var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=10438;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("10438","0","כמדומה אני שאין לו מוח בקדקדו","29/05/11 06:13","כה אייר","תשע"א","06:13","דוד כוכב","וכי כך מדברים?

על כך כאן.","125","","4719","True","True","False","","1053","95.86.107.29","0","0","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("10441","10438","ואיך תיישב את הסיפור המקביל ביבמות?","29/05/11 10:08","כה אייר","תשע"א","10:08","Almuaddib","הרי אין זו הפעם הראשונה בה אנו קוראים כי כך אמר רבי על לוי תלמידו.

למדנו במסכת יבמות דף ט. :
א"ל לוי לרבי, מאי איריא דתני: ט"ו? ליתני: ט"ז! א"ל: כמדומה לי שאין לו מוח בקדקדו! מא דעתך? אמו אנוסת אביו, אמו אנוסת אביו פלוגתא דרבי יהודה ורבנן היא, ובפלוגתא לא קא מיירי.


שים לב, במסכת יבמות, בהמשך, הגמרא מסבירה מדוע כך אמר, ולא תוכל להעמיד את הדברים שם לפי הסברך כאן, וחוששני שתלך פרתך לאיבוד כך, ותצטרך להביא חליפתה.","107","","4719","True","True","False","","148","81.218.141.168","0","10438","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("10477","10438","מעבר לביטוי לא הבנתי בפשט הגמרא את לוי","29/05/11 16:12","כה אייר","תשע"א","16:12","שלמה שטרסברג","לא הבנתי מראש בפשט הגמרא כיצד חשב לוי שתשובתו תיתן פיתרון ללחמי התודה שהרי אם התודה היא החדשה ומקריבים אותה עם לחמיה הרי הראשונה נשארה עם לחמיה וגם אם נקריב את התמורה לא ניתן להקריב את לחמיה.

ואם הראשונה היא התודה והלחמים הם שלה הרי השניה מיותרת ואפילו שחשב שתהיה מותר תרומה שקריבה בלא לחמים הרי אינו יודע מראש אם היא תודה או מותר תודה וא"כ מה יעשה בלחמים?

בקיצור אני לא מבין בפשט הגמרא כיצד חשב לוי לפטור את בעיית לחמי התודה גם בלי תגובת רבי "וכי מפרישין מתחילה למותרות"","205","","4719","True","True","False","","227","95.86.82.78","0","10438","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("10459","10441","כמו פה גם שם","29/05/11 12:51","כה אייר","תשע"א","12:51","דוד כוכב","גם אצלנו מסביר רבי למה השאלה אינה במקומה.
המאמר הנ"ל הועלה גם על הדף שביבמות עם השינויים הנצרכים.
אבל אני מכיר בעובדה שהרעיון מרחף בין הפשט לבין הדרוש.","125","","4719","True","True","False","","153","95.86.107.29","0","10438","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("10483","10477","ראה:","29/05/11 19:15","כה אייר","תשע"א","19:15","Almuaddib","בפני האדם עומדת בהמה, שהוא אינו יודע אם תודה היא - ואז יש להביא עמה לחמה, או תמורת תודה היא - ותקרב בלא לחם.

כלומר, יש שני מצבים אפשריים לבהמה העומדת: תודה או תמורת-תודה.

אם היא תודה - יש להביא עמה 40 ככרות, ואם תמורת-תודה, לא מביאים לחם איתה.

מציע לוי לעשות כך:

נביא עוד בהמה ו-40 ככרות לחמי תודה, ונַתנה:

אם הבהמה העומדת היא תמורת-תודה, הרי שהבהמה הנוספת היא קרבן תודה, והלחם הבא עימה - לחמי התודה שלה. ואז, הוקרבה התמורה העומדת בלי לחם - כדין, והבהמה הנוספת הוקרבה כקרבן תודה, על חלותיה.

ומנגד, האפשרות השניה: אם הבהמה העומדת היא תודה (ולא תמורה), הרי הלחם שהובא עם הבהמה השניה - הם לחמי התודה של הבהמה העומדת. הבהמה הנוספת היא תהפוך להיות תמורת-תודה, ולכן תקרב ללא לחם.

זה הפתרון שהציע לוי, ואת תשובת רבי - כבר כתבת לעיל.","107","","4719","True","True","False","","198","87.68.244.174","0","10438","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("10489","10483","תוספת דיוק","29/05/11 20:36","כה אייר","תשע"א","20:36","המכריע","דומני שלוי לא הציע לעשותה תמורה, שכן איסור תורה הוא להמיר, אלא הציע לעשותה מותר תודה, כמפורש בדבריו, והיה סבור שניתן להפריש מלכחילה לשם מותר, ומותר אין טעון לחם.","199","","4719","True","True","False","","172","31.44.139.11","0","10438","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("10491","10489","כמובן! תודה. פליטת קולמוס היא","29/05/11 20:59","כה אייר","תשע"א","20:59","Almuaddib","","107","","4719","False","True","False","","139","87.68.244.174","0","10438","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("10492","10491","ישישו בני מעיך","29/05/11 21:13","כה אייר","תשע"א","21:13","המכריע","אף טעות שלך אינה טעות לגמרי. שכן בהמשך הסוגיא שואל ר' יצחק את ר' נחמן שיעשה תמורה ואכן זה מה שענה לו ר' נחמן. כך שזה לא נכון לשלול שאלה כזו. הנכון הוא שלוי לא שאל את זה.","199","","4719","True","True","False","","165","31.44.139.11","0","10438","מנחות|פ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);