var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=102804;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("102804","0","ירושה - נחלה","20/04/23 05:28","כט ניסן","תשפ"ג","05:28","שמואל דוד","סוטה כב.

רש״י ד״ה בראת צדיקים - לנחול ג"ע:

בראת רשעים - לירש גיהנם:

צ״ע בשינוי הלשון ״נחלה״ ״ירושה״","595","","394","True","True","False","","254","192.157.90.75","0","0","סוטה|כב ע"א",""),new Message("102807","102804","תשובה","21/04/23 06:55","ל ניסן","תשפ"ג","06:55","ברכה עד בלי די","באמת מצינו תי' יפה בספר אזור אליהו לר' אליהו בן אברהם שלמה הכהן סי' קפח עיי'ש בארוכה וכתבו לתרץ בקובץ הערות וביאורים - (טורונטו) חלק נג עמ' 74 וז''ל איתא במסכת סוטה דף כ"ב ע"א יראת חטא מבתולה דר' יוחנן שמעה לההיא בתולה תפלה אאפה וקאמרה רבש"ע בראת גן עדן ובראת גיהנם בראת צדיקים ובראת רשעים ע"כ וברש"י ד"ה בראת צדיקים כתב לנחול ג"ע ובד"ה בראת רשעים כתב לירש גיהנם ויש לדייק למה גבי בראת צדיקים כתב רש"י הלשון לנחול וגבי בראת רשעים שנה רש"י בלשונו וכתב לירש וצ"ע ויש לבאר בזה בהקדם לשון המשנה בפרקי אבות פרק ה' משנה י"ט תלמידיו של אברהם אבינו אוכלין בעולם הזה ונוחלין העוה"ב שנאמר להנחיל אהבי יש ואוצרותיהם אמלא אבל תלמידיו של בעלם הרשע יורשין גיהנם ויורדין לבאר שחת ע"כ
הרי מצינו שכשמדברים אודות צדיקים ועוה"ב משתמשים בלשון של נחלה ועל רשעים משתמשים בלשון של ירושה ועפי"ז יש לפרש לשון רש"י בזה שדייק לכתוב על צדיקים לשון נחלה לנחול ג"ע ושנה אצל רשעים לכתוב לשון של ירושה לירש גיהנם אבל עדיין צ"ב הטעם לזה למה אצל צדיקים משתמשים דוקה בלשון של נחלה ואצל רשעים בלשון של ירושה ויש לבאר בזה בדא"פ בזה שמצינו שבדרך כלל לשון של נחלה משתמשים על קרקע כמ"ש במדבר ל"ג נ"ד והתנחלתם את הארץ או בדברים שהם כקרקע כמו עבדים כמ"ש ויקרא כ"ה מ"ו והתנחלתם אותם לבניכם וגו' ועוד הרבה דוגמאות לזה משא"כ לשון ירושה משתמשים בכל דבר אפי' מטלטלין ומעות וחילוק גדול יש בין קרקע למטלטלין שקרקע ק נ במקומו בניגוד למטלטלין שאינם קבועים וכשמם מטלטלין דהיינו דבר שאינו קבוע במקום אחד ופשוט ועי"ז מובן שפיר למה הלשון נוחלין משתמשים כשמדברים אודות צדיקים ולשון של ירושה על רשעים כי כשצדיקים נכנסים לג"ע זהו"ע עולמי וקבוע ולא רק לפי שעה משא"כ רשעים הנכנסים לגיהנם הוי זה רק עד שמתכפר להם עונם שיוכלו להכנס לנחלת עולם דהיינו עוה"ב ולכן על צדיקים נכון יותר להשתמש בלשון של נחלה ועל רשעים לשון של ירושה ויש להוסיף שחילוק זה הוא גם חילוק בעצם מעשיהם שמעשיהם של צדיקים דהיינו תומ"צ דברים נצחיים הם משא"כ רשעים העבירות שעושים הם רק לפי שעה אי קביעות ולפי"ז החילוק שביניהם אינו רק במה עבור מעשיהם שכר ועונש אלא גם חילוק בעצם מעשיהם שמעשיהם של צדיקים שהם תומ"צ דברים נצחיים הם ומהותם של מעשי הרשעים הם רק בדרך ארעי ולפי שעה שאינם נצחיים כנ"ל ולפי"ז מובנת עוד יותר הלשון נחלה בנוגע צדיקים ולשון ירושה על רשעים שהלשון נוחלין קאי על התומ"צ שהצדיקים עושים שנצחיים הם והלשון יורשין קאי על מעשי הרשעים שהם רק לפי שעה לבד ולא באתי אלא להעיר עכ''ל","51148","","393","True","True","False","","51","37.60.47.19","0","102804","סוטה|כב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);