var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=100576;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","74"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","57"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","47")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("100576","0","שמיעת דבר שאינו הגון","11/07/22 05:47","יב תמוז","תשפ"ב","05:47","צ_א","הגמ' בסוף עמוד א'-תחילת עמוד ב' אומרת "שאם ישמע אדם דבר שאינו הגון יניח אצבעו באזנו"

וזה הזכיר לי רעיון ששמעתי לפני הרבה שנים, שמתקשר בדיוק לפרשת השבוע - פנחס, דבר בעתו מה טוב.

שתי פעמים בתורה מפרטים את שמות בני השבטים - בפרשת ויגש ובפרשת פנחס.

והנה, בפרשת ויגש מופיעים שמות בני גד (בראשית מ"ו, ט"ז) "וּבְנֵי גָד, צִפְיוֹן וְחַגִּי שׁוּנִי וְאֶצְבֹּן, עֵרִי וַאֲרוֹדִי, וְאַרְאֵלִי" ובפרשה שלנו מופיעים שמות בני גד (במדבר כ"ו, ט"ו-י"ז) "בְּנֵי גָד, לְמִשְׁפְּחֹתָם--לִצְפוֹן מִשְׁפַּחַת הַצְּפוֹנִי, לְחַגִּי מִשְׁפַּחַת הַחַגִּי; לְשׁוּנִי, מִשְׁפַּחַת הַשּׁוּנִי. לְאָזְנִי, מִשְׁפַּחַת הָאָזְנִי; לְעֵרִי, מִשְׁפַּחַת הָעֵרִי. לַאֲרוֹד, מִשְׁפַּחַת הָאֲרוֹדִי; לְאַרְאֵלִי--מִשְׁפַּחַת, הָאַרְאֵלִי".

יש שם אחד שיש בו הבדל מהותי, בפרשת ויגש הוא נקרא "אצבון" ובפרשת פנחס הוא נקרא "אזני".

מכאן רמז הוא שכאשר שומע אדם דבר שאינו הגון - יניח אצבעו ('אצבון') באזנו ('אזני).","303","","670","True","True","False","","276","95.86.108.204","0","0","כתובות|ה ע"א",""),new Message("100593","100576","הדברים נאמרו בשם השל’’ה","12/07/22 00:41","יג תמוז","תשפ"ב","00:41","מנחת טנא",".","49159","","669","True","True","False","","51","","0","100576","כתובות|ה ע"א",""),new Message("100614","100576","עוד תירץ השל''ה","14/07/22 12:26","טו תמוז","תשפ"ב","12:26","דודב","עוד מתרץ השל"ה, שבט גד היה שכן לשבטי ראובן ושמעון שהיו בהם רשעים,
דתן ואבירם ומאתיים וחמישים איש מעדת קרח משבט ראובן, זמרי וחבריו
היו משבט שמעון, ובני גד לא למדו ממעשיהם ולא שמעו לכן, לכן נקראו
"אצבון", לרמז ששמו אצבעותיהם באוזניהם. אבל עכשיו שהסתלקו הרשעים,
כולם חזרו בתשובה, הסירו את האצבעות מאוזניהם ונקראו "אזני": "אוזן
שומעת תוכחת חיים בקרב חכמים תלין" ]משלי ט"ו -ל"א[.

בספר "מי השילוח" מפרש, הגמ' ]כתובות ה'.[ אומרת, למה אצבעותיו של אדם
דומות ליתדות? שאם ישמע אדם דבר שאינו הוגן, הוא יניח אצבעותיו באזניו.
לכן, כשירדו למצרים, לאווירה הטמאה, למקום טמא, נקרא אצבון, שהיה
סותם את אוזניו שלא יקלוט דבר שלא לרצון ה'. אבל בפסוק שלפנינו עם
כניסתם לארץ, נקרא שמו אזני, שתהיינה אוזניו פתוחות וקשובות לשמוע
ולקלוט קדושת ה' מאוויר ארץ הקודש.","1407","","667","True","True","False","","54","147.161.1.254","0","100576","כתובות|ה ע"א",""),new Message("100600","100593","ראיתי את זה גם בשם האדמו"ר מסלונים","12/07/22 08:40","יג תמוז","תשפ"ב","08:40","צ_א","","303","","669","False","True","False","","44","192.117.255.244","0","100576","כתובות|ה ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82731);