינו נשוי, מותר לסייע בביצים.
סעיף טז לא הותר לנשוי לאחוז באמה אלא להשתין, אבל להתחכך, לא.","51148","","114","True","True","False","","35","162.158.111.210","0","106803","שבת|קח ע"ב",""),new Message("106813","106812","יישר כח","24/01/24 18:38","יד שבט","תשפ"ד","18:38","דניאלראובן","","1298","","114","False","True","False","","45","188.114.102.132","0","106803","שבת|קח ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);