var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=10636;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("10636","0","למתא ירקא ירקא שקול","02/06/11 23:03","כט אייר","תשע"א","23:03","המכריע","לכאורה שם יש היגיון. יש שוק בעיר הירקות. אבל כאן מה תוכן התשובה. אילו היה עונה שזה לא כשפים ניחא. רשי כת"י פי' בקצרה אני נמי שפיר עבידנא. דהיינו לא מטעם המתא. רש"י ישן כ' דהשיב להם ליצנות, אולי כעין הש"מ עי"ש.
אמנם מביאים בדרשות הר"ן דכמו במתא דירקא יש ממחים לירקות, כך דוקא במצרים מומחי הכשפים, שם המקום להראות שמעשיו אינם כשפים. והיא התשובה האמיתית ודומה לנמשל.","199","","4718","True","True","False","","1110","95.86.70.67","0","0","מנחות|פה ע"א",""),new Message("10644","10636","אותו הגיון קיים גם כאן","03/06/11 01:55","א סיון","תשע"א","01:55","דוד כוכב","במקום כשפים נתונה תשומת לב רבה לעניני נפלאות.
ויבחינו בין כשפים לבין ניסים ממש, כגון ששולטים על פחות מכשעורה.","125","","4717","True","True","False","","105","95.86.93.170","0","10636","מנחות|פה ע"א",""),new Message("10648","10644","לא הבנתי מה הוספת על הר"ן","03/06/11 03:02","א סיון","תשע"א","03:02","המכריע","","199","","4717","False","True","False","","139","212.76.103.39","0","10636","מנחות|פה ע"א",""),new Message("10654","10648","אכן","03/06/11 12:41","א סיון","תשע"א","12:41","דוד כוכב","לא שמתי לב לדברי הר"ן.
ובכל זאת, פירטתי ב' ענינים:

קודם כל, פשט המשל.
אכן המציאות היא שברוב מוכרים, ייקל למכור.
קוסם המציע את עצמו, לא ישכרוהו שיופיע בפניהם במקום שאין דרכם בכך.
אבל במקום שיש כבר קוסמים ורגילים הם בכך, ישכרו גם את הקוסם החדש.
דברים כאלו רואים בחוש.
דבר זה היה נכון גם אילו משה היה מכשף בעלמא.

ועוד, שכתוב (שמות ח, טו) וַיֹּאמְרוּ הַחַרְטֻמִּם אֶל פַּרְעֹה אֶצְבַּע אֱלֹהִים הִוא.
"אמר רבי אליעזר: מיכן שאין השד יכול לבראות בריה פחות מכשעורה" (מסכת סנהדרין דף סז ע"ב).","125","","4717","True","True","False","","110","95.86.93.170","0","10636","מנחות|פה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);