var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12513;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107280","תלמוד גשר לחיים - הדף היומי😊","תלמוד גשר לחיים","25/06/24 18:18","53281","162"),new MostViewed("107295","כיצד פועלת 'עין הרע' ?","עלי","26/06/24 10:30","209","69"),new MostViewed("107279","עד היכן נחשב - ידו מגעת ?","מרדכי דב זינגר","25/06/24 12:50","807","69")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12513","0","ושמחנו בתיקונו","31/07/11 14:45","כט תמוז","תשע"א","14:45","מתפעל","לקראת משנכנס אב

הרבי האמרי אמת זי"ע כותב שראה כתב יד המקשה על הנוסח ושמחנו בתיקונו, משמע שעם ישראל יתקן משהו בבנין השלישי שירד מהשמים. ולכאורה מה ישאר לתקן? הרי בטח ירד מהשמים בנוי ומושלם?
וענה הרבי דכתיב: טבעו בארץ שעריה, ששערי ביהמ"ק נגנזו באדמה ובבנין ביהמ"ק השלישי יעלו מן הארץ ועם ישראל יקבע אותם. ומביא הגמרא שאדם שבנה על נכנסי הגר ובא אחר והעמיד שערים, קנה את נכסי הגר שהעיקר העמדת השערים. וכן הרשב"ם אומר בנעל גר ופרץ שנעל היינו העמיד שער.

אמנם יש להעיר דהקושיא מלכתחילה אינה קשה כל כך דמי אומר שהכוונה שעם ישראל יתקן? הראנו בבניינו ושמחנו בתיקונו, בבית שירד מתוקן ומושלם.

עוד יש אולי לומר שבבנית המשכן וביהמ"ק נדבו בני ישראל החומרים והקדישו בפה את הכל לבדק הבית. וכאן כשירד מן השמים יחסר קדושת הפה של עם ישראל שהרי לא בשמים היא. ולכן עם ישראל יזכה בבנין מידי הקב"ה שיורידנו משמים ואז יקדישו אותו לבדק הבית וזה יהיה השמחנו בתיקונו.

שנזכה לזה השתא הכא בעזרת השם. אכי"ר.","148","","4719","True","True","False","","748","94.188.248.70","0","0","כללי|",""),new Message("12514","12513","כמדומני","31/07/11 15:05","כט תמוז","תשע"א","15:05","הקטן","שכך מפורסם בשם מהרי"ל דיסקין שהקשה איך כותבים רש"י ותוס' שביהמ"ק השלישי ירד בנוי ומשוכלל מהשמים, והרי יש מצות בנין ביהמ"ק, כפי שנפסק ברמב"ם.
ותירוצו הוא שביהמ"ק ירד כמעט מושלם מהשמים, אלא שיחסר דבר אחד קטן שיישאר כדי שנוכל לקיים את מצות בנין ביהמ"ק בב"א.","228","","4719","True","True","False","","122","212.76.104.102","0","12513","כללי|",""),new Message("12652","12513","כמדומני שהרבי מליובאוויטש אמר ","05/08/11 13:15","ה אב","תשע"א","13:15","דוד שפירא","שבית המקדש יתחיל להבנות על ידי יהודים ולאחר מכן יפול מהשמים","180","","4714","True","True","False","","205","95.86.100.38","0","12513","כללי|",""),new Message("20693","12513","בישראל יש ששים רבוא שומרי תורה ומצות?","27/07/12 19:24","ח אב","תשע"ב","19:24","אמלתראות","שיבנה בית המקדש?

"אנו עומדים לבנות את בית המקדש האם תצטרף אלינו?" פנינו בשאלה זו למספר יהודים הקרובים לתורה ומצוות, ולהלן תשובות אופייניות:

אינטלקטואל אקדמאי:

בית מקדש ממשי על הר הבית?! לא ולא! מה אתה רוצה ששוב נחזור לפרימיטיביות של עמי קדם, נקים בית מטבחים על הר הבית ונקפח את חייהם של המוני בעלי חיים?! נשרוף אותם ונזהם את האוויר ככה סתם, בשביל למלא מאוויים קמאיים בלתי רציונאליים?! אני חבר בתנועה "תנו לחיות לחיות"! לא ולא. כשאני מתפלל "שיבנה בית המקדש" כוונתי לבית מקדש שברוח, משהו אידיאלי כזה, שאף פעם לא יתגשם, בתי מקדש הם מאוויים של אומה, אבל חס וחלילה שהם יגשימו את עצמם, כי אז למה עוד יישאר לנו להתאוות?

