var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=100498;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","48"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","32"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("100498","0","נומית...","08/07/22 00:32","ט תמוז","תשפ"ב","00:32","אריה א","מאיפה הלשון הזה ולמה כל כך נדיר?","1068","","678","True","True","False","","372","79.70.178.251","0","0","יבמות|קכב ע"א",""),new Message("100500","100498","ראה גם בחולין ע נמתי לו ובמסכתינו קטו","08/07/22 01:41","ט תמוז","תשפ"ב","01:41","אלף בית רשי","בפורום אוצה"ח בזמנו בלימוד חולין בדף היומי, שאל השואל מדוע נאמר הלשון נמתי,
וזה מה שעניתי לו מתוך עיון בדברי רש"י שם, ואולי גם לכאן שייך הסבר זה
אולי רש"י רומז בלשונו נמתי אמרתי למדנו וכו' שמחבר יחד הסבר עם הגירסא, כדי שנבחין שדיון זה התנהל לא כמחלוקת אלא כאמירה עדינה וסיפור דברים אולי אפילו אמירה מנומנמת שקיטה לא לשם ויכוח, שניהם בן עזאי ורבי יונתן תלמידי רבי ישמעאל, וכל הדיון ביניהם מסופר ע"י רבי יונתן בלשון "נם" למעט "אמירת" הסיכום שאומר רבי יונתן בהדגשה ובלשון הזה אמר לי [=בן עזאי] חבל על בן עזאי שלא שימש את רבי ישמעאל.","278","","678","True","True","False","","80","96.20.220.141","0","100498","יבמות|קכב ע"א",""),new Message("100504","100498","ארמית ארצישראלית. ודייקו בלשון האומר","08/07/22 07:38","ט תמוז","תשפ"ב","07:38","Almuaddib","ורבות כמוה בירושלמי. "נומיתי לו", ונומיתי" וכן הלאה.

ומה שאנו רואים כאן, זו את ההקפדה של מוסרי המסורה להגיד דבר לא רק בשם אומרו, אלא לדייק גם בלשונו של האומר. במקרים רבים כשאנחנו מוצאים ביטויים בארמית ארצישראלית, זה משום שמצטטים מעשה המסופר על ידי חכם מא"י.","107","","678","True","True","False","","102","147.235.204.250","0","100498","יבמות|קכב ע"א",""),new Message("100505","100504","אבל באותו משפט ר''ע אומר נומית ו''אמר''.","08/07/22 11:57","ט תמוז","תשפ"ב","11:57","אריה א","","1068","","678","False","True","False","","76","79.70.178.251","0","100498","יבמות|קכב ע"א",""),new Message("100506","100505","כך גם פעמים רבות בירושלמי","08/07/22 14:31","ט תמוז","תשפ"ב","14:31","Almuaddib",".

דרכם היתה לערב עברית וארמית כל הזמן.

למשל:

"תני רבי שמעון בן אלעזר נומיתי לסופרי כותים מי גרם לכם לטעות דלית אתון דרשין..."

"...נומיתי לו בני הראהו לי אמר לי..."


"...נומיתי לו בני תראה לו אמר לי מסורת בידי מאבותי..."","107","","678","True","True","False","","87","89.139.199.212","0","100498","יבמות|קכב ע"א",""),new Message("100507","100506","צודק.. אבל האם יש טעם עמוק?","08/07/22 16:03","ט תמוז","תשפ"ב","16:03","אריה א","","1068","","678","False","True","False","","57","79.70.178.251","0","100498","יבמות|קכב ע"א",""),new Message("100508","100507","הטעם? לדייק כשמוסרים דברי חכמים","08/07/22 16:06","ט תמוז","תשפ"ב","16:06","Almuaddib","חכמינו הקפידו הקפדה יתרה למסור דברים בדרך המדוייקת ביותר האפשרית. לכן אנחנו מוצאים, פעמים רבות מאד, כשמספרים משהו בבבלי מארץ ישראל, והלשון משתנה. פעמים לעברית, פעמים אחרות - לביטויים בארמית מערבית, לא זו שהיתה מדוברת בבבל, אלא בארץ ישראל. 'נומיתי' כ'דיברתי', הוא אחד מאלו.

אגב, השורש קיים גם בארמית המזרחית, בבבל. הרי 'נימא' = נאֹמר (אנחנו, בעתיד).","107","","678","True","True","False","","86","89.139.199.212","0","100498","יבמות|קכב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);