var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=10406;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("10406","0","הלכה כרבה נגד רבא?","27/05/11 16:14","כג אייר","תשע"א","16:14","המכריע","חטאת ששחטה חוץ לזמנה. לפנינו רבה אמר לא תרד, ורבים גורסים רבא. אולי זה תלוי בנידון הידוע שעד רבה אין הלכה כתלמיד במקום הרב, ומרבא הלכה כבתראי. ודור זה עצמו של רבא וחביריו נגד רבותיהן רבה וחבריו, נחלקו הקדמונים (סתירה ברי"ף ועוד) אם הלכה כרבה או כרבא. יתכן שכאן נטיית הגמרא לפסוק לא תרד משום דדמי לשלא לשמו, ועל כן ראוי להשוות את האומר לא תרד עם זה שהלכה כמותו.","199","","4722","True","True","False","","1074","213.151.51.111","0","0","מנחות|עט ע"א",""),new Message("10461","10406","לא קשור","29/05/11 13:03","כה אייר","תשע"א","13:03","הראל","סידור מימרות האמוראים בגמרא זה לפי סדר הדורות והגיל (ראה דוגמאות פשוטות בקובץ המצורף).
כאשר הסידור אינו עומד בכלל הזה - אז צריכה להיות לכך סיבה (כמו 3 החריגים שהבאתי בקובץ המצורף: תורת בבל לפני תורת א"י, סידור לפי תוכן הדברים, דור רב אשי).

ובמילים אחרות:
כשיש מחלוקת אמוראים וכדומה - לא ייתכן שרבא מובא בגמרא לפני רבה, אא"כ יש סיבה משמעותית לכך. הכלל הזה חזק מאוד ועיקבי מאוד.
זה גם ההסבר מדוע פעמים רבות הב"ח ועוד מגיהים ומשנים את סדר ההופעה של אביי ורבא (כפי שתראה דוגמא בקובץ), או מגיהים מ"רבא" ל"רבה".

וראה עוד תוספת דברים - כאן.
והדברים פשוטים אליבא דשיטת רש"ג (אך גם לשיטת רש"י יש ליישב).","46","pdf","4720","True","True","False","","239","2.54.120.123","0","10406","מנחות|עט ע"א","0-pdf")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);