var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1055;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1055","0","מה ההו"א של קושיית הגמרא?","30/10/09 08:13","יב חשון","תש"ע","08:13","שאינו יודע לשאול","בעא מיניה רב אחא בר הונא מרב ששת:
חוץ מחרוב פלוני, חוץ מסדן פלוני, מהו?
אותו חרוב הוא דלא קני, הא שאר חרובים קני,
או דלמא שאר חרובין נמי לא קני?

אמר ליה: לא קנה.

איתיביה: חוץ מחרוב פלוני, חוץ מסדן פלוני - לא קנה; מאי לאו אותו חרוב הוא דלא קנה, הא שאר חרובין קנה!
א"ל: לא, אפילו שאר חרובין נמי לא קנה.



לא ברור לי מה ההו"א של הקושיה מהברייתא - הרי זה ברור שניתן לפרש אותה בשני אופנים!","48","","5299","True","True","False","","945","77.127.74.72","0","0","בבא בתרא|ע ע"א",""),new Message("1056","1055","אולי?","30/10/09 10:01","יב חשון","תש"ע","10:01","אבינועם","הקריאה הפשוטה של דברי הברייתא "חוץ מחרוב פלוני, חוץ מסדן פלוני - לא קנה" נותנת תחושה שהכוונה היא שאת אותו החרוב והסדן (בלבד) לא קנה.
נכון שניתן קצת לדחוק את הברייתא ולטעון שהפירוש הוא שגם את שאר החרובים לא קנה, אך כאמור, דומני שהקריאה הפשוטה של הברייתא נותנת תחושה שהכוונה היא שאת אותו החרוב בלבד לא קנה.
אם אכן כך, אז כעת ניתן לבוא ולומר שאם כוונת הברייתא היתה שהדין הוא שאף את שאר החרובין לא קנה - הרי שהיה עליה לפרש דבריה ולציין חידוש זה בפירוש [וכך סבר המקשן].
לעומת זאת, אין דרישה שכזו מאדם שכך מתבטא כלפי חבירו. אולי היה הוא צריך לדבר ברור יותר (כפי שהמקשן דורש מהתנא של הברייתא), אך כל הדיון של רב אחא בר הונא הוא על אדם שלא דיבר מספיק ברור ומפורש - ואז ההתלבטות היא מה הוא התכוון.

במילים אחרות:
הברייתא אומרת שאדם שאומר "חוץ מחרוב פלוני" - הרי שאף שלא פירש דבריו היטב, הכוונה היא שרק את אותו החרוב לא קנה. לעומת זאת, לברייתא עצמה כפי שהוכחנו מותר לא לבטא את הדין הנ"ל עצמו כראוי מהטעם שכתבתי לעיל...","45","","5299","True","True","False","","190","77.127.74.72","0","1055","בבא בתרא|ע ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);