וחוץ מזה אתה רוצה להרגיז את כל העולם?! אתה רוצה מלחמה מול העולם המוסלמי? הנוצרי? מה לא חסרות לנו מלחמות, שאתה רוצה להצית עלינו עוד מלחמה?! ועוד מלחמת דת נוראית ואיומה?! אתה סהרורי אני שייך למחנה השפוי! מוטב שנסים את השיחה כי יש לי פה עוד לגמור איזה מאמר מדעי שעומד להתפרסם במגזין חשוב, וה-deadline שנתן לי העורך קצר.

למדן מישיבה:

רגע, התייעצת עם גדולי תורה? יש לך הסכמות מפוסקי הדור? ומה עם כל הבעיות ההלכתיות? האם אתה יודע בכלל איך לבנות אותו? אתה יודע איפה לבנות אותו? יש לך גבולות המקדש והעזרה? מותר לנו בכלל להיכנס להר הבית כשכולנו טמאי מתים? ומה אם אפר הפרה, יכינו אותו לפי כל השיטות? יש לך כהנים מיוחסים שיעבדו בבית המקדש? מה עם בגדי הכהונה? אבני החושן? אורים ותומים? כלי מקדש? מקום המזבח? איך נקריב קרבנות ציבור כאשר המון יהודים לא רוצים בית מקדש ולא יתרמו את מחצית השקל? ובכלל מטרת הקרבן היא "לריח ניחוח" האם בית המקדש שלך הוא בכלל לרצון ה'? אם השכינה לא שורה בתוכנו איזה ערך יש לבית המקדש? והרי בלי נביא אי אפשר לבנות בית מקדש! יש לך נביא?

חוץ מזה יש מחלוקות בין הפוסקים בדבר, מי אני שאכניס ראשי בין הרים? מה אתה לא חושש לדעתם? וחוץ מזה אני בקושי מקיים את המצוות המוטלות עלי כעת, ואתה רוצה להוסיף לי עוד הלכות שאכשל בהם כגון: טומאת מקדש, ביאת מקדש, נותר, פיגול, מחוסר כפורים?

בית מקדש זה המון איסורי כרת! מבית המקדש יצאו לי יותר עברות ממצוות! תעזוב אותי! תן לי ללמוד בכולל, ואל תבלבל לי את המוח בהילכתא למשיחא? אם אתה כבר פה, תגיד לי בניית "בית מקדש" - זה דין ב"בית" או דין ב"מקדש"? פעם ה"מגיד שיעור" שלנו נתן על זה פילפול, אבל רק להלכה ולא למעשה, יגדיל תורה ויאדיר. למה שלא תבוא אלינו לשמוע אותו? ממש 'שפתיים יישקו'.","267","","4357","True","True","False","","257","68.199.173.180","0","12513","כללי|",""),new Message("12528","12514","גם אני מצטרף","31/07/11 21:28","כט תמוז","תשע"א","21:28","המכריע","לדברי "הקטן". כך מקובל וי"א זאת אפי' מהגר"א, שהקושיא מצד מצות בנין, ואחרי התי' של תיקון כסוגית העמדת דלתות, "לפי זה" מבואר היטב ושמחנו בתיקונו. אבל לא משם מתחילה הקושיה.","199","","4719","True","True","False","","194","95.86.70.158","0","12513","כללי|",""),new Message("12535","12528","את הקושיא ראה בכתב יד","01/08/11 07:40","א אב","תשע"א","07:40","מתפעל","בירושלים עיה"ק. כך כתוב שם.
אז באמת אולי היה כתב יד של מהרי"ל דיסקין.


