var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=100736;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","64"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","58"),new MostViewed("107103","פסחים - מקום שנהגו","מרדכי דב זינגר","03/05/24 10:53","807","56")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("100736","0","מדוע רבי יהודה הנשיא","29/07/22 11:27","א אב","תשפ"ב","11:27","עלי","במשנה נקט רק דיבור על טהורות ואילו בברייתא נקט התנא גם דיבור על טמאות, האם היתה לו מגמה בעריכת המשנה להורות לשמור על נקיות הלשון או מגמה אחרת, מדוע לא נקט גם את צד ה'טמאות' ?
משנה : שְׁתֵּי נָשִׁים שֶׁנִּשְׁבּוּ זֹאת אוֹמֶרֶת נִשְׁבֵּיתִי וּטְהוֹרָה אֲנִי וְזֹאת אוֹמֶרֶת נִשְׁבֵּיתִי וּטְהוֹרָה אֲנִי אֵינָן נֶאֱמָנוֹת וּבִזְמַן שֶׁהֵן מְעִידוֹת זוֹ אֶת זוֹ הֲרֵי אֵלּוּ נֶאֱמָנוֹת
גְּמָ' ברייתא : תָּנוּ רַבָּנַן אֲנִי טְמֵאָה וַחֲבֶרְתִּי טְהוֹרָה נֶאֱמֶנֶת אֲנִי טְהוֹרָה וַחֲבֶרְתִּי טְמֵאָה אֵינָהּ נֶאֱמֶנֶת אֲנִי וַחֲבֶרְתִּי טְמֵאָה נֶאֱמֶנֶת עַל עַצְמָהּ וְאֵינָהּ נֶאֱמֶנֶת עַל חֲבֶרְתָּהּ אֲנִי וַחֲבֶרְתִּי טְהוֹרָה נֶאֱמֶנֶת עַל חֲבֶרְתָּהּ וְאֵינָהּ נֶאֱמֶנֶת עַל עַצְמָהּ

באחד האשכולות בשנים עברו דנו בהבדלים בין המשנה לברייתא אך לא דובר בעניין מעבר לעיקרון הקיצור של רבי כעורך המשנה, אבל נראה שיש כאן כאמור מעבר לקיצור גם העדפה לדבר רק על הטהורות ועל זה אני שואל, היש הסבר מגמתי לזה ?","209","","651","True","True","False","","291","84.110.114.26","0","0","כתובות|כג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82707);