var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=100694;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","84"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","45"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("100694","0","היום","26/07/22 15:52","כז תמוז","תשפ"ב","15:52","עלי","העלה הרב קדרון מאמר ב'להרחיב' בכותרת עם השאלה האם יש לקבור איברים, עיינו נא במאמר.
ושאלתי ועדיין לא נעניתי, הכיצד שמרו התנאים עצמות קרוביהם שנפטרו לשם ניחום אבלים ולא קברום ?","209","","659","True","True","False","","317","87.70.177.51","0","0","כתובות|כ ע"א",""),new Message("100696","100694","מסופר רק","26/07/22 15:57","כז תמוז","תשפ"ב","15:57","אור חדש","על ריוח לדעתי

יש שפירשו שהכוונה לעצם מסעודת ההבראה על בנו הקטן
וי"א שהיתה עצם קטנה משיעור המטמא וממילא גם לא התחייב בקבורה","458","","659","True","True","False","","107","77.139.145.160","0","100694","כתובות|כ ע"א",""),new Message("100700","100694","ויש אומרים שזה היה שן","26/07/22 22:53","כז תמוז","תשפ"ב","22:53","אלף בית רשי","","278","","659","False","True","False","","131","96.20.220.141","0","100694","כתובות|כ ע"א",""),new Message("100701","100694","שלוש תשובות שנתנו פרשנים לרבי יוחנן:","27/07/22 12:04","כח תמוז","תשפ"ב","12:04","Almuaddib",""דין גרמא דעשיראה ביר"

1. היתה שן שנפלה מפיו של בנו בעודו בחיים (רבנו חננאל ורשב"ם)

2. היתה זו עצם פחותה משעורה - פחו מהשיעור המטמא (רש"י ברכות, מאירי)

3. היתה זו עצם מסעודת האבלים של בנו (ריטב"א)","107","","658","True","True","False","","70","147.235.202.173","0","100694","כתובות|כ ע"א",""),new Message("100703","100701","אבל ראו תגובת 'אריאל' לשאלתי על המאמר","27/07/22 15:38","כח תמוז","תשפ"ב","15:38","עלי","אפשר להביא עוד ראיה מזה שהגמ' בבא קמא דף פה ע''א אומרת ''דכסיפא ליה מילתא למשקל מבשרו למשדייה לכלבים'' ומשמע שלא צריך לקבור את אותם איברים ופה שהכלבים יאכלו אז הכהנים לא יטמאו ולכן ל''צ לקבור את איבריו שנכרתו.","209","","658","True","True","False","","50","87.70.177.51","0","100694","כתובות|כ ע"א",""),new Message("100705","100703","יש לי חשד","27/07/22 17:44","כח תמוז","תשפ"ב","17:44","אור חדש","שמדובר בתוספת של תלמיד טועה להסביר למה יש בושה בנטילת היד (לי נראה פשוט שלא היה צורך כלל להסביר זאת שהרי העובדה שמתביישים אנשים להראות נכים וגדמים, ומשתמשים והשתמשו מעולם בפרוטזות למעט שונותם מהציבור ידועה וברורה לכל)


לאחר בדיקה אכן נראה שאין הגרסא הזו פשוטה וחלקה","458","png","658","True","True","False","","72","77.139.145.160","0","100694","כתובות|כ ע"א","0-png"),new Message("100717","100705","במה ראית שהגרסה הנל לא פשוטה וחלקה?","28/07/22 12:41","כט תמוז","תשפ"ב","12:41","אביגדור","","571","","657","False","True","False","","77","164.138.125.12","0","100694","כתובות|כ ע"א",""),new Message("100719","100717","כמעט בכל","28/07/22 12:51","כט תמוז","תשפ"ב","12:51","אור חדש","תשעת כ"י שם יש שינויים במשפט זה
יש לשון למשרי לכלביה שחוזר בכמה כ"י ומשמעותו מעורפלת
יש נוסח משובש לגמרי

אך כמובן עיקר התמיהה הינה מכח סברא
מניין ההו"א שהבשר ייזרק לכלבים בדווקא?!?
האם כל חיתוך איבר חייב השלכה לכלבים וממילא ביוש?
ואם המזיק יטען שרוצה לקבור לא יתנו לו אלא יחייבוהו להשליך לכלבים בדווקא?!? חסר הגיון

בנוסף למה שציינתי, בניגוד להשלכה לכלבים שלא ברור בכלל שתעשה ושמותר בכלל לעשות, הבושה קיימת בכל הסרת הגדם באופן של פס"ר מצד ההפיכה לנכה באופן בולט, אין שום מקום לשום משפט הסבר נוסף על העובדה הנ''ל","458","","657","True","True","False","","77","77.139.145.160","0","100694","כתובות|כ ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);