var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=105631;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","54")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("105631","0","שמות שלא הולכים יחד","09/06/23 11:35","כ סיון","תשפ"ג","11:35","עלי","בפרשת השבוע שמות המרגלים אינם 'הולכים יחד' :
בני השפחות וגם הזוגות שבד"כ הולכים יחד, ברשימת המרגלים הם נפרדים :
וְאֵלֶּה שְׁמוֹתָם לְמַטֵּה רְאוּבֵן שַׁמּוּעַ בֶּן-זַכּוּר. ה לְמַטֵּה שִׁמְעוֹן שָׁפָט בֶּן-חוֹרִי. ו לְמַטֵּה יְהוּדָה כָּלֵב בֶּן-יְפֻנֶּה. ז לְמַטֵּה יִשָּׂשכָר יִגְאָל בֶּן-יוֹסֵף. ח לְמַטֵּה אֶפְרָיִם הוֹשֵׁעַ בִּן-נוּן. ט לְמַטֵּה בִנְיָמִן פַּלְטִי בֶּן-רָפוּא. י לְמַטֵּה זְבוּלֻן גַּדִּיאֵל בֶּן-סוֹדִי. יא לְמַטֵּה יוֹסֵף לְמַטֵּה מְנַשֶּׁה גַּדִּי בֶּן-סוּסִי. יב לְמַטֵּה דָן עַמִּיאֵל בֶּן-גְּמַלִּי. יג לְמַטֵּה אָשֵׁר סְתוּר בֶּן-מִיכָאֵל. יד לְמַטֵּה נַפְתָּלִי נַחְבִּי בֶּן-וָפְסִי. טו לְמַטֵּה גָד גְּאוּאֵל בֶּן-מָכִי.
לוי אינו נזכר (עם שמעון ), יששכר נפרד מזבולון, אפרים ממנשה, דן מנפתלי וגד מאשר.
אפילו לא עמדה לו ליגאל בן יוסף שמיששכר זכותם של כלב ויהושע שמשני צידיו.
ולמרות שמשרע"ה שלח כל אחד לעצמו כדי שלא יתחברו להוציא לע"ז ולהיות קשר רשעים, לא הועיל הדבר.
גם אנשים שאינן להם שום קשר אחד לשני, עלולים להתחבר כשיש להם נגיעה ועניין משותף.
גם יוסף ושמעון אין להם לכאורה קשר זה לזה והם ניגודים, אבל אם יימצאו שני יוסף בן שמעון זה מספיק כדי שאחד מהם כבר יהיה עלול לנסות להתחזות לשני...","209","","328","True","True","False","","271","84.110.114.27","0","0","גיטין|כד ע"א",""),new Message("105639","105631","עוד בעניין שמות המרגלים","11/06/23 02:12","כב סיון","תשפ"ג","02:12","עלי","ראיתי שחז"ל התלבטו מאד מדוע בכלל נזכרו שמות המרגלים בפרוטרוט ומצאו רק כמה רמזים לחלק מהם, ובעקבותיהם גם הראשונים והאחרונים ונלאו למצוא הפתח...

ונלענ"ד, שאם נבין שכולם נולדו בתקופת שיא השעבוד במצרים, כשחוץ מעבודת הפרך, גם היו רדיפות להמית את תינוקות וילדי בנ"י, לאחר גזירת פרעה 'כל הבן הילוד היארה תשלכהו', נמצא שלפחות חלק מההורים בדור ההוא קראו לבניהם שמות שעניינם הישרדות וצרה ובקשה לגאולה :
חורי - שהסתירום בחורים וסדקי קרקע
פלטי - שיפלט מהצרה. סודי - שישאר בסוד ולא יוודע. סתור - שישאר במסתור.
נחבי - שישאר במחבוא. ופסי - כאפס וכאינו קיים. מיכאל ומכי - שהינו מך אך שלא יתמכמך בטיט כפי שקרה לאחרים.
וכן לחלקם קראו לשם גאולה, כמו יגאל וגאואל ( והושע ) וכן הוסיפו סיומת א-ל לשלשה מהם שהיא לחוזק להתגבר על הצרות.
ולשנים קראו ע"ש חיות - סוסי וגמלי, שהן מסוגלות לשאת הרבה. ( ונון הוא דג שנסתר מפני המים, ובגלל ברכת יעקב 'וידגו לרוב' )
רק בשנים קראו שמות בשונה - אצל יהושע השם כולל קדומת משם הוי-ה לישועה ולכלב ניתן שם של חיה שיש בא עזות.
השמות מבטאים אפוא את תחושות הורי המרגלים בתקופה הנ"ל. כנראה שלא רק השמות שניתנו למרגלים מבטאים זאת אלא שכשהמרגלים עצמם היו ילדים החוויות המשמעותיות שלהם היו קרוב לוודאי ביטויי הפחד של הוריהם מפני הנוגשים המצריים המחפשים אחריהם והעדר היכולת להתמודד איתם, ומה הפלא שהללו נצרבו בתודעתם לשנים רבות.
כל עוד עלו המרגלים ותרו ממדבר צין עד רחוב לבוא חמת, הכל התנהל כשורה, אך משעלו בנגב והגיעו עד חברון, ונתקלו בבני הענק, הזכיר להם המפגש, בתת מודע, את המפגש המאיים עם נוגשי מצרים, ומה פלא שכשהפחד השתלט עליהם מיד אבדו כל אמון ביכולתם לעלות ולנצח אותם.
ומדוע כלב לא נבהל ?
מפני שבעלותו לקברי האבות נזכר שגם הם היו ענקים שהרי כולם חיו שנים רבות ( מה שמורה על כוחות חיות גדולים ברוח ובחומר ) והיו חזקים גם בגופם אך בעיקר ברוחם, כיעקב שגלל את האבן מעל פי הבאר כמעביר מעל פי הצלוחית, ולכן יכול היה להתחזק באמונתו להצליח בארץ.","209","","326","True","True","False","","58","77.127.19.151","0","105631","גיטין|כד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);