var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=10532;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("10532","0","מי הוסיף את התרביצא","31/05/11 02:56","כז אייר","תשע"א","02:56","המכריע","בתוס' כתבו ולשון שהוסיפו בו רבנן בש"ס. לכאורה צ"ל רבנן סבוראי. וצ"ב מנא להו להתוס', וכי מסורת היתה כך בידם. ואפילו נניח שמסורת בידם, מה ראו לציינה, הלא אין דרכם להעיר על המקומות שנוספו. ונראה לכאורה שזה משום הביטוי הנדיר, אולי החד פעמי הזה, לומר במקום במקום פלוני איתמר וכדומה, לומר בתרביצא אמור. וכבר דנו בפורום הלשון שנראה שמסכת מנחות משופעת ביטויים נדירים. (אולי הסיבה לכך היא, אם זה בכלל נכון התחושה הזו, משום שמסכתות שנלמדו הרבה אירעה בהם אחידות, מדעת או שלא מדעת, משא"כ מסכת מסדר קדשים שאף בימי אמוראי בבל נלמדה פחות, וכגון כולהו תנויי בשני דר' יהודה בנשים נזיקין, ועל כן נשתמרו בה בהרבה סוגיות הביטויים המקוריים מהסוגיא האותנטית). בכל אופן ברור שלא כל מימרא שיש בה ביטויים נדירים נוספה על ידי סבוראי. א"כ מה הכריחם כאן. ויש עוד לפלפל. תן לחכם ויחכם עוד","199","","4717","True","True","False","","965","31.44.131.111","0","0","מנחות|פב ע"ב",""),new Message("10534","10532","מובאה מספר דורות הראשונים","31/05/11 03:08","כז אייר","תשע"א","03:08","המכריע","כעת ראיתי בקישור שהביא לינקוש בפורום לשון לספר דורות ראשונים שמאריך הרבה בנושא, וקובע שאין זו טעות בתוס', אלא היו תלמידים שלא שימשו כל צרכם היושבים בתרביצא חוץ לבית המדרש וכולי וכולי. ההרגשה היא שכל דבריו בזה הן קצת בחינת הררים התלויים בשערה, מגדל הפורח באויר, המון השערות ללא ביסוס מספיק. אבל איתמחי גברא ואיתמחי קמיעיה וקטנו עבה ממתנינו, והמשכיל בעת ההיא ידום.","199","","4717","True","True","False","","164","31.44.131.111","0","10532","מנחות|פב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);