var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=10601;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("10601","0","איפה זה תקוע?","02/06/11 04:54","כט אייר","תשע"א","04:54","baadann","לפי המסופר כאן תקוע הייתה בנחלת שבט אשר בגליל. ר' יוחנן מזהה את המקום עם תקוע המקראית. אולם לפי פשוטו של מקרא תקוע הייתה בנחלת שבט יהודה במקום שבו נמצא הישוב תקוע כיום. האם היו שני ישובים בשם תקוע? יש לכך סימוכין נוספים?","201","","4720","True","True","False","","1428","85.130.214.229","0","0","מנחות|פה ע"ב",""),new Message("10620","10601","תקוע הגלילית","02/06/11 13:25","כט אייר","תשע"א","13:25","דוד כוכב","אכן יש שני תקוע.
גם בדברי רבי לעיל דף עב ע"א: "כשהיינו למדין תורה אצל רבי שמעון בתקוע" מדובר בגליל, מקומם של רשב"י והחכמים באותו זמן, באיזור פקיעין ומירון.
חפש: 'תקוע הגלילית'.","125","","4720","True","True","False","","585","212.76.124.214","0","10601","מנחות|פה ע"ב",""),new Message("10622","10601","ההנחה שלך לא ברורה לי","02/06/11 14:16","כט אייר","תשע"א","14:16","הראל","מהיכן הסקת ש"לפי המסופר כאן תקוע הייתה בנחלת שבט אשר בגליל"?
בסיפור על אנשי לודקיא לא מוזכרת תקוע.","46","","4720","True","True","False","","273","77.127.123.141","0","10601","מנחות|פה ע"ב",""),new Message("10638","10601","במאמרו של משה רענן","02/06/11 23:11","כט אייר","תשע"א","23:11","מנהל האתר","שעלה זה עתה לאתר - כתב כך:
הזית היה גידול מרכזי בא"י בעל חשיבות כלכלית רבה ומכאן עצתו של רבי יוחנן (בבא מציעא, קז ע"א): "ברוך אתה בשדה - שיהו נכסיך משולשין: שליש בתבואה, שליש בזיתים ושליש בגפנים". איזור הגידול העיקרי היה הגליל כפי שמשתמע מהנאמר בסוגייתנו לגבי חלקו של אשר, המושך שמן כמעיין, ומתיאור עסקת הענק של אנשי לודקיא שהתבצעה בגוש חלב. נחלתו של אשר השתרעה על פני עמקי הצפון, הגליל התחתון והגליל המערבי (גוש חלב מזוהה היום בגליל העליון). השם "תקועה" כמקור השמן המשובח ביותר בארץ ("אלפא לשמן") וכמקום שאנשיו רגילים בשמן איננו מתייחס, כפי הנראה, ליישוב תקוע שביהודה השוכן ליד בית לחם בגבול המדבר ונזכר בדברי הימים (כ כ'): "וישכימו בבקר ויצאו למדבר תקוע וכו'" אלא לתקוע הגלילית ששכנה ליד מירון. תקוע זו מוזכרת כמקום שזיתיו אפילות (מאחרות להבשיל): " ... אם יש אפילות מהן אוכלין עליהן, ושאר ארצות אחת לזתים ולתמרים אוכלין בזתים עד שיכלה אחרון שבתקוע. ר' ליעזר בן יעקב אומר אף של גוש חלב וכו'" (תוספתא, שביעית (ליברמן) פ"ז הלכה טו). מסתבר שמדובר ביישוב גלילי (סמוך לגוש חלב) שפירותיו מאחרים להבשיל ולא ביישוב בספר המדבר בעל אקלים חם ולכן ממהר להבשיל פירות.","1","","4720","True","True","False","","310","77.127.123.141","0","10601","מנחות|פה ע"ב",""),new Message("10625","10620","אתה בטוח?","02/06/11 14:41","כט אייר","תשע"א","14:41","הראל","אתה בטוח שהמימרה שציטטת מלעיל עב ע"א עוסקת בתקוע הגלילית?
[ואם כן, מדוע לא נאמר שם "תקוע הגלילית" כדי שלא נטעה?]