האם הקושיא בשם מהרי"ל דיסקין נמצא מודפס היכן שהוא או שזה מפי השמועה?","148","","4718","True","True","False","","189","94.188.248.70","0","12513","כללי|",""),new Message("12539","12535","בשם המהרי"ל דיסקין, לא בשם הגר"א.","01/08/11 08:46","א אב","תשע"א","08:46","דוד כוכב","גם אני שמעתי זאת בשם המהרי"ל דיסקין.
אך לא ניתן לייחס זאת לגר"א, כי הגר"א כתב את ההיפך.
באדרת אליהו על דברים פרק א פסוק י:
"ובמקדש נאמר (שמות טו, יז) מקדש ה' כוננו ידיך. פירוש, שהכל מה שכוננו, ידיך, שנראה היה שהיו הם עושים ולא היו עושין כלל, כמו שנאמר בארון וכן בבית המקדש (מ"א ו, ז). אבן שלמה מסע נבנה, שהם מרימים את האבן אבל לא היו המה מרימים אלא שנתן ה' יתברך כח והרים את ידם, וזהו שאמר ידיך כוננו אותם".
כלומר,
לגר"א יש תירוץ שונה בתכלית לאותה תמיה:
כיצד ניתן לשלב בין החובה לבנות את בית המקדש, ושאמרו במסכת כתובות דף ה ע"א שהמקדש היא מעשה ידיהם של צדיקים, ושלכן מעלתו יתרה על פני מעשה שמים וארץ (ורש"י על החומש כתב דאיירי במקדש שלישי),
לבין המוזכר בתנחומא ובזוהר שהמקדש ירד מהשמים.
לדברי הגר"א מעשה הבניה עצמו הוא בידי אדם.
ומה שאמרו שהוא בידי שמים, היינו שנותן ה' יתברך בהם את הכח לבנות, יותר משאר פעולות שאדם עושה בכוחו שהוא ממילא מה'. ובזה נחשב ליצירת שמים.
לפי דבריו מתפרש:
בְּנֵה בֵיתְךָ כְּבַתְּחִלָּה - בידי אדם,
וְכוֹנֵן מִקְדָּשְׁךָ עַל מְכוֹנוֹ - הכינון - הכח לבנותו - בידי שמים.
וְהַרְאֵנוּ בְּבִנְיָנוֹ - בידי אדם,
וְשַֹמְּחֵנוּ בְּתִקּוּנוֹ - בידי שמים.","125","","4718","True","True","False","","171","31.44.130.131","0","12513","כללי|",""),new Message("12541","12539","הסבר נוסף","01/08/11 09:17","א אב","תשע"א","09:17","דוד כוכב","הסבר קרוב לדברי הגר"א עולה מדברי מדרש תנחומא פקודי פרק יא {דברים קרובים יש גם בשאר מדרשים ובספרא}:

"כיון שגמרו מלאכת המשכן היו יושבין ומצפין אימתי תבא שכינה ותשרה בו והיו מצטערין הכל מפני שלא שרתה שכינה עליו. מה עשו הלכו להם אצל חכמי לב אמרו להן ומה אתם יושבין העמידו אתם את המשכן ותשרה שכינה בינותינו היו מבקשין להעמידו ולא היו יודעין ולא יכולין להעמידו וכשהן חושבין להעמידו הוא נופל.
מיד הלכו להם אצל בצלאל ואהליאב...
אמר ליה {הקב"ה למשה} עסוק בידיך ואתה מראה להעמידו והוא עומד מאליו...
מיד ברכם שנאמר ויברך אותם משה מה ברכה ברכן?
...יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם והם אמרו (תהלים צ, יז) וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ, וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ, וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ...
ועל זה אמר דוד המלך כי שמחתני ה' בפעלך במעשה ידיך ארנן (תהלים צב), כי שמחתני ה' בפעלך זה אהל מועד, במעשה ידיך ארנן זה בנין בית המקדש שיבנה במהרה בימינו".

