var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=102782;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","78"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","76"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","44")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("102782","0","שור תם שנגח פרט למיוחדין","16/04/23 16:46","כה ניסן","תשפ"ג","16:46","שלמה השואל","נכסים המיוחדין:
ר' יהודה אפי' נגח ואח"כ הקדיש נגח ואח"כ הפקיר פטורשנאמר (שמות כא, כט) והועד בבעליו והמית איש וגו' עד שתהא מיתה והעמדה בדין שוין כאחד וגמר הדין לא בעינן הא השור יסקל בגמר דין הוא דכתיב אלא אימא עד שתהא מיתה והעמדה בדין וגמר דין שוין כאחד.

שאלתי מה יהיה במקרה נגח ואח"כ מכר
לכאורה גם יהיה בסדר שכן זה בגדר מיתה והעמדה בדין שוין כאחד
אבל הגמ לא הביאה את זה כאפשרות","323","","393","True","True","False","","196","94.188.176.202","0","0","בבא קמא|יג ע"ב",""),new Message("102785","102782","תשובה","16/04/23 22:27","כה ניסן","תשפ"ג","22:27","ברכה עד בלי די","ראש מש''כ בספר ברכת יצחק לר' גרומן על בב'מ פה וז''ל פירש רש"י שוין כאחד בבעל אחד ומשמע מלשון רש"י דלאו דוקא נגח ואח"כ הפקיר אלא דה"ה בנגח ואח"כ מכר דנמי פטור כיון דאין להשור בעל אחד אולם הרשב"א כתב דנגח ואח"כ מכר חייב ולא מיפטר אלא בהפקיר או הקדיש אחר הנגיחה ושוין כאחד היינו שיהא לו בעלים מתחילה ועד גמר דין שיהא שור איש עכת"ד של הרשב''א וברמב"ם פ"ח מנ"מ הל ד סובר נמי כרשב"א דכתב דעד שיהיו לו בעלים בשעת הזיקו ובשעת העמדה בדין ודיקדק הלח''מ מדבריו דלא בעי שיהיה לו בעל אחד מתחילה ועד סוף, אלא רק שיהיו לו בעלים ובנגח ואחר כך מכר מחייב. ותמה שם על רשי דסובר דשווין כאחד היינו בבעל אחד דמנא ליה הא כיון דלא הזכיר בקרא אלא העדאה בבעלים והועד בבעליו ובמיתת השור ג"כ כתיב השור יסקל וגם בעליו יומת משמע רק זה צריך שיהיה לו בעלים מתחילה ועד סוף אבל שיהיה לו בעל אחד זה מניין לו דלא נרמז בכתוב אלא שיהיה לו בעלים עיין שם באריכות בענין זה","51148","","393","True","True","False","","40","37.60.47.24","0","102782","בבא קמא|יג ע"ב",""),new Message("102790","102785","תודה רבה","17/04/23 13:00","כו ניסן","תשפ"ג","13:00","שלמה השואל","","323","","392","False","True","False","","40","82.166.207.24","0","102782","בבא קמא|יג ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82784);