רשב"י היה גם בבני ברק 13 שנה (ע"פ אנציקלופדיה לחכמי התלמוד והגאונים) וגם היה במערה (איזו?) 13 שנה.
אז אולי היה גם בתקוע שבנחלת שבט יהודה?","46","","4720","True","True","False","","299","77.127.123.141","0","10601","מנחות|פה ע"ב",""),new Message("10632","10622","עצם החיבור של הסיפור","02/06/11 19:07","כט אייר","תשע"א","19:07","baadann","למימרא של ר' יוחנן מעיד שבעלי הסתמא הניחו שתקוע היא בנחלת שבט אשר. לפיכך או שנאמר שבעלי הסתמא הבבליים לא ידעו איפה זה תקוע, או שנאמר שהיו שתי תקוע כדברי הרב כוכב. נראה מחיפוש זריז בגוגל שאכן היו שתי תקוע.","201","","4720","True","True","False","","151","85.130.214.229","0","10601","מנחות|פה ע"ב",""),new Message("10642","10625","כנראה","03/06/11 01:47","א סיון","תשע"א","01:47","דוד כוכב","כך נטען גם בשטיינזלץ.
הביטוי תקוע הגלילית הוא ביטוי מודרני בלבד.
כטענתך ניתן לטעון למה לא ציינו בכל מקום באיזה רב כהנא מדובר כדי שלא נטעה?
וגם בלשונינו, יש הרבה מילים בעלות משמעות כפולה, ולא מקפידים לציין תמיד לאיזו משמעות הכוונה.
אלא שכך דרך הלשון, למרות שטעויות נפוצות.","125","","4719","True","True","False","","162","95.86.93.170","0","10601","מנחות|פה ע"ב",""),new Message("10635","10632","או ש-","02/06/11 21:21","כט אייר","תשע"א","21:21","הראל","או שפשוט חיברו את הסיפור אגב עניין השמן המשובח בשני המקומות.
לא נשמע לך יותר הגיוני?

יתירה מכך - בסיפור מוזכרים מקומות שונים (לודקיא, ירושלים, צור, גוש חלב), אך לא מוזכרים בו לא תקוע ולא תקוע הגלילית.","46","","4720","True","True","False","","275","77.127.123.141","0","10601","מנחות|פה ע"ב",""),new Message("10651","10642","שמא","03/06/11 09:29","א סיון","תשע"א","09:29","הראל","שטיינזלץ עדיין לא מהווה הוכחה חד משמעית לכך [ואף אי אפשר לתבן בלא בר, ויש פה ושם טעויות בפירושו. הנה כאן דוגמא מהעמוד שלנו].
אמנם, סביר שפירושו כאן נכון, אך עדיין הרשות נתונה לחלוק, אם לא תהיה הוכחה ברורה.

לגבי הערתך על רב כהנא:
אדרבה, הגמרא מבחינה היטב בין אמוראים בעלי שם זהה שחיים באותה תקופה ושעלולים לטעות ביניהם [במקרה שיש שני אמוראים עם אותו השם ובאותה התקופה - האמורא הפחות עיקרי מקבל שם לוואי] - אם כי אינני מכיר התייחסות דומה למקומות עם שם זהה.","46","","4719","True","True","False","","316","84.228.40.246","0","10601","מנחות|פה ע"ב",""),new Message("10652","10651","סימוכין לתקוע דר' שמעון","03/06/11 10:51","א סיון","תשע"א","10:51","המכריע","יושם לב שמוזכר שם שמן.
אם כי השימוש בשמן סיכה היה נפוץ כנראה בכל חלקי הארץ.
גם את רבי כמדומה מוצאים אנו רק בצפון.","199","","4719","True","True","False","","214","212.76.103.39","0","10601","מנחות|פה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);