מבואר,
שהבניה בידי אדם,
והכינון - יכולת העמידה, נעשית אחר כך בידי שמים.
ומבואר בדברים שלבסוף, שדין בית המקדש כדין המשכן. שגם במקדש שלישי נאמרה לשון 'במעשה ידיך' - בשתי ידים - יד של מטה יחד עם יד של מעלה - כדברי הגמרא במסכת כתובות ה ע"א.

לפי דברים אלו, מתפרש:
בְּנֵה בֵיתְךָ כְּבַתְּחִלָּה - בידי אדם,
וְכוֹנֵן מִקְדָּשְׁךָ עַל מְכוֹנוֹ - הכינון - יכולת העמידה שלאחר מכן - בידי שמים.
וְהַרְאֵנוּ בְּבִנְיָנוֹ - בידי אדם,
וְשַֹמְּחֵנוּ בְּתִקּוּנוֹ - בידי שמים.","125","","4718","True","True","False","","172","31.44.130.131","0","12513","כללי|",""),new Message("12542","12541","כמדומה דיש לחלק","01/08/11 09:53","א אב","תשע"א","09:53","המכריע","אתה מדבר על המשכן, שם הקושיא רק מהלשון כוננו ידיך. והמהרי"ל דיסקין (או מי שיהיה) מדברים על הבית שעתיד ליבנות במהרה בימינו שם השאלה מכמה לשונות בחז"ל שהוא עתיד לירד בנוי ומשוכלל מן השמים.

אמנם לעצם השמועה נתחלף לי בווארט אחר של הגר"א על זה. (מובא בס' שיח יצחק לר' יחיאל העליר) דמרמז על מה שאמרו בסוכה שעשו שם תיקון גדול לצניעות ואי' שם שכן יעשו לעתיד לבוא, וזהו ושמחנו בתיקונו על האי תיקון. ובזכרוני (אולי גם מהגר"א) על פי הפוסקים דאין לומר שהשמחה במעונו בתערובת, ולכן על ידי ותיקונו יהא ושמחנו.","199","","4718","True","True","False","","204","95.86.70.158","0","12513","כללי|",""),new Message("12583","12542","אין חילוק בין המשכן למקדש שלישי","02/08/11 11:57","ב אב","תשע"א","11:57","דוד כוכב","הרי כשם שבמשכן הענין תלוי בביאור לשון 'כוננו ידיך', כך אותן הלשונות בחז"ל בענין בית המקדש שירד מהשמים, הכל נלמד מלשון 'כוננו ידיך' - ידיו של ה', כדברי רש"י במסכת סוכה דף מא ע"א: "מקדש העתיד שאנו מצפין בנוי ומשוכלל הוא יגלה ויבא משמים, שנאמר מקדש ה' כוננו ידיך". וכן לשון התוספות תוספות הרא"ש והריטב"א שם, והתוספות במסכת שבועות דף טו ע"א.

המקור, בים של שלמה מסכת כתובות פרק א, כ:
"גם בספר חסידים (סימן שצ"ג - תתש"כ) כתב שאין לברך שהשמחה במעונו היכן שיושבין אנשים ונשים בחדר אחד, כי השטן מקטרג, ואין שמחה לפני הקדוש ברוך הוא".
וכ"כ הב"ח.","125","","4717","True","True","False","","136","95.86.116.208","0","12513","כללי|",""),new Message("12588","12583","אגב, השמחה במעונו","02/08/11 12:37","ב אב","תשע"א","12:37","מתפעל","הרבי האמרי אמת מגור זצ"ל שואל, הרי יש גמרא שמיום שנחרב ביהמ"ק אין שמחה לפניו, ואיך אומרים השמחה במעונו?","148","","4717","True","True","False","","184","94.188.248.70","0","12513","כללי|",""),new Message("12593","12588","כאן בבתי גוואי כאן בבתי בראי","02/08/11 15:17","ב אב","תשע"א","15:17","המכריע","","199","","4717","False","True","False","","134","95.86.71.32","0","12513","כללי|",""),new Message("12635","12593","תשובה יפה - אמנם","04/08/11 08:27","ד אב","תשע"א","08:27","מתפעל","היא נאמרה בגמרא כמדומני לגבי בכי של הקב"ה ולא לגבי שמחה.

