var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1020;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1020","0","אי בהירות בסיפור עם רבי ינאי","19/10/09 15:05","א חשון","תש"ע","15:05","שאינו יודע לשאול","ר' ינאי הוה ליה אילן הנוטה לרשות הרבים,
הוה ההוא גברא דהוה ליה נמי אילן הנוטה לרשות הרבים,
אתו בני רשות הרבים הוו קא מעכבי עילויה;
אתא לקמיה דר' ינאי,
א"ל: זיל האידנא ותא למחר.
בליליא שדר קצייה לההוא דידיה.
למחר אתא לקמיה, א"ל: זיל קוץ.
א"ל: הא מר נמי אית ליה!
א"ל: זיל חזי, אי קוץ דידי קוץ דידך, אי לא קוץ דידי לא תקוץ את.
מעיקרא מאי סבר ולבסוף מאי סבר?
מעיקרא סבר: ניחא להו לבני רה"ר דיתבי בטוליה, כיון דחזא דקא מעכבי, שדר קצייה.
ולימא ליה: זיל קוץ דידך והדר אקוץ דידי!
משום דריש לקיש, דאמר: התקוששו וקושו - קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים.


למרות תשובת הגמרא בסיום הסוגיה עדיין משהו כאן לא מצלצל טוב לכאורה:
מדוע הגמרא לא מקשה על רבי ינאי מדוע נהג כפי שנהג והרי טוב יותר היה אם היה שם את הדברים על השולחן באופן גלוי ואף מקדים ואומר שהוא עצמו יילך ויקצוץ את שלו וכך הוא גם מבקש שיעשה ההוא גברא.
[היינו: כדי שיהיה "קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים" - רבי ינאי היה יכול לוותר על התרגיל שעשה, שנראה תרגיל בעורמה, והיה יכול לומר לההוא גברא שהוא - רבי ינאי עצמו - יילך ויקצוץ את שלו (בגלל שמה שסבר מעיקרא כבר לא רלוונטי והתברר כלא נכון) וכן מבקש מההוא גברא שכך ינהג. במילים אחרות - חלילה: נוצר כאן רושם שרבי ינאי עשה כאן איזה תרגיל (מאוד לא יפה!) ואילו הגמרא לאחר מכן מנסה ללמד עליו זכות אך לא מצליחה לעשות זאת באופן מושלם]","48","","5310","True","True","False","","1317","84.228.130.9","0","0","בבא בתרא|ס ע"א",""),new Message("1026","1020","לא בהכרח","21/10/09 20:22","ג חשון","תש"ע","20:22","עומר","בס"ד

אני לא מסכים בהכרח. הייתה לר' ינאי טעות, וברגע שהבין את טעותו רצה ללכת ולתקן אותה.
אנשים לא היו אמורים לדעת על העץ של ר' ינאי - מתי הוא נקצץ אם היה שם בכלל, וגם אם בעל הדין טוען זאת - למה שיאמינו לו?
ככה ר' ינאי יצא בסדר מבית הדין, אך אם הוא היה יוצא מב"ד עם מה שאתה אמרת, ייתכן שהיו מרננים אחריו שהוא מוריד את העץ כי משלמים לו, או כי רוצה לפגוע בנתבע מסיבה מסויימת, או כי קיבל שוחד, ובכל אופן היו יכולים להיות רינונים.

בקיצור: כנראה שמה שר' ינאי עשה, היה לטעמו באותו הזמן והמקום הכי פחות חילול ה' (כי ניתן למצוא חילול ה' גם במקרה שהגמרא נתנה (לענ"ד) וגם במקרה שלך). זה בא בדיעבד, ואתה מנסה למנוע כמה שיותר חילול ה', וכנראה שר' ינאי סבר שזאת הדרך הטובה ביותר.","59","","5308","True","True","False","","94","89.138.125.197","0","1020","בבא בתרא|ס ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);