var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=106721;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("106721","0","מדוע אין שום עונש (רכוש גנוב והלבנת הון)","11/01/24 09:44","א שבט","תשפ"ד","09:44","עלי","מדוע אין שום עונש לקונה מהגנב או הגזלן ? אמנם הלכה מפורשת היא ( רמב"ם גזילה ואבדה פ"ה,א )שאסור לקחת ולקנות מגזלן או גנב אפילו חפץ החשוד להיות גנוב, אבל לא מצאתי שום ענישה למי שבכ"ז קונה או לוקח.
והדבר מוזר בעיני, הרי לולא הקונה, לא היה הגנב או הגזלן גונב או גוזל דבר שהוא עצמו אינו צריך לו אלא רוצה רק למכור אותו, והיה מתבקש להעניש גם את הקונה ?!

הרי מסחר ברכוש גנוב והלבנת הון הם מהעבירות החמורות של הפשע המאורגן וזה בדיוק העניין ?
או שמא אני טועה ? היכן העניין נדון בהלכה ?
אשמח לקרא תשובה והסבר.","209","","127","True","True","False","","131","141.101.68.127","0","0","בבא קמא|ע ע"א",""),new Message("106725","106721","זה נקרא מסייע לעוברי עבירה","12/01/24 08:08","ב שבט","תשפ"ד","08:08","אלף בית רשי","ואין ענישה למטה אבל למעלה וודאי גיני גהינם","278","","126","True","True","False","","29","162.158.159.20","0","106721","בבא קמא|ע ע"א",""),new Message("106729","106721","תשובה","13/01/24 19:32","ג שבט","תשפ"ד","19:32","ברכה עד בלי די","בשולחן ערון חושן משפט סימן שמח סעיף ו וסעיף ח נתבאר ענין המסייע לגנב
והיוצא משם
המסייע לגנב לגנוב, כגון שבתחילה נטל גנב חפץ והגביהו או משכו, ולאחר מכן בא אחר ומסייע לו להוליך את הגניבה למקום אחר, פטור המסייע מתשלומי הגניבה, שהגנב כבר קנה החפץ בקניני גניבה, ובסיוע של השני אין ממש [שו״ע וסמ״ע ס״ק יד], אבל ודאי שאסור לסייעו, שולחן ערוך חושן משפט הלכות גניבה סימן שנו סעיף א: אסור לקנות מהגנב החפץ שגנב, ועון גדול הוא, שהרי מחזיק ידי עוברי עבירה וגורם לו לגנוב גנבות אחרות; שאם לא ימצא לוקח, אינו גונב. (וכן אסור לסייע לגנב בשום דבר כדי שיגנוב) (ב"י בשם ריב"ש סימן ק"ח).
ומה שהמסייע לגנב להבריח הגניבה פטור, אינו אלא באופן שהגנב היה יכול להוליכה משם בעצמו, והמסייע רק הגיש לו עזרה והקל עליו להוליכה. אולם אם הגנב שהגביה את הגניבה בתחילה לא היה יכול להוציאה לבדו מרשות הבעלים, מחמת כובד החפץ, או שלא היה יכול להבריחה למדינה אחרת, ובא השני וסייע לו להוציאה או להבריחה, אף השני חייב, שהרי הוסיף בגניבה, והבעלים רצה מזה גובה רצה מזה גובה
אע״פ שגם בלעדיו אפשר שלא היתה הגניבה שבה לבעליה, מכל מקום כיון שהוא מוסיף בגניבה בכך שהוליכה לעיר אחרת, חשיב גם הוא כגנב. ־ וגם מדין השבת אבידה חייב להחזירו לבעלים עכ״פ במבריחו, כיון שהוא לבדו מחזיק את הגניבה, ואין הגנב עמו, הרי זה דומה למש״כ בסעיף ז, ראה נתה״מ סק״ג.","51148","","125","True","True","False","","32","172.68.110.179","0","106721","בבא קמא|ע ע"א",""),new Message("106742","106721",""תקנת השוק"","14/01/24 15:15","ד שבט","תשפ"ד","15:15","אבי גרינבלט","שאלתך מן הסתם מתייחסת למצב בו הקונה יודע בבירור כי הוא קונה סחורה גנובה.
ראה מאמר מעניין של הרב יואל עמיטל","539","","124","True","True","False","","46","162.158.254.135","0","106721","בבא קמא|ע ע"א",""),new Message("106745","106721","גם אין עונש על עוד ענינים פליליים בדברים","15/01/24 19:38","ה שבט","תשפ"ד","19:38","Almuaddib","שבצנעה, כאשר אין שני עדים שראו כמכחול בשפופרת.

