var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=102233;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("102233","0","גרושה או אלמנה","22/11/22 08:21","כח חשון","תשפ"ג","08:21","שלמור","הרי זה גיטך אם לא אחזור עד יב חודש ומת
הגמרא מתרצת שגם לפי רבא הרי זו מגורשת כי הבעל מעדיף אל גרושיה על פני אלמנותה (מיתתו) כיון שכך הוא מצילה מדיני ייבום
והשאלה היא מדוע יש אינטרס כזה לבעל להעדיף ולקחת בחשבון יותר את האפשרות שתהיה גרושה על פני אלמנה בסיבת המנעותה מייבום וכי לא ראוי שדווקא תקיים מצוה על ידו של מצות יבום למה להפקיע מצוות ייבום אם הדבר בסופו של דבר יקרה
(אם ימות ) ואז נחשיב את מיתתו כאונס ולא תהיה מגורשת ובכך נאפר את קיום מצוות ייבום אם לא השאיר זרע אחריו ?","1363","","524","True","True","False","","305","77.126.207.135","0","0","נדרים|כח ע"א",""),new Message("102234","102233","הוא אוהב אותה, ומכיר את אחיו","22/11/22 12:35","כח חשון","תשפ"ג","12:35","Almuaddib","","107","","524","False","True","False","","65","132.73.195.109","0","102233","נדרים|כח ע"א",""),new Message("102236","102234","ובמקרה שאחיו הגון מה נאמר ?","23/11/22 15:59","כט חשון","תשפ"ג","15:59","חוקר","","1045","","523","False","True","False","","37","80.74.107.118","0","102233","נדרים|כח ע"א",""),new Message("102237","102236","יכול להיות שלא היה מגרשה","23/11/22 17:31","כט חשון","תשפ"ג","17:31","אבי גרינבלט","בנוסף , לשיטת אבא שאול וכך נהוג בימינו , מעדיפים חליצה ע"פ היבום שמא אין כוונה טהורה לקיים את המצוה ומשכך , זה על גבול הערווה.","539","","523","True","True","False","","75","176.228.133.162","0","102233","נדרים|כח ע"א",""),new Message("102238","102236","נאמר שאשתו לא חפצה להינשא לאחיו, למרות","23/11/22 19:58","כט חשון","תשפ"ג","19:58","Almuaddib","שהוא הגון.","107","","523","True","True","False","","57","147.235.206.131","0","102233","נדרים|כח ע"א",""),new Message("102239","102238","לא ברור בכלל","23/11/22 21:02","כט חשון","תשפ"ג","21:02","חוקר","שתי התגובות האחרונות, חז"ל 'קבעו' מתוך ההנחה שהבעל רוצה בטובת אשתו - שכאן הוא התכוון שתהיה מגורשת, והשאלה היא איך אפשר לקבוע כזאת הנחה ולפסוק על פיה דין שתמיד היא מגורשת והלא לפעמים יש לו אח טוב שמוכן ורוצה לייבם לקיים את המצוה וגם היא באותו ראש וא"כ יוצא שבמקרים אלו הבעל לא עשה לה טובה בכלל אלא רעה ?","1045","","523","True","True","False","","30","95.86.99.102","0","102233","נדרים|כח ע"א",""),new Message("102240","102239","כי אם כדבריך, לא היה מגרשה על תנאי","23/11/22 21:42","כט חשון","תשפ"ג","21:42","Almuaddib","","107","","523","False","True","False","","53","147.235.206.131","0","102233","נדרים|כח ע"א",""),new Message("102241","102240","אלא מה יעשה ?","23/11/22 21:55","כט חשון","תשפ"ג","21:55","חוקר","יגרש בלי תנאי הלא הוא מקווה שיחזור חי, לא יגרש בכלל הרי כל עצמו של גט זה הוא לטובתה שמא לא יחזור ולא יראה ולא ימצא ותהיה עגונה","1045","","523","True","True","False","","35","95.86.99.102","0","102233","נדרים|כח ע"א",""),new Message("102243","102241","יגרש - ויחזיר גרושתו","24/11/22 09:29","ל חשון","תשפ"ג","09:29","Almuaddib",".

ומה, תאמר לי שהוא כהן?

אם אתה עושה אוקימתא שהוא כהן, תוכל גם לעשות אוקימתא שאחיו מוכה שחין.","107","","522","True","True","False","","53","147.235.206.131","0","102233","נדרים|כח ע"א",""),new Message("102244","102243","בדיוק הפוך, אם יעשה כהצעתך לא יזכו ליבום","24/11/22 14:23","ל חשון","תשפ"ג","14:23","חוקר","","1045","","522","False","True","False","","102","95.86.99.102","0","102233","נדרים|כח ע"א",""),new Message("102245","102244","הם! לא! רוצים! יבום!","24/11/22 14:58","ל חשון","תשפ"ג","14:58","Almuaddib","היא לא רוצה להתייבם! היא התחתנה אתו, לא עם אחיו!","107","","522","True","True","False","","69","147.235.206.131","0","102233","נדרים|כח ע"א",""),new Message("102246","102245","מי גילה לך שאם הוא מת היא לא רוצה יבום ?","24/11/22 15:01","ל חשון","תשפ"ג","15:01","חוקר","","1045","","522","False","True","False","","27","95.86.99.102","0","102233","נדרים|כח ע"א",""),new Message("102247","102246","היא גילתה. בכך שקיבלה את הגט.","24/11/22 16:11","ל חשון","תשפ"ג","16:11","Almuaddib","","107","","522","False","True","False","","70","147.235.206.131","0","102233","נדרים|כח ע"א",""),new Message("102248","102247","היא קיבלה והוא נתן","24/11/22 19:58","ל חשון","תשפ"ג","19:58","חוקר","על דעת שאם 'לא באתי' מרצון, אבל אם 'לא באתי' מאונס לא היתה כוונה שיהיה גט, כסברת רבא שתמיד לא כוללים אונס בחשבון, אלא מה הגמ' מחדשת שלמרות דברי רבא יש לנו לומר שבמקרה שלנו זה שונה מתמיד והתנאי כלל גם אונס כדי שתיפטר מיבום - על זה אני [יותר נכון - שלמור] טוען אולי שניהם לא רצו שיהיה פטור מיבום כי זה מצוה","1045","","522","True","True","False","","32","95.86.99.102","0","102233","נדרים|כח ע"א",""),new Message("102249","102248","ואולי יש לתרץ","24/11/22 23:07","ל חשון","תשפ"ג","23:07","חוקר","דאה"נ שעיקר הגט נעשה לצורך שלא לעגנה, והענין הנוסף שביארו כאן המפרש' שהוא לפוטרה מיבום אינו אלא כתוספת סברא במקום ששייך (כגון אח קשה שאולי לא ירצה לייבם וכדומה).
ובגמ' כתובות ב: שאמרו שם בשינוי לשון דלמא מת דווקא דלא ניחא ליה דתיפול קמי יבם, ע"כ שהגמ' שם סוברת שהגט לא נעשה כלל כדי שלא לעגנה אלא כדי לפוטרה מיבום בלבד, ובזה מובן דברי רש"י שם שכתב 'דכל עצמו' של גט כתב לה שלא תיזקק ליבום, ובדו"ח לרע"א תמה עליו מנ"ל, ולהנ"ל מיושב.","1045","","522","True","True","False","","55","95.86.99.102","0","102233","נדרים|כח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);