הרבי מגור עונה שהרי כתיב כי מי שמשמח חתן וכלה כאילו בנה חורבה מחורבות ירושלים.
ולפי זה, מובן מדוע השמחה במעונו שהרי אין שמחה לפניו רק בגלל החורבן וכאן מתחילים לבנות ומתחילה אצלו מחדש השמחה ודפח"ח.

מתאים למי שרוצה ווארט יפה לשבע ברכות.","148","","4715","True","True","False","","240","94.188.248.67","0","12513","כללי|",""),new Message("12637","12635","לתשעה באב","04/08/11 09:28","ד אב","תשע"א","09:28","דוד כוכב","מדרש זוטא - איכה נוס"ב פרשה א:
"אמרו, אותו היום שנכנסו אויבים לעיר והחריבו בית המקדש, היה חוץ לירושלים יהודי אחד חורש במחרשתו, וראה שהפרה שהיה חורש בה הפילה את עצמה לארץ, ולא היתה רוצה לחרוש, אלא תמיד היתה גערה,
ראה אותה האיש ונבהל מאד, והיה מכה את הפרה כדי שתחרוש, ולא היתה רוצה, אלא תמיד היתה מפלת עצמה לארץ, והוא מכה אותה תמיד,
עד ששמע קול אומר מה לך לפרה הנח אותה, שהיא צועקת על חורבן הבית ועל מקדש שנשרף היום.
שמע האיש, מיד קרע את בגדיו, ותלש את שערו וצעק, ונתן אפר על ראשו ובכה ואמר אוי נא לי, אוי נא לי.
לאחר ב' או ג' שעות עמדה הפרה על רגליה ורקדה ושמחה, תמה האיש מאד,
שמע קול אומר טעון וחרוש כי בשעה זאת נולד משיח...".

הוי אומר,
מיום שנחרב בית המקדש, אמנם ערבה כל שמחה,
אלא שכבר החל להפציע אורו של משיח.
ומיום ליום ומשעה לשעה נוסף צעד לקראת הגאולה השלמה.
ובכל בנין בארץ, ובכל בנין עדי עד, נבנית אחת מחורבות ירושלים. ואין לך שמחה גדולה מזו.","125","","4715","True","True","False","","217","95.86.88.82","0","12513","כללי|",""),new Message("12638","12635","העדר בכי מחמת השמחה","04/08/11 12:20","ד אב","תשע"א","12:20","המכריע","מהיכן למדו חז"ל שאין בכי לפניו ממש, ממה שנאמר עוז וחדוה במקומו. ומכאן שבמקומו ממש החדוה תמיד שרויה.
ואין משיבין על דברי אגדה היכולים להיאמר בכמה פנים ובלבד שלא יסתרו להלכה המסורה בידינו.","199","","4715","True","True","False","","171","95.86.67.30","0","12513","כללי|",""),new Message("20694","20693","עסקן","27/07/12 19:25","ח אב","תשע"ב","19:25","אמלתראות","עסקן מצוי:

אתה רוצה להרגיז את החילוניים? למה אתה מכניס עוד פרוד בעם? לא מספיק עם מה שיש כבר עד עכשיו? עוד לא גמרנו עם הסוגיה על הרבנים הראשיים אחד או שניים, ועכשיו רק כהן גדול חסר לי על הראש? אני צריך להיות נתון ללחצים של לוביסטים, הסכמים קואליציוניים וגם לעבוד בשביל הפריימריס לכהן גדול? לשבור את הראש במינויי אמרכלים גזברים ושאר "כלי קודש", מי יבחר אותם חברי מרכז?! למי יש היכולת לוועדות מסדרות למשמרות כהונה לויה ובתי אב?