אתה בטוח שסחר ברכוש גנוב מפריע לך יותר מאשר שחרור אנסים לרחוב?


אלא שהותירה התורה לבני האדם מקום להתגדר בו, ועיין בהרחבה בדרשות הר"ן, בדרוש ה-11, בו הוא מרחיב בנושא זה, בין תפקידיו של השלטון (המלך). התורה לא התייחסה לכך, והציבור יכול לתקן תקנות, המלך יכול לחוקק ולהעניש - והחברה תבוא לידי תיקונה.","107","","123","True","True","False","","42","172.71.115.29","0","106721","בבא קמא|ע ע"א",""),new Message("106726","106725","דבריך פלא בעיני.","12/01/24 10:26","ב שבט","תשפ"ד","10:26","עלי","הרי מלביני ההון וסוחרי רכוש גנוב הם מגדולי מהרסי העולם והמלחמה בהם היא לא רק עניין מוסרי אלא עניין כלכלי שבלעדיו מדינות שלמות יכולות להתמוטט כלכלית, וראוי היה שאם הטובח ומוכר מוכפל קנסו לעומת הגנב הרי שסוחרי הרכוש הגנוב ייענשו באופן חמור מאד גם בעוה"ז ובדיני אדם ?!","209","","126","True","True","False","","35","172.69.128.139","0","106721","בבא קמא|ע ע"א",""),new Message("106737","106729","בדברים שהובאו בתשובה","14/01/24 01:52","ד שבט","תשפ"ד","01:52","עלי","יש רק לחזק את דבריי ואת פליאתי...","209","","124","True","True","False","","46","172.69.128.138","0","106721","בבא קמא|ע ע"א",""),new Message("106744","106742","לא. שאלתי","15/01/24 13:59","ה שבט","תשפ"ד","13:59","עלי","היתה דווקא לגבי הסוחר ברכוש גנוב. מדוע אין ענישה מרתיעה לגביו ?","209","","123","True","True","False","","34","172.71.114.39","0","106721","בבא קמא|ע ע"א",""),new Message("106747","106745","אתה צודק כמובן, אבל","15/01/24 20:59","ה שבט","תשפ"ד","20:59","עלי","כל מה שנחשב פשע ואין לו עונש - מטריד, ואמנם אונס מאיים על החברה לפרקה אבל בד"כ זהו פשע בקנה מידה אישי, אדם אחד אנס אשה אחת, משא"כ סחר ברכוש גנוב והלבנת הון הינם חלק מפשע מאורגן שהסכומים המתגלגלים בו הינם אדירים, וכפי שכתבתי יכולים להרוס כלכלה של מדינות שלמות.
יתכן מאד שאתה גם צודק באשר לדרך ההתמודדות עם פשע מאורגן שאינו ברמת הענישה האישית ומצריך התמודדות של ענישה קבוצתית לכל חברי אירגון הפשע, ואזי באמת אלו דינים השייכים לשלטון המרכזי היינו המלך.
אבל בכל אופן מפליא הדבר שאין כלל התייחסות משמעותית לנושא בהלכה.","209","","123","True","True","False","","35","172.71.115.30","0","106721","בבא קמא|ע ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);