var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=10505;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("10505","0","תודה בלא לחם, התרת נדרים","30/05/11 10:14","כו אייר","תשע"א","10:14","המכריע","בברייתא השניה שנינו דהאומר הרי עלי תודה בלא לחם ואמרו לו הבא תודה ולחמה, ואומר אילו הייתי יודע שכן (שחייבים להביא לחם) לא הייתי נודר כלל, כופין אותו להביא תודה ולחמה. ועד"ז בזבח ונסכים. ואמרינן דהא לכו"ע כבית שמאי דתפוס לשון ראשון.

לכאורה צ"ב. דמדוע אף לב"ש לא יהא זה ככל נדר בטעות או לפחות נדר שיש לו פתח טוב. שהרי זה אומר אילו ידעתי שהנודר תודה מתחייב גם לחם, ברי לי שלא הייתי נודר תודה כלל. ויל"ע.","199","","4722","True","True","False","","1013","212.76.100.42","0","0","מנחות|פא ע"ב",""),new Message("10507","10505","אתה מנסה לשנות לב"ש את דעתם!","30/05/11 10:30","כו אייר","תשע"א","10:30","Almuaddib","הרי זה בדיוק גוף ההלכה של תפוס לשון ראשון. באותה המידה, היית יכול לכתוב את דבריך על האומר הריני נזיר מן הדבלים. גם על כך יכולת לשאול "דמדוע אף לב"ש לא יהא זה ככל נדר בטעות או לפחות נדר שיש לו פתח טוב. ".


והרי זה בדיוק מה שב"ש אמרו: זה אינו ככל נדר בטעות, אינו נדר שיש לו פתח טוב, משום שתופסים לשון ראשון.","107","","4722","True","True","False","","152","81.218.141.168","0","10505","מנחות|פא ע"ב",""),new Message("10510","10507","זו השאלה","30/05/11 10:38","כו אייר","תשע"א","10:38","המכריע","בהריני נזיר מן הדבילה, לא מדובר ששאלנו אותו והוא אומר שלא ידע שנזיר אסור ביין. אלא אמר בתחילה הריני נזיר סתמא, וידע מה זה נזיר, או לפחות חשב שיעשה כפי שיורוהו. אחרי זה חזר בו ותיקן ומשך דבריו לכיוון הדבילה כאילו ממציא נזירות מדבילה, ועל זה אומרים ב"ש תפוס לשון ראשון.
אבל וכי לא מודים ב"ש שאילו יאמר רק הריני נזיר, ויאמר לחכם אילו ידעתי שנזירות כוללת יין לא הייתי נוזר, אין מתירין לו? אם זה אכן כך, זה חידוש גדול מאד ואת זה רציתי לחדד.
ואם מודים הם למושג של נדר טעות, אם כן מדוע ייגרע כשאמר להדיא תודה ללא לחם וטוען שאילו ידע שזה בלתי אפשרי לא היה נודר תודה?","199","","4722","True","True","False","","169","212.76.100.42","0","10505","מנחות|פא ע"ב",""),new Message("10514","10510","אין שום הבדל בין המקרים","30/05/11 11:26","כו אייר","תשע"א","11:26","Almuaddib","אני מצטט מדבריך:

"בהריני נזיר מן הדבילה, לא מדובר ששאלנו אותו והוא אומר שלא ידע שנזיר אסור ביין. אלא אמר בתחילה הריני נזיר סתמא, וידע מה זה נזיר, או לפחות חשב שיעשה כפי שיורוהו. אחרי זה חזר בו ותיקן ומשך דבריו לכיוון הדבילה כאילו ממציא נזירות מדבילה, ועל זה אומרים ב"ש תפוס לשון ראשון. "


כעת אני משנה בהם מעט:

בהרי עלי תודה בלא לחם , לא מדובר ששאלנו אותו והוא אומר שלא ידע שאין להביא תודה בלא לחם. אלא אמר בתחילה הרי עלי תודה סתמא, וידע מה זו תודה, או לפחות חשב שיעשה כפי שיורוהו. אחרי זה חזר בו ותיקן ומשך דבריו לכיוון התודה ללא לחמה, כאילו ממציא קרבן חדש, ועל זה אומרים ב"ש תפוס לשון ראשון. "","107","","4722","True","True","False","","149","81.218.141.168","0","10505","מנחות|פא ע"ב",""),new Message("10519","10510","שיטת ב"ש","30/05/11 13:08","כו אייר","תשע"א","13:08","עציוני","ב"ש סוברים שהקדש בטעות הוא הקדש, ונזירות בטעות חלה. (נזיר פרק ה)

מאמר מקיף (של פרופ' רוזנברג) המנתח את שיטתם נמצא כאן.","159","","4722","True","True","False","","253","132.70.40.183","0","10505","מנחות|פא ע"ב",""),new Message("10516","10514","אצטט אף אני","30/05/11 11:51","כו אייר","תשע"א","11:51","המכריע","אילו כדבריך היית צודק.
כל שאלתי היתה מכיון שכתוב בברייתא השניה "ואומר אילו הייתי יודע שכן לא הייתי נודר" וברש"י כת"י "שסופי להביא שניהם לא הייתי נודר כלום" וכעין זה ברש"י ישן ור' גרשום.","199","","4722","True","True","False","","174","31.44.142.112","0","10505","מנחות|פא ע"ב",""),new Message("10520","10519","יישר כח","30/05/11 13:42","כו אייר","תשע"א","13:42","המכריע","ה"אתרוג" לא מאפשר לי לקרוא את המאמר.
בכל אופן לפי זה נמצא שלא סגי לב"ש הוא דתפוס לשון ראשון אלא צריכים הם בזה גם לשיטתם דהקדש טעות הקדש. וב"ה דפליגי, מתרי טעמי פליגי.","199","","4722","True","True","False","","133","31.44.142.112","0","10505","מנחות|פא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);