מפלגתנו פועלת לצמצום פערים בחברה ואתה רוצה להחיות מחדש את האריסטוקרטיה הכוהנית? תקציב המדינה כל כך מקוצץ, משרד הדתות בקושי מעביר את מה שהוא חייב על-פי חוק, ואתה רוצה לקחת את מה שיש לגופים אחרים? מה יש?! עד היום הסתדרנו ב"נשלמה פרים שפתינו". זה היה חינם, אם אתה בונה לי בית מקדש זה כבר עולה כסף, וזה יבוא על חשבון הישיבות, העניים, הבריאות, הביטחון, לנו יש סדר עדיפויות! אתה רוצה להטיל על הציבור עוד מיסים והוצאות מיותרות בשביל בית המקדש שלך? מס "מחצית השקל", כספים ייחודיים ל"קרבנות ציבור", תמיכות בגמחי"ם ל"קרבנות יחיד"?!

למפלגה שלנו יש מצע ברור, בית מקדש לא כלול בו. סלח לי שאני ממהר, אבל יש לי עוד כמה דקות פגישה במועצה הדתית, בכדי לסגור דיל עם... שאת שמו אני לא יכול לומר לך ברגע זה.

אוכל מהדרין:

בית מקדש, זה בעיה!!! אפשר יהיה לסמוך על הכשרות בבית המקדש, כשכל שבוע מתחלף המשמר?! למי יש כח להכשיר את בית המקדש כל שבוע? אני בכלל לא מכיר את השוחטים שם! כולם נראים אותו דבר (ועוד בבגדים לבנים)! מי הם, מה הם? אני אוכל רק גלאט, ואם לבד"ץ שלי לא יתנו שם דריסת רגל, אני לא מביא קרבנות! על מי אפשר שם לסמוך, על אבינו שבשמים?! חוץ מאשר על הבד"צ שלי אני לא סומך על אף אחד! אתה עם בית המקדש שלך, לא נראה לי מאנ"ש! ובכלל איך אפשר לסמוך או להשגיח על המחשבות של הכהנים, מחשבת פיגול כשהם מתעסקים בקרבן שלי? המקוה שם בבית המקדש יהיה גם לדעת שיטת ה"מחמירים"? מי יבדוק את התולעים בעצי המערכה, יהיה מיקרוסקופ? יהיה רנטגן לבדוק מומים לקרבנות? ובכלל אלפיים שנה חיינו בלי בית מקדש, נחייה עוד אלפיים שנה בלעדיו! מה זה כל כך חסר לך, למה אתה דוחק את הקץ? סלח לי שאני ממהר, אבל בעוד כמה דקות סוגרים את ההיפר-גלאט ואני מוכרח לרוץ לקנות את "המהדרין שלי".

עמך מסורתי:

אני, אל תראה אותי ככה אני דתי בלב, אני חוגג את כל החגים, אפילו סבא שלי היה רב. כל חג - כל המשפחה אצלי בבית. אני חוגג את ליל הסדר, אני יושב בראש השולחן, אצלי זה כמו שצריך, אני לא מדלג על אף מילה בהגדה, אצלי כולם שרים את כל השירים, אני בליל הסדר בן חורין כמו שכתוב - מלך. אם אתה בונה לי בית מקדש, אני צריך לעזוב הכל, לבוא לירושלים, להידחק עם עוד מיליוני אנשים, לאכול צפוף בלי פרטיות - חבורות חבורות, לקחת לי את כל שמחת החג, בשביל מה אשתי נקתה את כל הבית? אז מה אם עושים שם על האש?

בכיפור, אני קונה "פתיחת היכל של פרנסה", אני משלם בשביל זה הרבה כסף אבל זה שוה! אם אתה עושה לי בית מקדש, כהן גדול, שעירים משתלחים, מי צריך בית כנסת? איזה פתיחת היכל יש שם? הכהן שלך מכפר בשביל כולם. שמעתי שבנות ישראל הכשרות יהיו מחוללות בכרמים - זה יום כיפור זה?!

