var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=10659;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("10659","0","שוין למנחות","03/06/11 16:12","א סיון","תשע"א","16:12","המכריע","לכאורה צריך ביאור. אם הראשון שבשני כשר למנורה והשני שבראשון לא כשר, הרי סוף סוף הא' שבב' מובחר, והא ראיה שרק הוא כשר למנורה וחבירו לא, ומדוע לא יקדימו למנחות

ואלי יש הבדל במציאות. לגבי מאור יש עדיפות ליוצא מעצמו, או משום גזירת הכתוב שמן זית, שמן היוצא מהזית, או דמילתא בטעמא הוא שלמאור שצריך שמן צלול יש בזה שבח, אבל למנחות שאין צריך צלול להאיר רק טיב של טעם, שניהם שוים במציאות ואין זה מובחר מחבירו. ויל"ע.","199","","4717","True","True","False","","983","212.76.103.39","0","0","מנחות|פו ע"ב",""),new Message("10662","10659","האם השמן שיוצא על ידי טעינת הקורה ","03/06/11 16:48","א סיון","תשע"א","16:48","דוד שפירא","האם שמן שיוצא על ידי טעינת הקורה אינו נחשב כיוצא מן הזית?","180","","4717","True","True","False","","218","95.86.104.230","0","10659","מנחות|פו ע"ב",""),new Message("10732","10659","ומדוע לא יקדימו למנחות?","06/06/11 01:26","ד סיון","תשע"א","01:26","דוד כוכב","מפני החיסכון.","125","","4714","True","True","False","","80","95.86.116.185","0","10659","מנחות|פו ע"ב",""),new Message("10664","10662","לכאורה כך","03/06/11 17:07","א סיון","תשע"א","17:07","המכריע","כן נראה מההסוגיא ומרש"י שמהאי טעמא כשר רק שמן ראשון ללא טעינת קורה שזה זב מעצמו וזה נקרא שמן זית, עי' רש"י כת"י ד"ה ת"ש שמן זית מזיתו. וכעין זה ברש"י ישן שהנטען כאילו מקבל שמן לא ישירות מהאילן, וצריך שמן מה"זית" כלומר מאילן הזית, ששוהה באילן עד לבישולו המלא, כאלו שבראש הזית, ולא כאותן שאין בהם מספיק חמה, ואין הם מתמלאים שמן באילן עד שיעברו תהליכים נוספים.
עכ"פ הסתפקתי בתוך דבריי אם זו גזיה"כ ללא טעם או אכן שמן זה צלול יותר למאור, ובזה יובן מדוע למנחות אין בו מן המובחר.","199","","4717","True","True","False","","167","212.76.103.39","0","10659","מנחות|פו ע"ב",""),new Message("10743","10732","זה לא קשור","06/06/11 10:24","ד סיון","תשע"א","10:24","המכריע","כל הסוגיא מדברת על קדימה, אלפא לקמח שמן ויין, ובמסגרת הקדימויות בכל זאת אומרים ששני אלו המדוברים יביא איזה שירצה אפילו שניהם לפניו. על זה שאלתי, ואני חושב שדבריך שלא בעיון כל הצורך.","199","","4714","True","True","False","","155","212.76.118.29","0","10659","מנחות|פו ע"ב",""),new Message("10762","10743","[ללא נושא]","06/06/11 17:39","ד סיון","תשע"א","17:39","דוד כוכב","אם יאמרו שעדיף להביא את היקר והנדיר, רבים ירצו להביאו, ואפילו בשעת הדוחק ייעשו לחצים על הציבור לשלם עבורו, ונמצא החיסכון לוקה.","125","","4714","True","True","False","","87","212.76.101.72","0","10659","מנחות|פו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);