var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=101983;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("101983","0","ראש השנה","22/09/22 21:15","כו אלול","תשפ"ב","21:15","אחיקם קשת","שלום לכולם.
אני מניח שכולכם שמעתם את הדיון האם להתייחס לראש השנה כיום דין של יראה ואימה או כיום חג של שמחה (אני אישית זוכר שבישיבה כמעט כל שנה מישהו בא ודיבר על זה...)
יש שגם תולים זאת במחלוקת התלמודים, שכן הבבלי רה לב: כותב "אפשר ספרי חיים וספרי מתים פתוחים וישראל אומרים שירה", לעומת הירושלמי רה א ג שישראל שמחים ומגלחים זקנם ובטוחים שהקבה יעשה להם ניסים.

לענ"ד, ברור שלא מדובר במחלוקת של "או או". אלא (לכל היותר) מחלוקת במינון שנותנים לכל אחד מהצדדים הללו, כאשר ברור שכל צד מודה עקרונית גם למקומו של הצד הסותר. ומדוע?
א. הצד של שמחה - מפורש כבר בפסוקים, שהובאו גם בפוסקים: בכה ליום חגנו - מוכח שנקרא חג, והפסוקים המפורשים בנחמיה על כך שאסור לצום וכו'.
ב. הצד של יראה מפני יום דין - הרי מפורש במשנה שהוא יום דין, והירושלמי רה א ג כותב על כך באריכות, ומביא את הדיון מתי נחתמים, מביא "ועל המדינות בו יאמר איזו לחרב ואיזו לרעב ובריות בו יפקדו לחיים ולמוות", שלושה ספרים נפתחים, דן על אלו שמתים בין רה ליו"כ - באיזה דין הם נחתמו. מכל הנל עולה בבירור שגם לירושלמי בוודאי שנכתבים לחיים או למוות וכו'. כל מי שמאמין במציאות הזו, בוודאי מבין שמתבקש להיות ביראה ובאימה מפני תוצאות הדין.
לכן לענ"ד, ברור שלכל הדעות יש כאן שילוב בין שמחה ליראה, וכמו שכתבו הפוסקים, למשל השו"ע (תקצז א), שאסור לצום אך לא יאכל כל שובעו כדי שלא יקל ראשו ותהיה יראתו ה' על פניו.

שנה טובה כתיבה וחתימה טובה","510","","584","True","True","False","","264","212.76.104.181","0","0","כללי|",""),new Message("101986","101983","יישר כח","23/09/22 08:21","כז אלול","תשפ"ב","08:21","אור חדש","נראה לי פשוט כך בכל הפוסקים

ודומה לשאלה הכללית של יו"ט אם לכם או לה'","458","","583","True","True","False","","57","77.139.145.160","0","101983","כללי|",""),new Message("101987","101983","בפשטות הוא גם וגם","24/09/22 23:34","כח אלול","תשפ"ב","23:34","מנחת טנא","וזה המושג ’’וגילו ברעדה’’","49159","","582","True","True","False","","33","","0","101983","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);