חוץ מזה אם אני כבר בא לירושלים מביא קרבן תודה עם הרבה חלות (ארבעים). אני צריך לגמור לאכול אותן תוך יום. אני מנסה להזמין אנשים לאכול איתי, שיעזרו לי לגמור את החלות שלא יהיה "נותר". אני מזמין אברכים, יתומים, אלמנות, לויים או גרים, אף אחד לא רוצה להצטרף אלי. זה לא מספיק כשר בשבילם! מה אני לא יהודי?! אני נוסע כל שנה לקברי צדיקים, כולם שם מכירים אותי. אני שוחט כבש, אין דבר כזה שלא טועמים מהמנגל שלי. רק פה בירושלים אני לא מספיק כשר. בית מקדש?! יש לי בבית תמונות של הכותל המערבי, קבר רחל, מערת המכפלה, מגדל דוד. כל המקומות קדושים אצלי, כולם תלויים אצלי בסלון, במזרח - מה זה לא מספיק? אבל מה, אם אתה בכל זאת מתעקש, אני מוכן לתת לך תרומה, אבל בתנאי תעשה לי גם ברכה אצל איזה מקובל, לא בשבילי, אני ברוך ה' מסודר, בשביל הבת שלי, שום דבר מיוחד, רק הצלחה בזיווג. תודה רבה לך!","267","","4357","True","True","False","","249","68.199.173.180","0","12513","כללי|",""),new Message("20695","20693","ומה נענה אנחנו?","27/07/12 19:25","ח אב","תשע"ב","19:25","אמלתראות","גם בהיסטוריה הארוכה שלנו, היו רבים שתמיד טענו נגד כל מהלך, שבא לשנות את העולם. כשמשה רבנו בא להוציא את בני ישראל ממצרים אמרו לו הדתיים אנו צריכים להיות משועבדים 400 שנה, עוד לא הגיע הזמן! עברו רק 210, תבוא בעוד 190 שנה ונדבר.

כאשר קרא עזרא לעם לעלות לירושלים עלו עמו רק דלת העם "עשרה יוחסין", היהודים היפים נשארו בחו"ל. 'סוף סוף נגמלנו מעבודה זרה' הם טענו, 'ואתה רוצה ששוב נחטא בה'?!

כאשר קרא הרב צבי הירש קאלישר לפני למעלה ממאה שנה, לקום ולחדש את עבודת הקרבנות ולהקים בית מקדש, הטענות שלעיל הועלו אחת לאחת, באו רבנים אחרים עם מטרות יותר פשוטות ואמרו קומו נעלה ציון ונקים רק מדינה, וכבר היו שטענו טענות נגד, כדוגמת אלו שנמנו לעיל.

עד כמה נוקבים דברי ריה"ל בסיימו את ספר הכוזרי: "ירושלים (ובית המקדש בכללה) לא תבנה, כי אם כאשר ישתוקקו אליה בני ישראל תכלית תשוקה עד אשר יחוננו את אבניה ואת עפרה". כל עוד בית המקדש נתפס כמטרד, אין מה לדבר על בניינו. ראשית יש להופכו לתכלית תשוקתנו עד שנרצה לחונן את אבניו ועפרו.

שתפילותינו "שיבנה בית המקדש במהרה בימינו" לא תהינה מן השפה ולחוץ, כבית מקדש וירטואלי, אלא תבטאנה כמיהה אמיתית ובת יישום לבנין בית מקדש ארצי ממשי ועל-ידי בני אדם, במהרה בימינו ולא לעתיד לבוא, ולא שירד מן השמים, כתפיסה הנוצרית.

לתכלית זו עלינו לחזור וללמוד מהו בית מקדש. להיגמל מהרגלי החשיבה והתנהגות הזרים למקום השראת השכינה, נלמד איך להפיח תשוקה באינטלקטואל האקדמאי כמו ב"עמך" המסורתי, נבונן את הלמדן ואוכל המהדרין כמו את העסקן המצוי, עד כמה חייהם חסרים ללא בית מקדש. עד כמה בית המקדש דרוש לנו ולעולם כולו כאוויר לנשימה, כיסוד מטרת החיים לכל האנושות כולה, "כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים" וזאת לכל אחד ואחד בשפתו, ולפי הבנתו. אין כמו ימי בין המצרים ותשעה באב, כעשיית הצעד הראשון לתכלית זו - ברור מקומו של בית המקדש בחיי הפרט, האומה והעולם כולו.","267","","4357","True","True","False","","222","68.199.173.180","0","12513","כללי|","")];var iTotalPages=814;var SeverTime;fInitTree();getPersist(66021);